Hei kaikki asiantuntevat!

Olen juuri saanut avaimet uuteen asuntooni 30-luvun talossa ja haluan avata tilaa keittiön ja olohuoneen välille.

Seinä on rakennettu kiviharkoista, joiden välissä näyttää olevan jotain rappausta/laastia.

Törmäsin nopeasti ongelmaan, kun seinässä kulki sähköjohto vinosti, jonka tietenkin leikkasin poikki ja katkaisin silloin heti sähkön itseltäni.

Nyt kysymykseni, voiko tässä seinässä olla muita ongelmia?
Kuvien mukaan sillä ei ole kantavaa toimintoa. Se on vaikea sahata jopa tiili/laastiterällä.

Olen päättänyt ottaa jonkun tekemään tämän puolestani, mutta onko jotain, mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?

Kiitos toistaiseksi!

• 30-luvun asunnon kiviseinä, jossa on aukko keittiön ja olohuoneen välillä. Seinämateriaali näyttää olevan kiviharkko ja laasti.
  • Huoneisto 1930-luvun talossa, käsitteillä olevan seinän aukko sinisellä merkittynä, huonekalujäätteet ja laatikoita lattialla, valaisin katossa.
  • Seinä vanhassa huoneistossa; näkyy reikä, jossa on johdon reuna ja merkitty avattavaksi sinisellä viivalla lähellä ikkunaa.
  • Pohjapiirros 30-luvun talon asunnosta, missä keittiön ja olohuoneen välistä seinää on korostettu keltaisella, sininen kohdistaa huomiota johonkin yksityiskohtaan.
En pysty lukemaan piirustuksesta, että seinä ei ole kantava. Siihen tarvitaan enemmän tietoa, erityisesti miten yläpuolinen välipohja on tehty. Todennäköisesti tarvitaan myös jonkinlainen rakennepiirustus.

• Tykkään
AhlRobert
  • Laddar…
Tämä rakennuspiirustus on se, jonka olen löytänyt ullakoiden uudelleenrakennuksesta.

• Rakennussuunnitelma ullakoiden remontointia varten, jossa näkyy tuen sijainti sydänseinän ja aiheen välillä.
AhlRobert AhlRobert sanoi:
Tämä rakennuspiirustus on se, jonka löysin ullakoiden uudelleenrakentamisesta.
Noniin! Löysin myös alkuperäispiirustuksen vuodelta 1934!

• Alkuperäinen rakennuspiirustus vuodelta 1934, joka esittää talon kattorakenteita mittakaavassa 1:50. Mukana yksityiskohtia ja mittapostituksia.
  • Tykkään
AhlRobert
  • Laddar…
AhlRobert AhlRobert sanoi:
Nyt sitten! Löysin myös alkuperäisen piirustuksen vuodelta 1934!

• Rakennuksen poikkileikkauspiirros otsikolla "KV. Mösseberg Tomt nro 5". Mittasuhteet ja rakenneyksityiskohdat mukana. Päivätty 3. lokakuuta 1934.
Näiden piirustusten avulla kaikki selkenee. Yllä on puurakenne ja näkee palkkien suunnan ja mitat. Silloin seinäsi ei voi olla kantava.

• Tykkään
AhlRobert
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Näiden piirustusten avulla kaikki selkenee. Yläpuolella on puupalkeista muodostettu lattia ja näkee palkkien suunnan ja mitat. Silloin sinun seinäsi ei voi olla kantava.
Mukava kuulla ammattilaisen lausunto!
Suuret kiitokset!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.