11 499 lukukertaa ·
4 vastausta
11k lukukertaa
4 vastausta
Puhdista savupiippu - helppo vai vaikea
Hei
Minulla on vanha pinnoittamaton savupiippu, johon pitää asentaa Jötulkasetti, katso kuva.
Savupiippu on pinnoittamaton ja varmasti 50 vuotta vanha. Olen palkannut yrityksen asentamaan kasetin, mutta ennen kuin he tulevat, haluan pinnoittaa ja maalata savupiipun.
Onko se jotain, mitä kätevä ihminen voi tehdä itse, vai pitäisikö pyytää apua siihen?
Toimiiko Finjan Kalkcement C, joka sekoitetaan hiekan kanssa suhteessa 1:4?
Savupiipulla on myös kulma. Miten saada se hyvin?
Kiitollinen neuvoista kokeneilta alalla.
/Jan
Minulla on vanha pinnoittamaton savupiippu, johon pitää asentaa Jötulkasetti, katso kuva.
Savupiippu on pinnoittamaton ja varmasti 50 vuotta vanha. Olen palkannut yrityksen asentamaan kasetin, mutta ennen kuin he tulevat, haluan pinnoittaa ja maalata savupiipun.
Onko se jotain, mitä kätevä ihminen voi tehdä itse, vai pitäisikö pyytää apua siihen?
Toimiiko Finjan Kalkcement C, joka sekoitetaan hiekan kanssa suhteessa 1:4?
Savupiipulla on myös kulma. Miten saada se hyvin?
Kiitollinen neuvoista kokeneilta alalla.
/Jan
Tutustu Gypsum naturgipsiin.
Se käyttäytyy enemmän kuten husfix tai pakkeli kuin rappaus, joten voin kuvitella, että maalari ylistää sitä ja muurari hylkää senGustaf sanoi:
Itse koen, että on paljon helpompaa työskennellä rappauksen kanssa suurilla pinnoilla, kunhan hallitsee tekniikan, mikä kuitenkin vaatii hieman kärsivällisyyttä.
Noin 2-3 kertaa kalliimpi, jos lisäksi otat huomioon, että hukkaa tulee vähemmän.
Riski on, että husfix hylätään myös nuohoojan toimesta, joka pitäisi hyväksyä savupiippu. Kysy häneltä ennen kuin käytät husfixia ainakaan.
Klikkaa tästä vastataksesi