4 415 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Purkaa seinä 30-luvun kerrostalossa
Hei kaikki asiantuntevat!
Olen juuri saanut avaimet uuteen asuntooni 30-luvun talossa ja haluan avata tilaa keittiön ja olohuoneen välille.
Seinä on rakennettu kiviharkoista, joiden välissä näyttää olevan jotain rappausta/laastia.
Törmäsin nopeasti ongelmaan, kun seinässä kulki sähköjohto vinosti, jonka tietenkin leikkasin poikki ja katkaisin silloin heti sähkön itseltäni.
Nyt kysymykseni, voiko tässä seinässä olla muita ongelmia?
Kuvien mukaan sillä ei ole kantavaa toimintoa. Se on vaikea sahata jopa tiili/laastiterällä.
Olen päättänyt ottaa jonkun tekemään tämän puolestani, mutta onko jotain, mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?
Kiitos toistaiseksi!
Olen juuri saanut avaimet uuteen asuntooni 30-luvun talossa ja haluan avata tilaa keittiön ja olohuoneen välille.
Seinä on rakennettu kiviharkoista, joiden välissä näyttää olevan jotain rappausta/laastia.
Törmäsin nopeasti ongelmaan, kun seinässä kulki sähköjohto vinosti, jonka tietenkin leikkasin poikki ja katkaisin silloin heti sähkön itseltäni.
Nyt kysymykseni, voiko tässä seinässä olla muita ongelmia?
Kuvien mukaan sillä ei ole kantavaa toimintoa. Se on vaikea sahata jopa tiili/laastiterällä.
Olen päättänyt ottaa jonkun tekemään tämän puolestani, mutta onko jotain, mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?
Kiitos toistaiseksi!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
En pysty lukemaan piirustuksesta, että seinä ei ole kantava. Siihen tarvitaan enemmän tietoa, erityisesti miten yläpuolinen välipohja on tehty. Todennäköisesti tarvitaan myös jonkinlainen rakennepiirustus.
Seinä näyttää olevan kuona- tai kuonakiveä, pölyää hullun lailla. Mutta on melko helppo sahata alas tällaisella https://www.byggmax.se/hultafors-be...iRm1g9pdGd-qh22HQvXwwRoCkMMQAvD_BwE#913=14994.... tai vastaavalla. Mitä tulee seinän kantavuuteen, en ole oikea henkilö lausumaan siitä 
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Näiden piirustusten avulla kaikki selkenee. Yllä on puurakenne ja näkee palkkien suunnan ja mitat. Silloin seinäsi ei voi olla kantava.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Riva vägg med lättbetong i lgh från 1963
Övrigt husrelaterat -
Mistä tiedän voinko purkaa seinän?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Pattereiden asennus kellariin, jossa on kehystetyt seinät. Purkaa ensin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Riva del av vägg i lägenhet
Planlösningar -
Riva vägg i 30-tals plankhus. Är den bärande eller ej?
Planlösningar