Minulla on ylimääräistä terassilautaa, mitat 28 x 120, josta haluaisin rakentaa erittäin yksinkertaisen puutarhapenkin. Mitat olisivat 2,5 metriä leveys 0,60. Ajattelin kiinnittää istuinosan kehykseen, joka on 45 x 45, ja se on minulla myös ylimääräisenä. "Jalat" haluan tehdä samoista säännöistä ja ruuvata/liimata yhteen neliöksi vuorotellen niin, että joka toisen säännön väliin jää ilmaa (olen nähnyt kuvassa). Kysymykseni on nyt oikeastaan, tarvitsenko tuen myös keskelle 2,5 metriä pitkää penkkiä?
 
T
Hei! Olen hieman epätietoinen siitä, miten aiot tehdä jalat, mutta se ei ole olennaista vastauksen kannalta. Luulen, että tarvitset tuen keskelle. Tavallinen 28x120 terassilauta rakennetaan 60 cm c/c koolingilla ja silloin kuormitus on "vain" yksi henkilö kerrallaan. Penkillä voi istua 3-5 henkilöä, ja sitten se saattaa notkua aika paljon. Riippuen jalkojen kiinnityksestä se "kestää" varmaankin, mutta on riski, että kiinnitys murtuu tai se tuntuu hieman heiluvalta.

Ajatellulla jalkarakenteella, voisitko lisätä jalat keskelle jälkikäteen? Siinä tapauksessa voit rakentaa sen ilman ja sitten kiinnittää jalat keskelle jälkikäteen, jos se tuntuu epävakaalta.
 
T Testarn sanoi:
Hei! Minulla on hieman epäselvää, kuinka aiot tehdä jalat, mutta se ei ole olennaista vastauksen kannalta. Uskon, että tarvitset tuen keskelle. Tavallinen terassilauta 28x120 rakennetaan palkeilla, joiden väli on 60 cm, ja silloin kuormana on "vain" yksi henkilö kerrallaan. Penkillä voi istua 3-5 henkilöä, ja se voi notkua melko hyvin. Riippuen jalkojen kiinnityksestä se "pysyy" luultavasti, mutta kiinnitys voi murtua tai tuntua hieman heiluvaiselta.

Ajatellun jalkarakenteen kanssa, voisitko lisätä jalat keskelle jälkikäteen? Siinä tapauksessa voit rakentaa sen ilman ja asentaa sitten jalat keskelle jälkikäteen, jos se tuntuu epävakaalta.
Kiitos, teen niin!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.