Hei

Meillä on avotakka, jossa pyöreä metalliputki kulkee ylös yläkerran ja ullakon läpi suureen piippuun. Kun takka tarkastettiin, saimme huomautuksen.

Kun katsoo ylös kanavaan, jossa putki kulkee, huomaa, että putken ympärillä on eristys ylhäällä. Nuohooja huomautti, että meidän tulisi poistaa tämä eristys. Emme saaneet mitään käyttökieltoa ja tulkitsimme tämän asiana, joka meidän pitäisi tehdä, mutta ei ole pakko.

Nyt näyttää siltä, että on todella vaikeaa päästä käsiksi kanavaan. Kaikki on melko typerästi rakennettu ja yritän nyt selvittää, onko todella niin, että eristys putken ympärillä on suuri ongelma, joka on ratkaistava. Takka on paineistustestattu, mutta nuohooja sanoi, että mahdolliset vuotavat kaasut eivät voi tuulettua ulos, koska eristys on tiellä.

Onko kenelläkään tietoa/neuvoja tästä? Aloittelijana mietin tietenkin, onko olemassa palovaaraa, koska eristys on putkea vasten. Kaikki on rakennettu vuonna 2004, joten se on suhteellisen uusi.

Jos olen ymmärtänyt oikein, savupiippupalo voi tehdä putkesta todella kuuman, mutta samalla pidän kummallisena, jos eristys on asennettu niin, että se voisi aiheuttaa palovaaran. Toisaalta, jos poistan eristyksen, vesi, kosteus ja kylmä voivat tulla suoraan taloon.

Olisin todella iloinen, jos joku voisi selventää käsitteitä minulle ja antaa minulle neuvoja siitä, mitä minun pitäisi tehdä.

Hei! En tiedä, auttaako tämä, mutta kun asensin ruostumattoman teräsputken savupiippuuni, oli tärkeää "eristää" lämpötilan ylläpitämiseksi savukaasuissa ja kondensaation estämiseksi. Isolointi oli kuitenkin jotain, jota luulen kutsutun nimellä vermikuliitti, harmaa, erittäin kevyt aine, joka näytti herneen kokoisilta kiviltä. Tämä täytettiin putken ympärille aina alas asti pannun liitoskohtaan. Tämän yläpuolella muurattiin putken ja savupiipun väli kosteuden estämiseksi. Kaikki tämä hyväksyttiin myöhemmin nuohoojan toimesta. Joten mitä tulee vuotavien kaasujen tuuletukseen, en oikein ymmärrä, mielestäni sinun pitäisi ottaa yhteyttä nuohoojaan uudelleen ja kysyä, mitä hän tarkoitti sinun tekevän, koska loppujen lopuksi hänen tulee hyväksyä kaikki mahdolliset muutokset.

hei, en oikein ymmärrä mitä nuohooja tarkoittaa sillä, että eristys täytyy poistaa. Savupiipun ympärillä täytyy olla tietty vapaa tila, joka on valmistettu palamattomasta materiaalista. Usein "putki" on päällystetty erityisellä eristyksellä, johon on kiinnitetty metalliverkko. Onko katsomassasi eristyksessä metalliverkkoa siinä kanavassa?

Mitä Micke59 tarkoittaa lämmöneristeella, on kun laitetaan putki olemassa olevaan savupiippuun, esimerkiksi tiiliseen, silloin täytetään putken ja savupiipun välinen tila lämmöneristeellä. Sinun tapauksessasi tulkitsen sen niin, että sinulla on vain metallinen savupiippu, pyöreä putki.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.