Hei,

Aion nyt alkaa asentaa 23 mm raakapontti kaikille sisäseinille, sitten tulee kerros kipsilevyä tämän päälle.

Mietin, miten olisi paras tehdä kulmien kanssa, pitäisikö kiinnittää sellainen "metallikulmalista" kaikkiin sisäkulmiin ennen kuin ruuvaa kipsilevyn kiinni? Koska raakapontti voi varmaan liikkua hieman ja mahdollisesti saada kipsikulmat halkeamaan?

• Tykkään
1
  • Laddar…
Snailman
Minulla on 17 mm raakaponttia, se riittää jos asennat sen niissä kulmissa, joissa toinen puoli on ulkoseinä, asenna se gyprocin alle, muuten se tulee liian pitkälle sisään.

Hei,
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat, että se tulee liian pitkälle sisään. Kun minulla on kulma, jossa raakapontti kohtaa, mietin, että asennan sellaisen metallikulman, jonka ruuvaan raakaponttiin.

Snailman
spaxx sanoi:
Hej,
En ymmärrä oikein miten tarkoitat, että se tulee liian pitkälle sisään. Kun minulla on kulma, jossa raakapontti kohtaa, harkitsen asentavani sellaisen peltikulman, jonka ruuvaan kiinni raakaponttiin.
Mutta ei ole tapahtunut mitään niissä kulmissakaan. Laitoin paperinauhaa ja tasoitin kulmat sitten.

Satuin laittamaan muutamia peltikulmia ennen kuin asensin raakapontin, silloin kipsiruuvi ei ylettynyt peltikulmiin, kun sitten laitoin kipsilevyä paikoilleen.

"Peltikulma", se on ilmeisesti ulkokulmissa, suojaamaan herkkiä kipsireunoja?

Metallinen kulmalista, jota käytetään ulkokulmissa suojaamaan kipsilevyn reunoja.

Rollilla oleva metallinauha, jossa on lävistettyjä reikiä katkoviivojen muodostamiseksi, käytettäväksi rakennus- tai asennustöissä.

Luulen, että he tarkoittavat tällaista

Snailman
spaxx sanoi:
Hei,
Ajattelen näitä, mutta ehkä on olemassa vaihtoehtoja:

[linkki]

[linkki]
Niitä olen käyttänyt kyllä. Ulkokulmiin olen käyttänyt paperinauhaa, jossa on metallinauha kummallakin puolella keskikohtaa

S
spaxx sanoi:
Hei,
Ajattelen näitä, mutta ehkä on olemassa vaihtoehtoja:

[linkki]

[linkki]
tarkasti toimii ulko- ja sisäkulma kipsin sisäpuolella

Snailman
Snailman sanoi:
Juuri tällaisia olen käyttänyt kyllä. Ulkonurkkiin olen käyttänyt paperinauhaa, jossa on metallinauha kummallakin puolella keskikohdasta
Viimeksi mainittua käytän siis sijasta pappinauha ulkonurkkiin kipsilevyn päälle.

S
Snailman sanoi:
Jälkimmäistä käytän siis sen sijaan, että laittaisin paperinauhaa ulkonurkkiin kipsin päälle.
erilainen, kiva että toimii sinulle. kuinka kiinnität sen?

Snailman
SBH sanoi:
erilainen, kiva että toimii sinulle. kuinka kiinnität sen?
Tasoitin sen kuten tavallisen paperinauhan, mutta se kestää vähän enemmän kuin paperinauha johtuen metallilevyistä

Kipsikulmassa käytettävä joustava kulmanauha, joka on kiinnitetty laatikkoon. Nauha on valkoista paperia, jossa on metallilevyt sisällä.

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/målarremsa-asm-papp-metall-50mmx30m

Minulla on kipsiä kaikissa ikkuna- ja oviaukoissa, joten tämä nauha tuli halvemmaksi kuin stanssatut metalliprofiilit

Viimeksi muokattu:
S
Snailman sanoi:
Tasoitin sen samalla tavalla kuin tavallinen paperinauha, mutta se kestää hieman enemmän kuin paperinauha, koska siinä on metallit.

[kuva]

[linkki]

Minulla on kipsiä kaikissa ikkuna- ja oviaukoissa, joten tämä nauha tuli halvemmaksi kuin ne perforoidut metalliprofiilit.
aha. luulin että käytät metallikulmaa. ei, nuo perforoidut metalliprofiilit eivät ole kivoja.
Etkö pidä niistä "muovi" suojaimista? https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/självhäftande-hörnskydd-l-2500mm

Snailman
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.