12 790 lukukertaa ·
26 vastausta
13k lukukertaa
26 vastausta
Vinkkejä kellarin rappaukseen
Olen remontoimassa kellariani ja juuri nyt poistan maalia/laastia seinistä.
Aion rappailla nämä seinät uudelleen, mutta haluan niiden pysyvän laastin värissä. Millä pitäisi käsitellä pinta, jotta se sitoo pölyn?
mitä tulee laastiin.
Minulle on suositeltu, että ensin vedetään seinille laastia ja paljon vettä, sitten verkko ja lopuksi laasti päälle. Pitääkö tämä paikkansa?
minkälaista laastia suosittelisitte?
Ulkopuolella olevat muuratut seinät ovat 1,5m paksuja graniittimuurauksia.
Kiitos etukäteen
Aion rappailla nämä seinät uudelleen, mutta haluan niiden pysyvän laastin värissä. Millä pitäisi käsitellä pinta, jotta se sitoo pölyn?
mitä tulee laastiin.
Minulle on suositeltu, että ensin vedetään seinille laastia ja paljon vettä, sitten verkko ja lopuksi laasti päälle. Pitääkö tämä paikkansa?
minkälaista laastia suosittelisitte?
Ulkopuolella olevat muuratut seinät ovat 1,5m paksuja graniittimuurauksia.
Kiitos etukäteen
oli siitä jo aika kauan, mutta olen samassa lähtökuopassa. Miten meni sinulla? Vinkkejä?T Tagg sanoi:Olen parhaillaan kunnostamassa kellariani ja juuri nyt poistan maalia/laastia seinistä.
Aion laittaa uudet laastit näille seinille, mutta haluan niiden olevan laastin värisiä. Millä pinnat tulisi käsitellä, jotta ne sitovat pölyn?
mitä tulee laastitöihin.
Minulle on suositeltu ensin slammaamaan seinät laastilla ja runsaalla vedellä, sitten asentamaan verkko ja tämän jälkeen levittämään laastin. Pitääkö tämä paikkansa?
minkä tyyppistä laastia suosittelisitte?
Ulkopuolella on 1,5 m paksut graniittimuurit muurattujen seinien ulkopuolella.
Kiitos etukäteen
Ajattelin ensin pohjustaa pohjustuslaastilla ja sitten laastittaa C-laastilla.
//Andreas
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 463 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 463 viestiä
On toki vaikea arvioida, mutta onko se sisustettu kellari?
Täysi lämmitys ja asuttu?
Joka tapauksessa, pohjusta weberillä https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk/putsbruk/weber-grundningsbruk-kc
Ja levitä 3 mm webersin rappauslaastilla c 134, ja viimeistele weber 135 1mm laastilla.
Jos se on kylmäkellari, käytä b-laastia c:n sijaan.
Täysi lämmitys ja asuttu?
Joka tapauksessa, pohjusta weberillä https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk/putsbruk/weber-grundningsbruk-kc
Ja levitä 3 mm webersin rappauslaastilla c 134, ja viimeistele weber 135 1mm laastilla.
Jos se on kylmäkellari, käytä b-laastia c:n sijaan.
Ok. Testasin tänään täyttää sähkövedot, sain oikean napakan laastin mutta luulen sekoittaneeni vähän liian löysäksi.N neo11 sanoi:
minkälainen koostumus valmiilla laastilla pitäisi olla?

N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 463 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 463 viestiä
Vaikea vastata rakennustilanteeseen, koska se vaihtelee niin paljon rappauksen sisällä, mutta juuri sinun tapauksessasi, kun pinnoitat sähkökaapeleita, sen pitäisi olla kuin kaurapuuroa, vähän paksua sellaista.
Mutta erittäin tumma rappaus, sinun pitäisi ostaa jotain muuta.
Mitä laastia olet käyttänyt?
Mutta erittäin tumma rappaus, sinun pitäisi ostaa jotain muuta.
Mitä laastia olet käyttänyt?
Siitä tulee pesutupa/kylpyhuone, jossa on kaakelia seinillä.N neo11 sanoi:
Sekoittelin vähän liikaa vettä eilen huomasin. Se on finja puts/ muurauslaasti C
//Andreas
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 463 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 463 viestiä
Ok, ja käytä putsibruk C. Säkin ei tarvitse lukea murbruk (vähemmän kätevää).
Näyttää olevan hyvä, muista vain aina esikastella kaikki pinnat, joihin laitat kalkkipohjaista bruk.
Näyttää olevan hyvä, muista vain aina esikastella kaikki pinnat, joihin laitat kalkkipohjaista bruk.
Viimeksi muokattu:
Kyllä. Tämä olen tehnyt. Olen saanut vähän erilaisia neuvoja verkotuksesta muurareilta, joiden kanssa olen puhunut, joten sitä ei tarvita.N neo11 sanoi:
//Andreas
anteeksi, olin hieman epäselvä. Joo, se olisi pitänyt olla kysymys.N neo11 sanoi:
Kun pohjustetaan pohjustuslaastilla A. Pitäisikö se levittää seinälle? Vai sekoittaa vielä löysempänä ja levittää harjalla?
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 463 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 463 viestiä
Mikä on seinä laastia varten?
En oikein ymmärrä, miten A bruk liittyi kylpyhuoneeseen.
Mutta vastauksena kysymykseen on löysä laasti, ei kuin vesi, mutta ei kovin kaukana siitä.
Ja levitä kauhalla, sen pitäisi olla niin löysää, että se melkein alkaa valua seinällä levityksen jälkeen.
Sen ei tarvitse olla täysin peittävää.
Seuraavalla kerralla levität jäykempää laastia ja vedät sen ylös seinälle skoonelaisella tai vastaavalla.
Mutta esikostuta tartunnan varmistamiseksi.
En oikein ymmärrä, miten A bruk liittyi kylpyhuoneeseen.
Mutta vastauksena kysymykseen on löysä laasti, ei kuin vesi, mutta ei kovin kaukana siitä.
Ja levitä kauhalla, sen pitäisi olla niin löysää, että se melkein alkaa valua seinällä levityksen jälkeen.
Sen ei tarvitse olla täysin peittävää.
Seuraavalla kerralla levität jäykempää laastia ja vedät sen ylös seinälle skoonelaisella tai vastaavalla.
Mutta esikostuta tartunnan varmistamiseksi.
kiitos Olen yrittänyt etsiä listaa käytettäväksi rappauslistana. Kuinka monta mm sen yleensä pitäisi olla? Finjan mukaan 10-12 mm. Olen löytänyt listaa, joka on 8 tai 12. Haluaisin rappaus mahdollisimman ohuena.N neo11 sanoi:
//Andreas
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 463 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 463 viestiä
https://www.bauhaus.se/avdragsbana-6x2500mm
Aseta ne passin kanssa, sitten voit vetää niin ohuesti kuin haluat, kunhan se on suora.
Vedä kapea linja (10 cm leveä) laastilla lattiasta kattoon, paina lista lähes pohjaan asti.
Sitten tikku ja passi tarkistamaan, että se on suora.
1,5 metrin välein. Vedä sitten tikkua ratojen päällä, kun rapaat.
Aseta ne passin kanssa, sitten voit vetää niin ohuesti kuin haluat, kunhan se on suora.
Vedä kapea linja (10 cm leveä) laastilla lattiasta kattoon, paina lista lähes pohjaan asti.
Sitten tikku ja passi tarkistamaan, että se on suora.
1,5 metrin välein. Vedä sitten tikkua ratojen päällä, kun rapaat.