Aion nyt alkaa asentaa 23 mm raakapontti kaikille sisäseinille, sitten tulee kerros kipsilevyä tämän päälle.
Mietin, miten olisi paras tehdä kulmien kanssa, pitäisikö kiinnittää sellainen "metallikulmalista" kaikkiin sisäkulmiin ennen kuin ruuvaa kipsilevyn kiinni? Koska raakapontti voi varmaan liikkua hieman ja mahdollisesti saada kipsikulmat halkeamaan?
Minulla on 17 mm raakaponttia, se riittää jos asennat sen niissä kulmissa, joissa toinen puoli on ulkoseinä, asenna se gyprocin alle, muuten se tulee liian pitkälle sisään.
Hei,
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat, että se tulee liian pitkälle sisään. Kun minulla on kulma, jossa raakapontti kohtaa, mietin, että asennan sellaisen metallikulman, jonka ruuvaan raakaponttiin.
Hej,
En ymmärrä oikein miten tarkoitat, että se tulee liian pitkälle sisään. Kun minulla on kulma, jossa raakapontti kohtaa, harkitsen asentavani sellaisen peltikulman, jonka ruuvaan kiinni raakaponttiin.
Mutta ei ole tapahtunut mitään niissä kulmissakaan. Laitoin paperinauhaa ja tasoitin kulmat sitten.
Satuin laittamaan muutamia peltikulmia ennen kuin asensin raakapontin, silloin kipsiruuvi ei ylettynyt peltikulmiin, kun sitten laitoin kipsilevyä paikoilleen.
En huomannut krautasin vastaavia, sitten ostin liian paljon nauhaa. Luulen, että se oli tarjous tai jotain, olen käyttänyt 13 ikkunaan ja oveen sekä vähän muihin ulkokulmiin Lisäksi minulla on noin 30 ikkunaa ja ovea toisessa talossa korjattavana myöhemmin, joihin nauhat myös riittävät.