Meillä on vanha talo, joka on rakennettu vuonna 1909, ja haluaisimme sulkea sisäänkäyntikuistimme. Kuuisti on nykyään rakennettu ryömintätilan päälle vain koolauksilla ja puulattialla, mikä aiheuttaa kosteuden pääsyn perustukseen lumesta ja sateesta. Lisäksi itse lattiarakenne ei välttämättä voi hyvin tämän takia. Nyt tarvitsen apua:

Haluaisin lyhyen kuvauksen siitä, millaisia kerroksia (levyjä, koolauksia, eristystä ym.) ja mitoituksia tarvitaan seinässä ja lattiassa, jotta voisimme käyttää kuistia ympäri vuoden. Alkuperäisenä ajatuksena on laatoitettu lattia lämmityksellä. Ulkopuolelle haluamme puupaneelin, joka sopii talon muuhun tyyliin.

Voiko joku auttaa tässä asiassa?

Nine sanoi:
Meillä on vanhempi talo, joka on rakennettu vuonna 1909, ja haluaisimme tehdä sisäänkäyntiverannastamme lasitetun tilan. Veranta on nykyään rakennettu rossipohjan päälle pelkkien parrujen ja puulattian kanssa, mikä aiheuttaa kosteuden pääsyn pohjaan lumesta ja sateesta. Lisäksi lattiarakenne ei voi erityisen hyvin tämän vuoksi. Nyt minun tarpeeni on apua:

Haluaisin lyhyen kuvauksen siitä, mitä kerroksia (levyt, parrut, eristys, jne.) ja mittoja tarvitaan seinissä ja lattiassa, jotta voimme käyttää verantaa ympäri vuoden. Alkuperäinen ajatus on, että lattialle tulee laatoitus ja lattialämmitys. Ulkopuolelle haluamme puuverhoilun, joka sopii yhteen muun talon kanssa.

Onko kukaan, joka voisi auttaa minua tässä?
Periaatteessa haluat siis tehdä verannastasi huoneen?
Silloin sinun tulisi siivota pohja, varmistaa että se on rossipohjan mukaisesti kosteussuojattu (salaojitus ja muovi melkein perusmuuriin asti jne.)
Sitten riippuu siitä, kuinka eristetty haluat sen olevan - voin suositella kirjaa, joka nimeltään "Bygga fritidsstuga" (jonka ostin itse asiassa linkin kautta täältä sivustolta): Bygga fritidsstuga - Bokus bokhandel

Se näyttää tosin 26m²:n talon rakentamisen - mutta eristetyn verannan rakentaminen tarvittavine kerroksineen, lattialämmitys eristyksineen ei ole varmaan kovin erilaista - paitsi ehkä lasiseinä :)

Muuten voittehan rakentaa perinteisen lasikuistin, jossa on infralämmitys ja eristetty katto sekä kevyesti eristetyt tai ei-eristetyt seinät ja 2/3-lasi-ikkunat? Ei ehkä käyttöä -20 asteessa, mutta sesonkiaikahan kuitenkin pitenee...

/K

Kiitos vinkistä!

/H

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.