undine
Hei,

Epävarma siitä, sopiiko tämä tänne, kokeilen.

Asun talossa vuodelta 1977, ostettu 2½ vuotta sitten. Kahdessa huoneessa on kaksi kiinteää kaappia. Ne ovat todella rumia, sellaisia klassisia kiinteitä kaappeja, joten ajattelin rakentaa walk-in-closetin niiden tilalle. Etsin hieman tietoa kiinteiden kaappien purkamisesta ja luin jotain "kantavista kaapeista". Eli täytyy tarkistaa, ovatko ne kantavia ennen kuin purkaa kaapit. Siinä kohtaa minulla heräsi kysymys. Miten tietää, onko kaappi kantava?!

Olen yrittänyt luoda raon kaapin sokkeliin ja katsoa, jatkuuko lattia, ja niin se tekee. Lattiamatto jatkuu, kattopaneelit (kattopaneeli, tyyppi) jatkuvat kaapin sisään ja siellä on taustalla tapetti. Ei kuitenkaan se, joka on näkyvissä huoneessa, vaan luulen, että se on sellainen peruskuitutapetti. Tulkitsen sen niin, että kaapit on asennettu jälkeenpäin eikä ne ole osa huoneen "rakennusrakennetta". Mutta miten tiedän varmasti?!

Liitän kaksi luonnosta huoneista. Alemmassa huoneessa on sellainen klassinen 70-luvun talohuone, joka mielestäni on alun perin ollut kaksi pientä huonetta. Kasvoin talossa vuodelta 1973, jossa oli samanlainen rakenne, jossa oli kaksi pientä huonetta, mutta siihen hakattiin toinen seinä puoliksi alas ja suljettiin toinen ovi, ja luotiin yksi suuri huone (tosin seinäpala keskellä, sama pala, joka minulla on vaakasuorana seinänä kuvassa). Siellä ei ollut kiinteää kaappia siinä talossa, joten siinä kaapissa ei pitäisi olla mitään kantavaa? Mutta se voi kuitenkin olla erilainen...

Konstruktiivisia vinkkejä ja niksejä aloittelijalle otetaan kiitollisuudella vastaan.

Pohjapiirros huoneesta, jossa on kaksi kiinteää vaatekaappia, ikkuna ja ovi.
Huoneen pohjapiirros, jossa on kaksi kiinteää vaatekaappia, kaksi ovea, epäselvä kantava seinä ja huoneen väliin muodostuva pienempi tila.

Viimeksi muokattu:
Ota kuva ja lataa se, mutta nuo garderober eivät ole kantavia kuvauksesi perusteella.

• Tykkään
johel572
  • Laddar…
Jos kuvat pitävät paikkansa, ne EIVÄT ole kantavia. Jotta ne olisivat, niiden tulisi olla integroituna seinärakenteeseen aivan eri tavalla kuin nämä.

undine
Tässä on kaksi kuvaa samassa järjestyksessä kuin yllä. Anteeksi sotku "rakennan uudelleen" hehe.

Huone, jossa on ruskeat seinät, vaatekaappi, työpöytä papereineen, tuuletin ja kultakehyksinen peili.ett
Peiliin integroitu vaatekaappi, joka on ympäröity tauluilla ja julisteilla. Lattialla on kuntoilupallo ja muita esineitä.

Olen samaa mieltä muiden kanssa. Ne eivät ole kantavia, vaan vain integroituna seinään.

undine
Allright, kiitos kaikille avusta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.