9 750 lukukertaa ·
3 vastausta
10k lukukertaa
3 vastausta
Rakennusseinäpaneelit
Suunnittelen konehallitustyömaata ja ajattelin rakentaa valmiita seinäelementtejä maassa ja sitten nostaa ne paikoilleen traktorilla.
Muutama ajatus, joita tuli mieleen.
Asennatteko alajuoksun levylle, johon sitten kiinnitätte seinäelementit? Tuleehan jokaiselle elementille "alajuoksu", eli sillä tavalla on kuin kaksinkertainen kerros "alajuoksuja".
Miten teette tuulensuojauksen? Sallitteko, että elementtien liitokset ovat ilman tuulensuojausta vai miten teette?
Kuinka leveitä elementtejä voi tehdä, kun on traktori nostamassa niitä paikoilleen, joten paino ei ole kovin herkkä asia. Ajattelin lähinnä, mikä on sopivin muoto työskennellä.
Oletan, että rakennat itsellesi "jigin", jolla valmistat elementit niin, että ne ovat aina täsmälleen samanlaisia.
Onko jollain kuvia ja vinkkejä siitä, miten rakennetaan seinäelementtejä?
Muutama ajatus, joita tuli mieleen.
Asennatteko alajuoksun levylle, johon sitten kiinnitätte seinäelementit? Tuleehan jokaiselle elementille "alajuoksu", eli sillä tavalla on kuin kaksinkertainen kerros "alajuoksuja".
Miten teette tuulensuojauksen? Sallitteko, että elementtien liitokset ovat ilman tuulensuojausta vai miten teette?
Kuinka leveitä elementtejä voi tehdä, kun on traktori nostamassa niitä paikoilleen, joten paino ei ole kovin herkkä asia. Ajattelin lähinnä, mikä on sopivin muoto työskennellä.
Oletan, että rakennat itsellesi "jigin", jolla valmistat elementit niin, että ne ovat aina täsmälleen samanlaisia.
Onko jollain kuvia ja vinkkejä siitä, miten rakennetaan seinäelementtejä?
Olen rakentanut seinäblokkeja, jotka olivat 11m pitkiä ilman ongelmia, varmista vain, että liität hammarband ja syll eri paikoissa. d^_^b Yksi syll riittää. Mitä aiot käyttää tuulensuojana, levyjä vai kangasta? Yksi vaihtoehto on laittaa tavallinen tiivistyslista pystypalkkien saumakohtiin. Laitoin vain muutamia tukkeja vaakasuoraan alustaksi, ole vain tarkka siinä, että kohtaat lävistäjän.
Olen samaa mieltä Matin kanssa, riittää kun on yksi aluspuu. Jos sinulla on tilaa, voit kiinnittää aluspuun betonin läpi, mutta jos aiot pukea levyt ensin, se voi olla vaikeaa
silloin sinun pitää tehdä kuten me teemme työssäni, kun lohkot asennetaan. Meillä on erikoiskulmarauta (en muista mikä sen nimi on), mutta se pultataan laattaan ja sitten seinä ruuvataan siihen. Älä unohda höyrysulkupahvia, jottei seinään pääse kosteus. Jos tarvitset tuulensuojapaperia, tee niin, että vedät sen noin 20 cm lohkon ulkopuolelle ja sitten laitat sen limittäin seuraavan lohkon paperin päälle. Sen jälkeen naulaat kiinnityslistan sopivassa mitassa ja naulaat sen saumaan, jotta kangas tiiviisti seinää vasten. Jos aiot käyttää levyjä, anna toisen levyn ulottua 20 mm lohkon ulkopuolelle ja aloita seuraava 20 mm seuraavan seinän sisäpuolelta, näin tulee automaattisesti tiivis.
7X2,50 matkustimme kahdestaan ilman ongelmia, joten 11 metriä on ehdottomasti tehtävissä.
Rakensimme koko lohkon maassa ja kiinnitimme perusnauhakin.
Kuten sanottu, ristimittaus on tärkeä, ja kun se on kunnossa, aseta useita vinotukia, jotka lukitsevat lohkon ennen sen nostamista.
Yksi vinkki on, että asetat säännön pystyasennossa juuri hammarbandet:in alle. Ruuvattu yhteen jsut-hammarbandet:in kanssa, saat koko rakenteen kunnollisen jäykistyksen ja tukevan kiinnityksen seinätuille yläosassa.
Rakensimme koko lohkon maassa ja kiinnitimme perusnauhakin.
Kuten sanottu, ristimittaus on tärkeä, ja kun se on kunnossa, aseta useita vinotukia, jotka lukitsevat lohkon ennen sen nostamista.
Yksi vinkki on, että asetat säännön pystyasennossa juuri hammarbandet:in alle. Ruuvattu yhteen jsut-hammarbandet:in kanssa, saat koko rakenteen kunnollisen jäykistyksen ja tukevan kiinnityksen seinätuille yläosassa.
Klikkaa tästä vastataksesi