Olen remontoimassa kellariani ja juuri nyt poistan maalia/laastia seinistä.
Aion rappailla nämä seinät uudelleen, mutta haluan niiden pysyvän laastin värissä. Millä pitäisi käsitellä pinta, jotta se sitoo pölyn?

mitä tulee laastiin.
Minulle on suositeltu, että ensin vedetään seinille laastia ja paljon vettä, sitten verkko ja lopuksi laasti päälle. Pitääkö tämä paikkansa?

minkälaista laastia suosittelisitte?
Ulkopuolella olevat muuratut seinät ovat 1,5m paksuja graniittimuurauksia.
Kiitos etukäteen

• Kellarin betonitiiliseinä, jota ollaan kunnostamassa. Lattialla on pölyä ja työkaluja, ja katossa eristettä näkyvissä. Tumma aukko oikealla.
  • Tykkään
Putsann
  • Laddar…
T Tagg sanoi:
Olen parhaillaan kunnostamassa kellariani ja juuri nyt poistan maalia/laastia seinistä.
Aion laittaa uudet laastit näille seinille, mutta haluan niiden olevan laastin värisiä. Millä pinnat tulisi käsitellä, jotta ne sitovat pölyn?

mitä tulee laastitöihin.
Minulle on suositeltu ensin slammaamaan seinät laastilla ja runsaalla vedellä, sitten asentamaan verkko ja tämän jälkeen levittämään laastin. Pitääkö tämä paikkansa?

minkä tyyppistä laastia suosittelisitte?
Ulkopuolella on 1,5 m paksut graniittimuurit muurattujen seinien ulkopuolella.
Kiitos etukäteen
oli siitä jo aika kauan, mutta olen samassa lähtökuopassa. Miten meni sinulla? Vinkkejä?

Ajattelin ensin pohjustaa pohjustuslaastilla ja sitten laastittaa C-laastilla.
//Andreas

N
N neo11 sanoi:
On vaikea arvioida, mutta onko kyseessä sisustettu kellari?
Täysi lämmitys ja asuttu?
Joka tapauksessa, pohjusta weberillä [linkki]
Ja levitä 3 mm weberin rappauslaasti c 134, ja viimeistele weber 135 1mm laastilla.
Jos kyseessä on raakakellari, käytä b-laastia c-laastin sijaan.
Ok. Testasin tänään täyttää sähkövedot, sain oikean napakan laastin mutta luulen sekoittaneeni vähän liian löysäksi.

minkälainen koostumus valmiilla laastilla pitäisi olla? Seinä, johon on täytetty sähkökaapelin uria laastilla; kaapelit roikkuvat putkien läheltä.

• Seinä, jossa on paikattu sähköjohdot laastilla, ämpäri lattialla ja näkyvät johtourat seinässä.
N
Vaikea vastata rakennustilanteeseen, koska se vaihtelee niin paljon rappauksen sisällä, mutta juuri sinun tapauksessasi, kun pinnoitat sähkökaapeleita, sen pitäisi olla kuin kaurapuuroa, vähän paksua sellaista.
Mutta erittäin tumma rappaus, sinun pitäisi ostaa jotain muuta.
Mitä laastia olet käyttänyt?

N neo11 sanoi:
Vaikea vastata konstinsenen, koska se vaihtelee niin paljon putsin sisällä, mutta juuri sinun tapauksessasi, kun stockaat elkablar, sen tulisi olla kuin kaurapuuro, vähän paksu sellainen. Mutta erittäin tumma puts, sinun pitäisi ostaa jotain muuta. Mitä bruk olet käyttänyt?
Siitä tulee pesutupa/kylpyhuone, jossa on kaakelia seinillä.
Sekoittelin vähän liikaa vettä eilen huomasin. Se on finja puts/ muurauslaasti C

//Andreas

N
Ok, ja käytä putsibruk C. Säkin ei tarvitse lukea murbruk (vähemmän kätevää).
Näyttää olevan hyvä, muista vain aina esikastella kaikki pinnat, joihin laitat kalkkipohjaista bruk.

Viimeksi muokattu:
N neo11 sanoi:
Ok, ja putsbruk C ska du använda. Behöver inte stå murbruk på säcken (mindre smidigt).
Ser väl bra ut, tänk bara på att alltid förvattna alla ytor du slår på kalkbaserat bruk på.
Kyllä. Tämä olen tehnyt. Olen saanut vähän erilaisia neuvoja verkotuksesta muurareilta, joiden kanssa olen puhunut, joten sitä ei tarvita.

//Andreas

N
Oliko verkkokysymys suunnattu foorumille? Niistä 2 kuvasta, jotka olet julkaissut, en näe mitään, mikä tarvitsisi verkottamista.

N neo11 sanoi:
Oliko verkkojen käyttö kysymys foorumille? Näistä 2 kuvasta, jotka olet laittanut, en näe mitään, mitä tarvitsisi verkottaa.
anteeksi, olin hieman epäselvä. Joo, se olisi pitänyt olla kysymys.

Kun pohjustetaan pohjustuslaastilla A. Pitäisikö se levittää seinälle? Vai sekoittaa vielä löysempänä ja levittää harjalla?

N
Mikä on seinä laastia varten?
En oikein ymmärrä, miten A bruk liittyi kylpyhuoneeseen.
Mutta vastauksena kysymykseen on löysä laasti, ei kuin vesi, mutta ei kovin kaukana siitä.
Ja levitä kauhalla, sen pitäisi olla niin löysää, että se melkein alkaa valua seinällä levityksen jälkeen.
Sen ei tarvitse olla täysin peittävää.
Seuraavalla kerralla levität jäykempää laastia ja vedät sen ylös seinälle skoonelaisella tai vastaavalla.
Mutta esikostuta tartunnan varmistamiseksi.

Useimmat seinät ovat yhä pohjustuslaastilla, 2 seinää ovat paljaita aina betoniharkkoon asti. Ajattelen, että minun pitäisi pohjustaa ennen rappauslaasti C:tä?

N
Voit aivan yhtä hyvin pohjustaa laastilla c, sekoita vain löysästi. Ja pieni esikastelu.
Mutta jos olet jo ostanut a-laastia, käytä sitä.

N neo11 sanoi:
Voit yhtä hyvin pohjustaa laastilla C, sekoita vain löysästi. Ja pieni esikastelu.
Mutta jos olet jo ostanut laastin A, käytä sitä.
kiitos Olen yrittänyt etsiä listaa käytettäväksi rappauslistana. Kuinka monta mm sen yleensä pitäisi olla? Finjan mukaan 10-12 mm. Olen löytänyt listaa, joka on 8 tai 12. Haluaisin rappaus mahdollisimman ohuena.

//Andreas

N
https://www.bauhaus.se/avdragsbana-6x2500mm
Aseta ne passin kanssa, sitten voit vetää niin ohuesti kuin haluat, kunhan se on suora.
Vedä kapea linja (10 cm leveä) laastilla lattiasta kattoon, paina lista lähes pohjaan asti.
Sitten tikku ja passi tarkistamaan, että se on suora.
1,5 metrin välein. Vedä sitten tikkua ratojen päällä, kun rapaat.

• Tykkään
hampasnöret ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.