Hei!

Aion remontoida keittiöni ja suunnitelmana on purkaa seinä sekä tukkia kaasu, kun vaihdan sähköhellaan. Luulen kuitenkin, että kaasuputki on seinässä ja haluaisin tietää, onko teillä vinkkejä, miten minun pitäisi toimia?
Pitäisikö seinä purkaa vai hoitaa kaasu ensin? Vai pitäisikö minun varmistaa, että kirvesmies on paikalla purkamassa seinää samaan aikaan, kun kaasuasentaja on siellä?

Liitän kuvan siitä, miten putki on sijoitettu.

Kiitos paljon!
Pernilla

• Kuva kaasujohdosta keittiön kaapin alla, sijoitettuna harmaiden laattojen keskelle, punaisella maalilla merkattu venttiili.
C
Pystylinja ei pysähdy seinään?
Oletan, että se on asunto ja että muut asunnot eivät ole kovin iloisia, jos tukit pystylinjan?

Eikö pitäisi olla kaasumittari ja sulkuhana jonkinlainen asennettuna runkolinjan ja keittiön väliin? Kyllä sen pitäisi pystyä tukkimaan, mielestäni.

En valitettavasti osaa vastata kysymykseesi.
Mutta älä unohda kysyä yhdistykseltä, voitko/saatko hankkia sähkölieden.
Joissakin vanhemmissa taloissa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi sähköä, jotta kaikilla olisi mahdollisuus käyttää sähköliesiä.

• Tykkään
Leif i Skåne ja 1 muu
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Stammijohto ei mene seinän läpi vai mitä?
Oletan, että kyseessä on asunto ja että muut asunnot eivät ole niin iloisia, jos tukit stammijohdon?
Kyllä, se on juuri asunto. Sain vastauksen kaasuasentajalta, joka myös kirjoitti, että voi olla niin, että runko menee siellä :( Oletan, että minun täytyy jättää osa seinästä. Eli et usko, että kaasun voisi sulkea vain minulta? Kiitos :)

A andersda sanoi:
Eikö pitäisi olla kaasumittari ja sulku ehkä jossain päin runkolinjan ja keittiön välissä? Varmaan voisi tulpata, luulisin.
Kiitos! Toivottavasti todella! :) Otin yhteyttä kaasuasentajaan, joka voi tulla katsomaan sitä. Ajattelen, että se täytyy voida sulkea minun sisälläni.

Isakare Isakare sanoi:
Minulla ei ole vastausta kysymykseesi. Mutta älä unohda kysyä yhdistykseltä, voiko/saako olla sähköliesi. Joissakin vanhemmissa taloissa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi sähköä vedetty kaikille, jotta heillä voisi olla sähköliesi.
Kiitos! Hyvä tietää. Toivottavasti en jää kiinni kaasulieteen. Olen käyttänyt sitä monta vuotta ja pidän enemmän induktiosta. Olen kysynyt yhdistykseltä, joten pidän peukkuja!

P prunila sanoi:
Kiitos! Hyvä tietää. Toivottavasti en juutu kaasulieteen. Olen käyttänyt sitä monta vuotta ja pidän enemmän induktiosta. Olen kysynyt yhdistykseltä, joten pidän peukut pystyssä!
Joo, on parempi kysyä ensin, on melko monta, jotka eivät ole tarkistaneet asiaa, ja sitten heillä on liesi/uuni, jota ei voi käyttää, ja se on vähän ikävää.

• Tykkään
prunila
  • Laddar…
BirgitS
P prunila sanoi:
Kiitos! Hyvä tietää. Toivottavasti en jää jumiin kaasulieden kanssa. Olen käyttänyt sitä monta vuotta ja pidän enemmän induktiosta. Olen kysynyt yhdistykseltä, joten pidän peukkuja!
Voitko ottaa kuvan sähkökeskuksestasi (sulaketaulu), niin pitäisi olla mahdollista nähdä, onko sinulla mahdollisuus liittää kolmivaiheliesi. Jos sinulla voi olla vain yksivaiheliesi ja lisäksi pienellä teholla (sulake matalalla ampeerimäärällä), niin sinua rajoitetaan sähkölieden käytössä.

BirgitS BirgitS sanoi:
Voitko ottaa valokuvan sähkötaulustasi (sulakekaappi), niin pitäisi olla mahdollista nähdä, onko sinulla mahdollisuus liittää kolmivaiheinen liesi. Jos voit käyttää vain yksivaiheista liettä ja lisäksi alhaisella teholla (matalan ampeeriluvun sulake), olet rajoitettu siinä, kuinka voit käyttää sähkölietettä.
Valitettavasti se on vain yksivaiheinen. Mutta sähköasentaja sanoi, että induktion kytkeminen onnistuisi kuitenkin, mutta tehoste-toimintoa ei voi käyttää.

• Sähkötaulu, jossa näkyy useita sulakkeita ja kytkimiä, joista osa on päällä.
BirgitS
Se on nykyaikainen sähkötaulu.
Onko olemassa jotakin ryhmäluetteloa, joka selittää, mihin numero 3 käytetään?
Se näyttää enimmäkseen kolmelta eri vaiheelta, jotka on tarkoitus käyttää liesiin.
Kuva, jossa oikea puoli yläriivistä näkyy suoraan edestä, voisi olla hyvä myös.

Jos liedelle on vain yksivaiheinen 20 A, niin se on enemmän kuin pelkkä boost-toiminto, jota ei voi käyttää, vaan sitten tulee lisää rajoituksia.

• Tykkään
prunila
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Tuo on nykyaikainen sähkökeskus. Onko olemassa ryhmäluettelo, joka selittää mihin numero 3 käytetään? Se näyttää enimmäkseen kolmelta eri vaiheelta, jotka on tarkoitus käyttää liedelle. Valokuva, jossa yläreunan oikea osa näkyy suoraan edestä, voisi olla hyvä myös.

Jos liesi saa vain yhden vaiheen 20 A, niin silloin on enemmän kuin vain boost-toiminto, jota ei voi käyttää ilman, että tulee lisää rajoituksia..
Aha, mutta se kuulostaa hyvältä, että se on nykyaikainen! Kiitos paljon :) En ole vielä muuttanut sinne ja otin valitettavasti vain tuon kuvan, kun olin siellä katsomassa. Joten luuletko, että se on ehkä kolmivaiheinen ja toimii induktiolle? Se olisi niin ihanaa, jos niin on. Harmi, että minulla ei ole enempää kuvia.

Joo, hän mainitsi, että kaikkia levyjä ei ehkä voi pitää päällä yhtä aikaa, mutta en koskaan tee niin. Luuletko, että on jotain muuta, mikä ehkä ei toimi?

Näyttää siltä, että asuntoon tulee kolmivaihevirta. Ehkä sitten tarvitsee vetää uusi kaapeli jakokeskuksesta hellaan, mutta se ei ehkä ole iso työ, kun joka tapauksessa puretaan ja rakennetaan uutta?

• Tykkään
prunila
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Näyttää siltä, että asuntoon tulee kolmivaihevirta ainakin. Sitten ehkä täytyy vetää uusi kaapeli keskusyksiköstä hellaan, mutta se ei ehkä ole iso työ, kun kerran jo puretaan ja rakennetaan uudelleen?
Ah kuinka iloinen olen! Sähkömies joutuu joka tapauksessa vetämään uudelleen. Niin mukavaa tietää, että se on todennäköisesti kolmivaiheinen! :D Kiitos paljon!

P prunila sanoi:
Toivon, etten jää kiinni kaasulieden kanssa. Olen käyttänyt sitä vuosia ja pidän induktiosta enemmän
Kysy kokilta, mitä mieltä hän on induktiosta! :crysmile::crysmile::crysmile:
Kun Per Morberg oli TV4-studiossa laittamassa ruokaa, hän sanoi liedestä "mikä tämä roska on, heitä se ulos ja hanki kunnon liesi kaasulla" :rofl:
Huomaa, ettei ruoanlaitto-ohjelmassa ole induktioliesi vaan lasikeraaminen liesi halogeenilla!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.