Olen leikannut vähän tukimuureja, jotka on valettu betonista. Muurit on nykyään rapattu ohuella kerroksella, sanotaan noin ~10 mm. Rappaus on naurettavan kovaa, mikä viittaa erittäin korkeaan sementtipitoisuuteen. Arvioin hiekan koon olevan 0-2 mm. Nyt minun täytyy rapata pinnat, joista olen leikannut, ja mietin, mitä laastia minun tulisi käyttää sekä mikä voisi olla mahdollinen pohjustustyö?

Olen etsinyt vanhoja keskusteluja ja vaihtoehtoja on monia. Olen myös soittanut Weberin asiakaspalveluun (jotka mielestäni ovat yleensä todella asiantuntevia) ja sain kiinni jonkun, joka ei myöskään voinut antaa suoria vastauksia.

Olen aiemmin korjannut pienempiä rappauspintoja talon sokkelissa sementtilaasti A:lla, koska myös tuo rappaus on kivikovaa (muistuttaa paljon sitä betonimuurien rappausta). Nuo rappaukset onnistuivat hyvin, mutta niissä oli todella suuria ja rumia värivaihteluita vanhan ja uuden rappauksen välillä.

Mitkä ovat teidän neuvonne?

Vaikuttaa siltä, että se on tehty A-laastilla, joten paras on jatkaa samalla laastityypillä, jota sinulla jo on.

On yleensä hieman ongelmallista kiinnittyvyyden kanssa, jos betoni on hyvin sileää, joten silloin yleensä käytetään rödgrunda ja netting. Mutta koska kyseessä on korjauksia, käytä Cementbruk A (Weberillä on 0-2 mm fraktio, muilla 0-3).

Värimuutokset johtuvat yleensä siitä, että laastin hiekka tulee eri paikoista. Tämän korjaamiseksi voit slämmata kaiken (levitä teräslastalla ja hiero) 0-1 mm B-laastilla (weber 133 putsbruk b hand). Jos päätät tehdä näin, voit myös tehdä korjaukset samalla laastilla.

Vau, täällä tuli nopeat vastaukset! Olen käyttänyt aiemmin Webers cementbruk A juuri siksi, että siinä on pienempi fraktion gruset, valitettavasti siitä tuli todella tumma. Pitää miettiä sitä ideaa, että vetäisi kaiken päälle B-bruk.

Cementtilaasti A:lla voi tehdä melkein mitä tahansa, paitsi laittaa leivän päälle, toimii useimpien asioiden kanssa..

Combimix C laasti on hieno juttu viimeistelyyn, erittäin pieni kiviaines.

• Tykkään
Kungenihyddan
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.