Hei
Minulle on annettu erityinen tehtävä, joka minun pitäisi tehdä, ja olen itse etsinyt erilaisia faktoja, mutta en pääse eteenpäin. Kun googlasin ympäriinsä, löysin tämän sivuston ja huomasin, että täällä on paljon ihmisiä, jotka tietävät paljon tästä aihealueesta.

Tämä on se, mitä minun pitäisi osata:

• Selittää ja perustella, miten tietyt siltamateriaalit toimivat, kuten T-palke ja I-palke, milloin ne ovat sopivia ja miksi.
• Näyttää käytännössä, kuinka tärkeää sillan muoto on, ja selittää miksi.
• Selittää ja perustella, miksi eri silloissa käytetään erilaisia materiaaleja.
• Kuinka siltarakenteet ovat muuttuneet? Ja miksi?
• Matemaattiset selitykset esimerkiksi I-palkeille ja T-palkeille yksinkertaisten kaavojen avulla.
• Rakennusperiaate massiivisella sauvalla ja putkella.

Kaikki apu olisi erittäin kiitollista! Kaikki suora vastauksista siihen, että vain kerrotte, mistä voisin löytää tietoa.

Toivon todella, että täällä on joku, joka voi auttaa minua!

Ystävällisin terveisin AntonL

Laskentaperusteet eri palkkityypeille löytyvät teknologian kirjoista tai konetiedosta. Itse laskentakaavat pitäisi löytää ensimmäisestä sopivasta kaavakokoelmasta. Oli 14 vuotta sitten kun opiskelin teknologiaa mutta voimalaskelmat ovat hauskoja

mats_o sanoi:
Laskentaperiaatteet erilaisille palkkityypeille löytyvät teknologian oppikirjoista tai konetiedosta. Itse laskentakaavat pitäisi löytyä ensimmäisestä parhaasta kaavakokoelmasta. 14 vuotta sitten opiskelin teknologiaa, mutta voimalaskelmat ovat hauskoja
Se on todella mielenkiintoinen aihe, olen samaa mieltä :). Mutta on hyvin vaikeaa löytää tietoa, koska se on hieman vaikeampi aihe.

Terveisin AntonL

Yritä löytää joku opettaja koneoppimisessa tai rakenteissa ja kysy vähän vinkkejä. Vaihtoehto on, että yrität tavoittaa jonkun teknillisistä korkeakouluista. Tie- ja vesirakennusväki siellä pitäisi olla hyvä valinta.

Aihe on tosi hauska ja siitä on paljon hyötyä. Vaikka en laskisikaan kaikkea mitä rakennan, tietää kuitenkin, mitkä ratkaisut ovat parempia kuin toiset.

Kirjoitin hakusanat "bro" & "material" & "konstruktion" ja sain paljon mielenkiintoisia linkkejä. www.sis.se tarjoaa monta kirjaa, jotka käsittelevät aihetta, jos pidät siitä mediasta. Löysin useita opinnäytetöitä sekä KTH:sta, chalmersista että muista kouluista, esim. http://epubl.luth.se/1402-1560/2002/005/LTU-YTH-EX-02005-SE.pdf

Pitää poimia vähän sieltä täältä, mutta vältä kopioimista. Tule hyväksi etsimisessä, se on avain kaikkeen tietoon. ;) Kokeile useita erilaisia hakukoneita ja vaihtele hakusanoja. Etsi vain ruotsalaisia sivustoja ja kokeile sulkea pois kaikki, mikä liittyy hampaisiin jne.
/CC

chris47 sanoi:
Kirjoitin hakusanat "silta" & "materiaali" & "konstruktion" ja sain paljon mielenkiintoisia linkkejä. www.sis.se -sivustolla on paljon kirjoja, jotka käsittelevät aihetta, jos suosii sitä mediaa. Sain useita osumia väitöskirjoista sekä KTH:ltä, Chalmersilta että muilta kouluilta, esim. [linkki]

Pitää kerätä vähän täältä ja vähän sieltä, mutta vältä kopioimista. Tule taitavaksi hakijaksi, se on avain kaikkeen tietoon.  ;) Kokeile useita eri hakukoneita ja vaihtele hakusanoja. Etsi vain ruotsalaisia sivustoja ja kokeile sulkea pois kaikki, mikä liittyy hampaisiin jne.
/CC
kiitos chris!! nyt olen melkein saanut koko työn valmiiksi, vain palkkitehtävät jäljellä!

Terveisin AntonL

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.