B BSOD sanoi:
Olen samaa mieltä siitä, että se näyttää paksulta, enemmänkin laasti kuin rappaus. Eikö pussissa lue kuinka paljon vettä pitäisi olla? Minulla on tapana sekoittaa vettä tuntuman mukaan, mutta se on yleensä löysempi kuin sinun videollasi.

#4 näyttää suunnilleen kuinka kiinteää rappauksen pitäisi olla, kun teen rappausta.

Kiinnitä ohjevauhdin, jos et saa sitä kohdalleen. Ja sitten ruuvaat sen irti ja poistat 1-2 tunnin kuluttua, kun rappaus on kiinnittynyt. Et halua yrittää poistaa sitä talttalla, koska silloin se vetää mukanaan rappauksenkin...
Kiitos paljon videosta ja vinkeistäsi.
Pitäisikö minun käyttää primeriä, kun olen pohjustanut, vai pitäisikö minun ensin sekoittaa seos löysemmäksi nähdäkseni, toimisiko se?

MrJay
T Tummenmitthand sanoi:
Kiitos vinkistä, ikkunoissa on ollut kondenssia talvella, kun vedin perustuksen päälle.

Luulin, että se voisi johtua siitä tai betonista, jonka poistettiin. Pitoisuus on ollut noin 80%

Toimiiko kuivain vai kuuluuko pitää ikkuna auki?

Päätyy siihen, että lattian kannatinpuut lahovat myös haha 🙈😇
Haluat mieluiten ohjata kosteuden pois, joten tämän päivän säässä avoimet ikkunat ja tuuletin ovat parhaita, mutta totta kai, jos sinulla on kuivain, pidä sekin päällä.

• Tykkään
Tummenmitthand
  • Laddar…
T Tummenmitthand sanoi:
Kiitos paljon avustasi,
Aion kokeilla tänään vetää kunnolla 💪
Onko ok käyttää 12mm ribba, muuten joudun valitettavasti käyttämään paksumpaa 25mm ja silloin täytyy vetää 3-4 kertaa jos ottaa 5,7mm kerralla
Viime kerralla kun puhdistin sisäpuolelta, käytin 10mm.
Joten se, kuinka paksua haluat, ei ole tärkeintä.
(Kun puhdistaa yhtä paksusti kuin suurimmat hiekanjyvät laastissa, on se hankalaa. Pienikin liian suuri kivi raapii pintaa. Joten ainakin kaksinkertainen paksuus suurimpaan jyväskokoon nähden laastille)
Pääasiassa kyse on tekniikasta ja vedestä.
Sitten minun täytyy rehellisesti sanoa, että yleensä ruuvaan kiinni vetokiskot kun puhdistan leca

Mutta rehellisesti sanottuna se johtuu enimmäkseen siitä, että pystyn asettamaan kiskot ja sitten vetämään putkeen ilman, että teen sen vaiheen kun laasti on jo sekoitettu.

Silloin voi käyttää laastin kuivumisajan siihen, että saa sen seinälle ennen päivän loppua.
Huomaa, kun laasti on alkamassa kovettua, kaiken tulisi olla ylhäällä seinällä ja minun tapauksessani muuraussekoitin tyhjennettynä.
Sen jälkeen on heti alettava harjaaminen.

Viimeksi muokattu:
  • Rakastan
Tummenmitthand
  • Laddar…
Mitä tulee koostumukseen, on olemassa vanha muurarinkikka. En sano siitä enempää, etten joutuisi kunnolla pulaan, vaan linkitän tähän videoon, joka näyttää, miten se tapahtuu. 🙄

Tässä videossa on myös paljon muita hyviä vinkkejä, lisäksi se tekee sinut iloiseksi kuulla vähän norjaa :)

Viimeksi muokattu:
  • Haha
  • Tykkään
Peter Lindqvist1 ja 3 muuta
  • Laddar…
A Alexn72 sanoi:
Käytin viimeksi 10 mm, kun puhdistin sisäpuolelta.
Joten paksuus ei ole se tärkein asia.
(Kun putsaaminen on yhtä paksua kuin suurimmat jyvät laastissa, se on hankalaa. Pienikin kivi, joka on hieman suurempi, repii pinnan. Joten vähintään kaksinkertainen paksuus suurimpaan jyväkokoon nähden.)
Tekniikka ja vesi ovat tärkeimpiä sinun tapauksessasi.
Täytyy myöntää, että usein kiinnitän vedonraudoitukset, kun puhdistan lecaa.

Rehellisesti sanottuna kyse on enemmänkin siitä, että saa raudoitukset paikoilleen ja sitten hoitaa työn ilman, että tarvitsee tehdä sitä vaihetta, kun laasti on jo sekoitettu.

Silloin voi käyttää laastin kovettumisaikaa saadakseen sen seinälle ennen päivän päättymistä.
Huomaa, kun laasti alkaa kovettua, kaiken on oltava ylhäällä seinällä ja minun tapauksessani muuriainessekoittimen tyhjä.
Sitten on aika aloittaa kuuraaminen.
Kiitos avustasi, tein puusäleitä kuten kirjoitit. kuva tulos, levitin 2. kerroksen, koska on noin 2 cm seinästä säleeseen.
Enemmän vettä tombolonissa, mutta luulen, että ehdin vain 2 säkkiä ennen kuin se kuivuu ämpärissä.

• Seinä projekti: kaksi puulistaa kiinnitettynä märkään laastiin, yläpuolella muovitettu katto; etualalla portaat ja kastelukannu.
T Tummenmitthand sanoi:
Kiitos avustasi, tein puulistat kuten kirjoitit. kuva tulos vedä toisella kerroksella kun se on noin 2 cm seinästä listaan.
Lisää vettä tombolon, mutta luulen että ehdin vain 2 säkkiä ennen kuin se kuivuu ämpärissä.
Raaputatko laudalla?
Ne näyttävät paremmilta, mutta luulen, että sinun pitäisi käyttää hieman enemmän vettä ja keskittyä vain heittämään laastia. Sitten sahalaitaisilla liikkeillä vedä laudalla tai vastaavalla.
Kuvasi viittaa siihen, ettet tee tarkalleen niin
Rakennustyöläinen tasoittaa märkää laastia seinälle lastalla.
Jos katsot yläosaa ja vertaat sinun työhösi, näet että se näyttää "kosteammalta"
Mikä helpottaa laastin vetämistä ja pinnan saamista hyväksyttäväksi ennen harjausta.

Toinen vinkki on laittaa muovi lattialle, niin voit poimia pudonneet.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Tummenmitthand ja 1 muu
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sanoi:
Mitä tulee koostumukseen, niin on olemassa vanha muurarin niksi. En sano enempää välttääkseni suuria ongelmia, vaan viittaan sen sijaan tähän videoon, joka näyttää kuinka se tehdään. 🙄

[media]
Videossa on myös paljon muita hyviä vinkkejä, lisäksi siitä tulee iloinen, kun kuulee vähän norjaa :)
A Alexn72 sanoi:
Raavitko lautaa vasten?
Ne näyttävät paremmilta, mutta luulen, että tarvitset vähän enemmän vettä ja keskityt vain heittämään laastia. Sitten sahaavalla liikkeellä vedä pois laudalla tai vastaavalla.
Kuvasi viittaa siihen, ettet tee ihan niin
[kuva]
Jos katsot yläosaa ja vertaat sitä omaasi, huomaat, että se näyttää "vetisemmältä",
Mikä tekee siitä helpomman poistaa ja saada hyväksyttävän pinnan ennen kuin harjaat.

Toinen vinkki on laittaa muovia lattialle, jotta voit poimia pudonneet
Kiitos kuvasta 👍
Onko siksi, että tulee pieniä "saaria" 🙈
heittelin mursleverillä ja sitten vedin laudalla, mutta lauta ei tavoita kaikkea, joten otin muoviharjalaudan ja vedin ja tökin 🙈 tasoittelin mursleverillä.

Aion tehdä toisen seinän alas, lisätä enemmän vettä 😁 testata.
Syvyys on kuitenkin 20mm seinän ja riman välissä, ja säkki sanoo 10-12mm.
Joten levitä 10mm rappausta sitten lisää toinen kerros, kun se on kuivunut tai kun se on kostea, kuten 2h?

Käytä muurauslapiota heittämiseen.
Ja lautaa tasoittamiseen.

Jos puuttuu..... Heitä lisää.
Ja tasoita uudelleen.

Ei nyppimistä😉
Saaret tai pikemminkin kuopat ovat lapion seurausta...

Jos katsot lähettämääni kuvaa, myös siinä näkyy, että lapiota on käytetty materiaalin lisäämiseen.
Ei koskaan tasoittamiseen.
Jos seinä on muuten tasainen, ei ole haittaa lisätä hieman ylimääräistä materiaalia lapiolla, sillä harjauslauta tasoittaa sen myöhemmin.

20 mm ei ole ongelma heittää, mutta se ei ole täysin optimaalista kuivuessa.
On hieman suurempi riski, että voit saada kuivumishalkeamia.

Viimeksi muokattu:
  • Rakastan
Tummenmitthand
  • Laddar…
A Alexn72 sanoi:
Käytä lastaa heittämiseen.
Ja levyä tasaamiseen.

Jos puuttuu... heitä lisää.
Ja tasoittele uudelleen.

Ei tökkimistä😉
Saarekkeesi tai paremminkin kuoppasi ovat lastan tulosta...

20mm ei ole ongelma, mutta se ei ole täysin optimaalinen kun se kuivuu.
On hieman suurempi riski kuivumishalkeamille
Kiitos, toimiiko se
A Alexn72 sanoi:
Ja levyä tasaamiseen.

Ja tasoittele uudelleen.

Ei tökkimistä😉
Saarekkeesi tai paremminkin kuoppasi ovat lastan tulosta...

Jos katsot lähettämääni kuvaa, huomaat, että lasta on myös ollut käytössä vain materiaalin lisäämiseksi.
Ei koskaan tasaamiseen.
Jos seinä on muuten tasainen, ei haittaa, jos lisää lastalla hieman materiaalia, sillä pesuallasratkaisu korjaa sen sitten

20mm ei ole ongelma heittää, mutta kun se kuivuu, se ei ole täysin optimaalista.
A Alexn72 sanoi:
Ja levyä tasaamiseen.

Ja tasoittele uudelleen.

Ei tökkimistä😉
Saarekkeesi tai paremmin sanottuna kuoppasi ovat lastan tulosta...

Jos katsot lähettämääni kuvaa, huomaat, että lasta on myös ollut käytössä vain materiaalin lisäämiseksi.
Ei koskaan tasaamiseen.
Jos seinä on muuten tasainen, ei haittaa, jos lisää lastalla hieman materiaalia, sillä pesuallasratkaisu korjaa sen sitten

20mm ei ole ongelma heittää, mutta kun se kuivuu, se ei ole täysin optimaalista.
Nyt kun olen lisännyt rappauksen ribbeisiin ja tasoittanut.
Onko se odottamassa huomiseen asti ja kastella veden avulla vähentääkseni halkeilun riskiä.
Milloin on aika käsitellä muovilaudalla?

S
Revit säleet ja täytät ontelon heti, kun olet valmis sillä osalla. Sitten täytyy tunnustella, milloin laasti on riittävän kuivaa. Ehkä 15 minuutin odotus. Roiskautat hieman vettä kalkkiharjalla ja sitten reapität. Jos hiekka laastissa alkaa pyöriä pinnalla, olet lisännyt liikaa vettä tai reapinyt liian pitkään.

Rei'itys / harjaus tehdään yleensä 0,5-4 tunnin kuluessa siitä, kun laasti on sekoitettu
Jos rappaus tarttuu laudan päälle sen vuoksi, että se on löysää, sinun on odotettava.
Mutta jos se on kovettunut liikaa, et pysty saamaan pintaa kasaan.
S
Silloin se on enemmänkin niin, että höyläät materiaalin pois

Ja vetopolut poimitaan heti vetämisen jälkeen ja täytetään.

Millaisen pinnan tavoittelet saavuttaa?

Pidän sitä kosteana mutta ei märkänä ensimmäiset 3 vuorokautta.
Laastin pitäisi tietääkseni reagoida ilman ja kosteuden kanssa. Joten jos se upotetaan, se ei ole hyvä, ja jos se kuivuu täysin, ei sekään ole hyvä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Tummenmitthand
  • Laddar…
N
Ei missään nimessä primeria, ja mieluiten ei tulisi tasoittaa paksummin kuin 10 mm päivässä.
Mielestäni laasti YouTube-videossa oli liian paksua, sen pitäisi olla juoksevampaa.

• Tykkään
Tummenmitthand
  • Laddar…
A Alexn72 sanoi:
Riva /skura brukar göras mellan 0,5-4h från bruket blandats
Om putsen fastnar på brädan pga de är löst så får du vänta.
Men har de stelnat för mycket så kommer du aldrig få ihop ytan.
S
Då blir det snarare så att du hyvlar av materialet istället

Och avdragsbanorna plockar man så fort man dragit av och fyller i.

Vilken yta siktar du på att få?

Jag håller de fuktigt men inte blött första 3 dygnen.
Bruket ska vad jag vet reagera med luften och fukten. Så dränker man de så blir det inte bra och torkar det helt blir det inte bra
Kiitos paljon avusta, minä väsyin ja työ pysähtyi 🙈

Aion jatkaa myöhemmin tänään ja ajattelin, että pinnasta tulee melko sileä.

Liitän kuvan 3 erilaisesta rappausalueesta ja vaikka kolmas alue ei ole täysin sileä siellä missä se on hieman irronnut

Joten kiitos todella paljon avustasi mm. että lopetin sekoittamisen kauhalla 😅 Ja monista muista hyvistä neuvoista.

Aion ostaa hienorappausainetta ja heittää sen päälle, jotta se täyttää tyhjät kohdat.

T Tummenmitthand sanoi:
Kiitos paljon avusta, minä sammuin ja työ keskeytyi 🙈

Aion jatkaa myöhemmin tänään ja ajattelin, että pinnan pitäisi olla kohtuullisen sileä.

Liitän kuvan kolmesta erilaisesta rappausalueesta ja vaikka kolmas alue ei ole tasainen, koska se on irronnut vähän, niin

Kiitos paljon avustasi mm. että lopetin sohimisen kauhalla 😅 Ja monista muista hyvistä neuvoista.

Aion ostaa hienolaastia heitettäväksi viimeiselle, jotta se täyttää tyhjät kohdat.

• Betoniseinä, jossa näkyy kolme pystysuoraa tukea. Seinä on osittain laastilla päällystetty. Alareunassa oranssi esine.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.