Ei ole selkeitä sääntöjä tämän kortlingar-asian suhteen, vaan olemassa olevat suuntaviivat koskevat sitä, miten voi huomioida kuormituksen jakaantumisen sivusuunnassa "levyissä".

• Tykkään
scorp1on
  • Laddar…
Ongelmana tukipuut on se, että niitä on lähes mahdotonta asentaa täysin paikoilleen. Tukipuut yhdistettynä ruuviliimattuun lastulevyyn uskon tuovat hyvin vähän lisäarvoa. Sen sijaan voi käyttää jäykempää levymateriaalia, kuten esimerkiksi 21 mm koivuvaneria, jossa on 15 kerrosta (luulisin). Sitten voi laittaa ruuviliimatun levyn myös alapuolelle. Mutta se on hankalaa, kuten minun blekingeläiseni kirvesmies aina sanoi, kun hän ei halunnut tehdä jotain...

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
E
J justusandersson sanoi:
Ongelmana on, että korttien asettaminen täysin paikoilleen on melkein mahdotonta. Kortit yhdistettynä ruuviliimaattuun lastulevyyn luulen, että ne lisäävät erittäin vähän. Sen sijaan voit käyttää jäykempää levymateriaalia, kuten esim. 21 mm koivuvaneri 15 kerroksella (luulen). Sitten voi myös laittaa ruuviliimaattua levyä alapuolelle. Mutta siitä tulee sotkuista, kuten blekingeläinen puuseppäni aina sanoi, kun hän ei halunnut tehdä mitään...
Luulin, että sotkuista oli smålannin murretta. Se leviää varmaan, se sopii useimpiin tilanteisiin. :rofl:

Itse tunnen sen Blekingestä miehen iästä lähtien, ja hyvin niin. Wikipedian mukaan tapa on keskittynyt kaakkoisiin rannikkoalueisiin. Sillä sanotaan olevan merellinen tausta. Mutta se on erittäin käyttökelpoinen sana.

Malmössä käytetään sitä kuvaamaan jotakuta, joka on lihaksikas.

Kuten Justus sanoo, eivät kortlingit tee niin paljon verrattuna ruuviliimattuun levyyn, luulen, kuorman jakautumisen suhteen.

Ruuviliimattu levy antaa sekä lisääntynyttä jäykkyyttä että lisääntynyttä kuorman jakautumista, kun taas kortlingit antavat vain lisääntynyttä kuorman jakautumista. Lisääntynyt kuorman jakautuminen voi auttaa taipumaa vastaan, mutta ei ratkaise ongelmaa siitä, että rakenne on liian heikko laajalle levinneelle kuormalle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.