43 060 lukukertaa ·
18 vastausta
43k lukukertaa
18 vastausta
Pulpettikatto autotalli/autokatos
Hei!
aion rakentaa autotallin/autokatoksen pulpettikatolla. Mallin korkeus on 2,50 m-3,80 m.
Leveys 6-6,5 m, pituus 7,5 m. Toinen pitkä sivu on talon pääty (korkein).
Nyt mietin, mistä saisin 6,5 m tai pidempiä tukipuita, mitä tukipuita pitäisi käyttää? sormijatkettua? liimapuupalkkeja? mitat? Minimikaton kaltevuus? Tukipuiden/palkkien hinta?
Aion käyttää kattopaanua katolla.
Toivottavasti jollakulla on hyödyllistä tietoa tästä, kiitos etukäteen.
aion rakentaa autotallin/autokatoksen pulpettikatolla. Mallin korkeus on 2,50 m-3,80 m.
Leveys 6-6,5 m, pituus 7,5 m. Toinen pitkä sivu on talon pääty (korkein).
Nyt mietin, mistä saisin 6,5 m tai pidempiä tukipuita, mitä tukipuita pitäisi käyttää? sormijatkettua? liimapuupalkkeja? mitat? Minimikaton kaltevuus? Tukipuiden/palkkien hinta?
Aion käyttää kattopaanua katolla.
Toivottavasti jollakulla on hyödyllistä tietoa tästä, kiitos etukäteen.
jotkut reglar ei kestä sitä leveyttä 2 tuennalla (2 seinällä) ilman, että sinun täytyy harkita liimapuupalkkeja, eivätkä nekään ole heikkoja. Arvioisin noin 300X90mm. Kallistusta koskien olen valinnut 10 astetta, mikä katsotaan minimiksi (Skåne) ja peltikatolla. Jos asut pohjoisemmassa maassa, sinun on otettava huomioon lumimassat.

saturnus: herkullista, juuri tuollainen designi minun pitäisi myös saada... olen nyt päättänyt tehdä väliseinän, jossa on tolpat 450cm etäisyydellä, silloin minun pitäisi selvitä tavallisilla 45x195mm??
Kuinka suuri on kuvassa oleva autotalli?
Kuinka suuri on kuvassa oleva autotalli?
Käytin Garagebokenia mitoittaakseni autokatokseni. Löytyy monista kirjastoista.
Garageboken - Bokus bokhandel
Rakensin vapaasti metsäteollisuuden piirustusten mukaan ja jouduin mitoittamaan uudelleen, koska halusin raskaamman katon kuin vakiopeltikatto. Valitsin laadun parantamisen mieluummin kuin mittojen suurentamisen.
/fredrik

Garageboken - Bokus bokhandel
Rakensin vapaasti metsäteollisuuden piirustusten mukaan ja jouduin mitoittamaan uudelleen, koska halusin raskaamman katon kuin vakiopeltikatto. Valitsin laadun parantamisen mieluummin kuin mittojen suurentamisen.
/fredrik

Harkitsen itse rakentavani autokatoksen, joka yhdistettäisiin autotalliin. Haittapuoli on, että autokatoksen pulpettikaton kallistus olisi päinvastainen kuin autotallin pulpettikaton kallistus. En ole varma, mitä minun pitäisi tehdä. Pitäisikö minun rakentaa autokatoksen katto autotallin yläpuolelle ja saada suuri korkeusero toiselle puolelle, vai pitäisikö minun olla yhdistämättä autotallia ja autokatosta, jättäen niiden väliin muutaman cm:n väli. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia siitä, kuinka minun pitäisi rakentaa. Aion julkaista kuvia autotallista, jotta saatte selvemmän kuvan ongelmastani.
wolffi: Mielestäni on tyylikkäämpää, kun pulpettikatto kallistuu pois talosta ja se on varmasti myös käytännöllisempää. Oletko harkinnut, että muuttaisit autotallin katon suuntaa niin, että se kallistuu pois talosta ja sitten rakentaisit sen yhteen autokatoksen kanssa? Se on tietenkin kustannuskysymys, mutta puhtaasti ulkonäön kannalta uskon, että se olisi tyylikkäin ratkaisu. Mutta se on vain minun mielipiteeni.....
Se olisi ollut kaikkein parasta muuttaa autotallin katon kaltevuutta. Mutta valitettavasti se ei käy, koska silloin päätyisin naapurin tontin rajalle ja lisäksi minun täytyisi kaivaa putkia sadevedelle, mikä ei kiinnostaisi minua. Jos kaltevuus on kadulle päin, voin käyttää talon sadevesijohtoa.
Anteeksi viive vastauksessa. Garaget on 8.5 X 7 metriä, katon alla on lisäksi 3.5 X 10 metriä. = katto on 110 m². Liimapalkit = 270 X 90mmktm525 sanoi: