Olen aikeissa tehdä melko suuria muutoksia pohjapiirrokseen juuri ostetussa talossa. Alla olevassa kuvassa esittelen kolme seinää, jotka haluan poistaa, sekä suuren osan lattiarakenteesta rakentaakseni portaikon yläkertaan.

Kolme osiota, jotka pitää poistaa (310+225+140 cm), poistetaan luonnollisesti kantavista seinistä. Seinät ovat samanlaisia kuin muutkin sisäseinät talossa, mutta näiden sisäseinien kohdalla on sokkelipalkkeja. Lisäksi koko huone, jossa on punaiset viivat, pitää poistaa, sillä portaat yläkertaan tulevat siihen. Alla olevassa kuvassa olen piirtänyt, miten ajattelin korvata seinät teräspalkilla, joka "ripustetaan" olemassa oleviin seiniin tehtyihin uraihin.

Minulla ei ole aavistustakaan palkkien mitoista, kuinka paljon niiden pitäisi kantaa? Olen tullut siihen tulokseen, että ne ovat kantavia seiniä, eikä niitä voi vain murskata alas...

Haluaisin saada muutamia vinkkejä ja kommentteja, ymmärrän että minun on otettava yhteyttä suunnittelijaan hoitaakseni tämän, mutta ei ole haittaa olla hyvin perillä ennen kuin aloittaa. Jos jollakin on nimi skånelaista suunnittelijasta (mieluiten lounais-Skånessa), jota voi suositella, se ei myöskään ole väärin.

Kiitollinen kaikesta avusta!!

• Pohjapiirros, joka näyttää purettavat kantavat seinät mittoineen (310+225+140 cm) ja suunnitellun teräspalkin sijoituksen talossa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.