Olen lisäeristänyt sisäpuolelta ullakon seinän meidän vanhassa talossa ja pohdin, mitä materiaalia sen sisäpuolella tulisi käyttää. Yksi ajatus on, että siinä olisi rapattu seinä, mutta minulla ei ole aavistustakaan, mitä se vaatii ja kuinka hyvä se oikeastaan on. Mitä tarvitaan pohjaksi, jotta rapat kiinnitettäisiin, ja miten edetään saadakseen hyvää tulosta?

Milkshaken
Näkyykö vinttiseinä??
Jos se on tavallinen seinä ylävintillä, niin se voi olla sellaisenaan, jos se on vinttiseinä, joka tulee vaatekomeroon tai huoneeseen, niin laittaisin lastulevyn ja kipsin päälle, sitten tekisin kuten tavallisesti, tapetilla tai maalilla...

Seinä tulee näkymään, se on yhden talon päätyseinä ullakolla, joka muuten koostuu vinokatoista. Ennen minun "remonttiani" seinä oli jonkinlaisesti rapattu...hirsirunkoa vasten, joten ajattelimme, että ehkä pitäisi säilyttää vähän sitä tunnetta rapattuna uudelleen. Olen epävarma, oliko se aiempi "rappaus" savirappaus...en oikeastaan tiedä tästä. Kysymys on siis, mikä alusta rappaukselle pitäisi olla, ja miten saa sen kiinnittymään?

Hei Bonnier.

Olen kuullut ihmisistä, jotka ovat lisäeristäneet sisäpuolelta tretexlevyillä ja sitten rapanneet sen päälle.
Oletan, että tarvitaan rappausverkko, jotta se tarttuu.

/ Fredrik

Muuten voit käyttää kipsiä ja sitten maalata hiekkasekoitetulla maalilla saadaksesi jonkin verran sitä rapattua tuntua. Olen käyttänyt sitä joskus luodakseni illuusion rapatusta pinnasta, kun oikea rappaus ei ollut mahdollista.

STO myy sisäkäyttöön tarkoitettua rappaustuotetta. Se koostuu pohjustusaineesta, joka saa rappauksen kiinnittymään, sitten se on vain levitettävä ja harjattava! Meillä on sitä melkein koko talossa ja olemme erittäin tyytyväisiä siihen.

/Wagis

wagis sanoi:
STO myy putsbruk-sisäkäyttöön.
Se koostuu pohjamaalista, joka saa rappauksen tarttumaan, sitten vain levität ja harjaat!
Minulla on itse melkein koko talossa ja olemme erittäin tyytyväisiä siihen.

/Wagis
Minkälaista pohjaa sinulla on?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.