Onko kenelläkään vinkkejä sopivasta käsityökalusta Leca-diffuusion tasoittamiseen? Olen nähnyt työkalun, eräänlaisen tasoituslaudan mutta teräsverkolla, joka voisi toimia. Ajatus on poistaa 5-7 mm diffuusiosta, jossa siitä on tullut vähän liian paksu. Minun on verhottava pinta, ja se tulee pullistumaan 1x4 m alueella. Mielelläni välttäisin koneita tässä tapauksessa.

M
Teräksinen rivilevy saattaa olla vohveli:

2318_13199d5bfcb9e647972c0e9e0dc7829c.jpg
Se sopii varmaankin vain tarkoitukseensa, eli tasoittaa kovettumassa olevaa rappausta.

Käsihiomakone, johon helioz linkkaa, on luultavasti paras valinta, kun se on kovettunut.

Se oli "våfflan" jota ajattelin, mutta OK, jos se ei toimi, minun on etsittävä eteenpäin. Minulla on HM-fulltandat saha Lecalle, joka sahaa uria kuin se olisi voita. Pinnoitus on suhteellisen huokoinen, joten voin ehkä käyttää sitä hieman vinossa kuin raspia. Ehkä uhrata jokin muu HM-hampailla...

Julasta saatava käsiviila on varmaankin liian hieno ja poistaa liian vähän. Se on varmaan tarkoitettu valujen selkäpuolille?

M
Luulen, että jonkinlainen kone, kuten jyrsinkone, kulmahiomakone hiomakupilla tai jopa pieni autokone leveämeisselillä sopii tähän tilanteeseen, jos ei halua kuluttaa niveliään tai työskennellä useita päiviä. Mutta oletan, että on hyviä syitä välttää koneita, koska mainitsit siitä ensimmäisessä viestissä.

Naulamatto voi toimia, jos se on riittävän huokoinen:
976_13940f89a4e926427c6c134fdc3b2ffd.jpg

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.