Aion rakentaa portin aitaan, jossa on vaakasuuntaiset 45x45 rimat. Tolpat ovat 70x70 painekyllästettyä puuta. Olen lukenut muutamia viestejä ja yleinen tapa näyttää olevan "N" muotoisella kehyksellä. Pitäisikö käyttää 45X70 kehykseen siinä tapauksessa? Kuten alla olevassa kuvassa. Vai tehdä laatikkokehys, kuten toisessa kuvassa? Haluan kiinnittää saranat aidan toiselle puolelle verrattuna ensimmäiseen kuvaan.
 
  • Puuaita, jossa on vaakasuuntaiset 45x45 mm puiset rimat ja metalliset saranat.
  • Puiset portin kehykset, joissa on vaakasuorat puuritilät ja metalliset saranat kiinnitettynä betonilaatoille, sivussa metalliverkkoaita.
J
Ensimmäinen kuvasi on oikea, sen täytyy näyttää siltä ja naren pitää olla mahdollisimman karkea ja kiinnittyä kunnolla ylä- ja alaosaan sekä kaikkiin rimoihin, mutta sinun tulee tietää, että se on puuta, joten se varmasti roikkuu lopulta lukon puolella joka tapauksessa. Erittäin pitkät ja voimakkaat saranat, jotka kiinnitetään ylä- ja alareunaan palkkeihin, yksi vinkki: kiinnitä portti hieman ylöspäin lukon puolelle ennen kuin asetat saranat, on aina riski, että ruuvit (kiinnityspultit) antavat periksi puussa ja sitten portti roikkuu eikä sulkeudu.
 
Kysymys. Saranat pitäisi olla toisella puolella verrattuna kuvaan. Miten ne kiinnitetään? Vinotuki on tiellä. Haluaisin välttää raskaan kehyksen rakentamista.
 
J
Ok kiitos. Saa rakentaa kehyksen vinotuilla sitten. Täytyy olla pystysuuntaiset säännöt, joihin voi kiinnittää rimat.
 
J
Varmista, että kulmat ovat vahvoja, sillä siellä tapahtuu jotain. On olemassa ns. kulmarautoja eri kokoisina ja suosittelen käyttämään vaunupultteja ja pieniä poranreikiä näille, jotta sinun täytyy kierteittää ne sisään. Jos reiät ovat liian suuret, ne voivat liikkua hieman reiässä, mikä aiheuttaa vinoutta, Onnea ;)
 
  • Tykkään
Olof V ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.