N
Hei.
Puutalo poistoilmalämpöpumpulla ja uudet energiamääräykset. Puutalo seisoo maanvaraisella alapohjalla, joka on muurattu kevytsoraharkoista ja eristetty keskeltä. Rappausta sisä- ja ulkopuolella. Puutalon rakenne ulkoa - sisällepäin: 2x 22mm pystyverhous-34mm vaakapuu/ilmarako-tuulensuoja.-170x45 - rakennusmuovi-45x45 vaakaan- OSB/vaneri- kipsilevy.
170+45mm eristys muovin välissä. Olen ollut erittäin tarkka tiivistämällä muovin täysin.

Nyt aloitan alapohjan työt, olen asentanut muovin lattiansäleikön / alakerroksen katon alle ja sitten asettanut 38x70 rimoja
MUTTA mitä minun pitäisi tehdä nyt?
Pitäisikö seinämuovin liittyä alakerran katon muoviin? Vai voiko luottaa siihen, että yläsidepuut ja kaikki alhaalla puutalon pohjassa ovat tiiviitä? (siellä on kaikkialla pehmeä solumuovi sokkelimuurauseriste)
Lattia tulee olemaan 22mm lattiakipsilevy, joka liimataan, joten se tiivistänee oikeastaan kerrosten välit.

Ensimmäinen ajatus oli vain antaa seinämuovin jatkua lattiaspänen alle noin 40-50mm? Vai pitäisikö muovit liittää yhteen?:D

N
Kuva kertoo enemmän, joten tässä on kysymyskuva.
Olen etsinyt ja löytänyt, mutta siitä tuli hieman sekoitus Kyllä ja Ei. Mutta näyttää siltä, että ei pitäisi laittaa rakennusmuovia välipohjaan, vaan vetää seinän muovi alas sokkeliin ja tiivistää eristämällä myös takana luonnollisesti.
Piirustukseni "talo toimittajalta" näyttää että siellä pitäisi olla muovia, mutta toisaalta taloa ei alun perin ollut tarkoitus sijoittaa muurattuun kerrokseen...
Sitten minulla on 2 lämmintä ja mahdollisesti kosteaa tilaa pohjakerroksessa. Pyykkihuone ja konehuone vesiautomatiikalla ja vp.
Ehkä siellä pitäisi olla muovia kuitenkin?
Rakennuspiirustus esittää välipohjan rakenteen. Se sisältää eristeen, lattialämmityksen ja kysymyksen rakennuskalvon käytöstä.

• Rakenteen leikkauskuva, jossa näkyy eristys, lattialämmitys ja mietintä muovikelmun käytöstä välihirsissä ja seinissä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.