9 386 lukukertaa ·
15 vastausta
9k lukukertaa
15 vastausta
Puulattia betonille
Sivu 1 / 2
Olemme juuri ostaneet talon, se on rinneratkaisutalo ja "kellarissa" on kaksi huonetta, joissa on betonilattia. Ilmeisesti 70-luvulla rakentamisen aikana betonin sisään upotettiin puulankkuja, jotka nyt aiheuttavat hajua. Aiomme nyt poistaa lattian ja tehdä uuden, mutta miten se pitäisi tehdä? Anticimexin mukaan alimmaisen betonin tulee olla käsitelty fungisidilla, sitten meidän kannattaa valaa uusi betoni ja sitten laittaa puulattia, mutta mitä laitetaan alle? Olen täysin uusi tässä talonrakennuksessa, mutta haluaisin tehdä mahdollisimman paljon itse! Kiitollinen vastauksista ja vinkeistä!
Epäilen, että betoni ei näin ollen sisällä mitään eristystä alla. Siinä tapauksessa on kai vain kaksi päävaihtoehtoa;
1) Piikkaa pois betoni, kaivaa alas, laita eristys ja valaa.
2) Asenna tuuletettu lattia tyyppiä Nivell nykyisen betonilaatan päälle
Vaihtoehto 1 on eniten brutaali ja vie aikaa sekä on työläs. Vaihtoehto 2 tarkoittaa, että sinulla on lattia, joka aina tuuletetaan, mikä pitäisi toimia, mutta se vaatii, että käytössä on aina tuuletin (sisältyy järjestelmään).
Itse kohtasin saman ongelman keväällä, kun muutimme uuteen taloomme. Valitsin vaihtoehdon 1, koska pidän siitä, kun asiat on tehty oikein, ja kustannus oli suurin piirtein sama kuin vaihtoehto 2. Mutta hauskaa se ei ollut.
/Magnus
1) Piikkaa pois betoni, kaivaa alas, laita eristys ja valaa.
2) Asenna tuuletettu lattia tyyppiä Nivell nykyisen betonilaatan päälle
Vaihtoehto 1 on eniten brutaali ja vie aikaa sekä on työläs. Vaihtoehto 2 tarkoittaa, että sinulla on lattia, joka aina tuuletetaan, mikä pitäisi toimia, mutta se vaatii, että käytössä on aina tuuletin (sisältyy järjestelmään).
Itse kohtasin saman ongelman keväällä, kun muutimme uuteen taloomme. Valitsin vaihtoehdon 1, koska pidän siitä, kun asiat on tehty oikein, ja kustannus oli suurin piirtein sama kuin vaihtoehto 2. Mutta hauskaa se ei ollut.
/Magnus
Miksi teidän pitänyt valaa uusi betoni? Aiotteko purkaa vanhan?Karro80 sanoi:
Yleisin tapa on poistaa kiinnityslistat, imuroida huolellisesti, käsitellä fungisidilla ja sitten asentaa esim. Nivell- tai Platongolv mekaanisella ilmanvaihdolla. Mikä valitaan, riippuu varmaan ensisijaisesti siitä, mihin järjestelmään uskoo.
En oikein ymmärrä, miten kosteutta poistetaan friddesin kuvaamalla tavalla alt. 1?
Mitä eristystä tarkoitat sitten? Olen kuullut jostain, jota kutsutaan solumuoviksi? Ja mitä tarkoitat kaivaa alas?fridde sanoi:Epäilen, että betonissa ei ole lainkaan eristystä alla. Siinä tapauksessa on kai vain kaksi päävaihtoehtoa;
1) Rikkoa betoni, kaivaa alas, laittaa eristys ja valaa uudelleen.
2) Asentaa tuuletettu lattia, kuten Nivell, olemassa olevan betonilaatan päälle.
1. on kaikista rajuinta, vie aikaa ja on raskasta. Vaihtoehto 2 tarkoittaa, että sinulla on aina tuuletettu lattia, jonka pitäisi toimia, mutta se vaatii, että tuuletin on aina päällä (sisältyy järjestelmään).
Itse olin saman ongelman edessä keväällä, kun muutimme uuteen taloon. Valitsin vaihtoehdon 1, koska pidän siitä, että asiat tehdään kunnolla, ja kustannukset olivat suunnilleen samat kuin vaihtoehto 2. Mutta hauskaa se ei ollut.
/Magnus
Kiitos vastauksesta
Ei, he katsoivat vain, että säännöt pitäisi poistaa ja käsitellä fungisidillä. Mutta jos on nivell, eivätkö säännöt ole suoraan betonia vasten? ja tuleeko jonkinlaista eristystä tai lämmitystä vai lisätäänkö se myös? Kiitos vastauksesta 
Outoa, etteivät he jätä toimenpide-ehdotusta lattian palauttamisesta. Kuulostaa toisaalta Anticimexilta..
Tässä sinulle kaikki tiedot Nivellistä: http://www.nivellsystem.se/
Tässä sinulle kaikki tiedot Nivellistä: http://www.nivellsystem.se/
Niin minustakin se on hieman kummallista! ainoa, mitä he kirjoittivat, oli että lattiapinnan purku ja palkkien poistoACME sanoi:
Ei, nyt siitä on jo pari vuotta kun työskentelin sen parissa, joten en muista hintoja. Kysy Nivelliltä, mitä arvioidaan neliömetriä kohden. Järjestelmän kallein osa on puhallin (sama koskee Platon), joka yleensä maksaa noin 20' asennuksen, sähkövedon, koteloinnin jne. kanssa. Tällä hetkellä voisitte asentaa lattian, täydellisesti ilmanvaihtoputkien vedon kanssa, mutta odottaa itse puhaltimen asentamista. Jos alkaa haista taas, voitte silloin täydentää sen.
Heippa
Istun samassa veneessä ja haluaisin Nivell-lattian kellariin.
Tietääkö joku jonkun yrityksen GBG-alueella, joka ottaa vastaan koko kellariprojektin?
Terveisin Marcus
Istun samassa veneessä ja haluaisin Nivell-lattian kellariin.
Tietääkö joku jonkun yrityksen GBG-alueella, joka ottaa vastaan koko kellariprojektin?
Terveisin Marcus
Toinen ehdotus on purkaa pois koolaukset ja sitten laittaa solumuovi vanhan laatan päälle ja valaa uusi sen päälle. Jos tilaa on. Tai sitten voi laittaa solumuovin ja jonkinlaisen platon-maton sen päälle ja sitten tasoittaa lattiavaluun lattialämmitys siihen.
Yksi vaihtoehto nivell-pohjalle, http://granab.se/svstart.html . Helpompi mielestäni. Muuten voit purkaa koolaukset, käsitellä, tasoittaa laatan tasaiseksi, asentaa platon maton, solumuovin ja sitten lastulevyn tai parketin. Tai 12 mm lastulevy ja sitten parketti päälle.
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 viestiä
Hei
Miten kellari eteni.
Olemme kuulemma ostamassa taloa, jossa puolet kellarista on samaa tyyppiä. Meidän täytyy repiä kaikki ja asentaa sellainen lattia kuin mistä kirjoitatte.
Mitä siitä lopulta tuli ja miksi?
JH
Miten kellari eteni.
Olemme kuulemma ostamassa taloa, jossa puolet kellarista on samaa tyyppiä. Meidän täytyy repiä kaikki ja asentaa sellainen lattia kuin mistä kirjoitatte.
Mitä siitä lopulta tuli ja miksi?
JH