Hei!

Olen täydessä vauhdissa talomme kellarin remontoinnissa, joka on vuodelta 1953. Kellarissa on kylmävarasto, jonka aiomme purkaa hyödyntääksemme tilaa paremmin. Asiantuntija on katsonut piirustuksia ja melko suurella varmuudella sanonut, ettei ole vaaraa purkaa merkittyjä seiniä. Mutta emme ole vielä kutsuneet ketään paikalle tekemään lausuntoa.

Hieman huolta heräsi, kun tajusin, että ainakin yksi seinistä oli uskomattoman paksu (sininen merkintä). Mutta oletan, että tämä voi liittyä siihen, että kyseessä on juuri kylmävarasto? Olen juuri purkanut paneelin ja kipsin, ja ne on muurattu kevytbetonista.

Kellarikerroksen pohjapiirros talosta. Matkahuone on merkitty sinisellä ja vihreällä. Mukana myös varasto ja pannuhuone.

Ulkoseinien rakenne on muurattu 2 kerrokseen, joista sisempi on kevytbetonista. Läpikulkeva seinä talon läpi, joka on 90 astetta kattokannattajiin nähden, on myös muurattu kevytbetonista.

Kellarikerroksen pohjapiirros, jossa näkyy seinien ja portaiden paksuudet, betonin vahvuus ja raudoitus. Piirros liittyy kellarin remonttisuunnitelmiin.

Mitä sanoo koottu tieto täällä, miten minun pitäisi jatkaa?

Perustuen raudoituspiirrokseen se ei ole kantava (y)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.