Hei

Haluan pystyttää uuden sisäseinän jakamaan olohuonetta. Koko lattia koostuu kuitenkin parketista, joka on kelluva lattia. Täytyykö minun rikkoa/sahata parketti kohdasta, johon haluan sijoittaa lattianiskat, vai voinko kiinnittää ne nykyisen lattian läpi?

Tietääkö kukaan, miten parketti kannattaa sahata auki niskoille, jos se osoittautuu tarpeelliseksi?

Eikö pitäisi olla mahdollista kiinnittää väliseinä parketin läpi teräsnauloilla tai vastaavilla. Ei pitäisi haitata, että parketti tulee jäykäksi juuri siinä kohtaa, se voi silti laajentua muihin suuntiin huoneiden muihin seiniin päin.

Käytä pyörösahaa tai yläjyrsintä tehdäksesi kaksi uraa. Lähellä seinää, missä et pääse koneella käsiksi, sahaa pokasahalla tai tukisahalla.

Ota huomioon seuraavat asiat, jos kiinnität säännön parketin läpi.
- Onko sinulla raskaita huonekaluja huoneen toisessa päässä? Lattia on silloin kiinni kahdesta reunasta ja todennäköisesti halkeaa jossakin kohdassa talvikaudella.
- Pehmeä askeläänimatto puristuu kasaan... Ei pitäisi olla suurempaa merkitystä, lattia painuu alas 2-3 mm seinän läheltä.
- Askeläänet kulkeutuvat parketin kautta huoneesta toiseen.

^Meillä oli jonkinlainen "kelluva" seinä, lattialla oli sääntö, jonka alla oli silikonia luulen.

questions sanoi:
^Meillä oli jonkinlainen "kelluva" seinä, lattialla oli sääntö silikonin kanssa alla luulen.
älä sahaa parkettia! kiinnitä yksi tai kolme ruuvia ja vähän silikonia 8-)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.