Hei,

Amatöörien ilta lähestyy minulla ja tapani mukaan kohtaan ongelmia.

Pitäisi asentaa kolme kiinnikettä rullaverholle.

P porasin reiän kuvan mukaisesti betoniseinään, mutta törmäsin rautapalkkiin tai kiveen, koska poravasara ei pysty poraamaan pidemmälle.

Kysymys siis kuuluu, miten minun tulisi tähdätä välttääkseni tällaisen, vaakasuorasti vai pystysuorasti?

Kiitollinen vastauksesta.

• Tikkaat nojaavat ikkunan karmiin, kivinen piha näkyy ulkona, pieni reikä näkyy seinässä ikkunan yläpuolella.
Kuinka syvälle pääsit ennen kuin asiat menivät huonosti?
Minkä poran käytit?

K Klass0n sanoi:
Kuinka syvälle pääsit ennen kuin meni huonosti?
Mitä poranterää käytit?

Noin 25mm ennen kuin se pysähtyi, 6mm poranterä,

Jos otat naulan ja painat sisään sekä naputat varovasti vasaralla, kuulostaako se metalliselta?

Muuten alan hieman miettiä, oletko ehkä vahingossa asettanut poravasarasi väärin?

K Klass0n sanoi:
Jos otat naulan ja painat sen sisään ja naputat vasaralla varovasti, kuulostaako metalliääneltä silloin?

Muuten olen hieman utelias, oletko mahdollisesti asettanut poravasaran väärin?
Kun testaan ruuvilla, en voi sanoa, kuulostaako se metalliääneltä vai onko se vain kiveä.

Ei ole paljon säädettävää koneessa, se on joko vasara-ominaisuudella tai ilman, ja se on SDS. Jotain se kuitenkin osuu, koska se tulee todella kuumaksi.

Vaihda metalliporaan ja poraa raudoituksen läpi?

Kuulostaa kummalliselta.

Minulla on mecc tools poravasara Jula:sta (halpaa romua tiedän) mutta sillä poraan 18mm reikiä luonnonkiveen ja kallioon. Ei nopeasti, mutta se onnistuu.

Kun pora on juuri antautumassa, se saattaa vähän pysähtyä ja sitten se vain lämpenee.

Joten seuraava askel on, onko sinulla toinen betonipora kokeiltavana?

E Et1975 sanoi:
Vaihda metalliporaan ja poraa raudoituksen läpi?
Ei ole, mutta ehkä päädyn siihen.

Minnie Mesola
Se on varmasti harjateräs, johon olet törmännyt. Itse poraan suoraan sen läpi samalla poralla. Jos se ei onnistu, olen porannut uuden reiän viereen. Metalliporanteräversiota en ole koskaan testannut.

Minnie

Millaista poraa sinulla on? Pora onhan a ja o kun pitää mennä jonkin läpi.

K Klass0n sanoi:
Kuulostaa oudolta.

Minulla on mecc tools poravasara Julasta (halpaa roskaa, tiedän) mutta poraan sillä 18 mm reikiä luonnonkiveen ja kallioperään. Ei nopeasti, mutta se onnistuu.

Kun pora alkaa kuitenkin olla tiensä päässä, voi käydä niin, että se pysähtyy ja sitten siitä tulee vain lämmin.

Joten seuraava askel on kokeilla toisella betoniporalla?
Otin uuden poran, mutta sama juttu, kuumenee heti.

Ei ole mikään monsterikone
Minnie Mesola Minnie Mesola sanoi:
On varmaan joku harjateräs johon olet osunut. Itse poraan suoraan sen läpi samalla poralla. Jos se ei onnistu, olen porannut uuden reiän viereen. Metalliporavaihtoehtoa en ole koskaan kokeillut.

Minnie
Täytyy kai kokeilla ensin viereen. Mietin, jos se nyt on rautaa, menevätkö ne pystysuunnassa vai vaakasuunnassa?

tensiden tensiden sanoi:
Mikä pora sinulla on? Pora onhan se kaikkein tärkein asia, kun pitää porata läpi jotain.
Dewalt XLR plus sekä dewalt-kone

S Screed sanoi:
Otin uuden poranterän, mutta sama tapahtuu, kuumenee heti.

Ei mikään tehomylly

Täytyy varmaan kokeilla viereen ensin. Mietin, jos se nyt on rautaa, menevätkö ne pystysuorassa vai vaakasuorassa?
Valitettavasti verhojesi kannalta veikkaukseni on, että mahdollinen raudoitus menee siellä vaakasuoraan.

K Klass0n sanoi:
Valitettavasti verhojesi kannalta arvaan, että mahdollinen vahvistus on oltava vaakasuorassa siellä.
Sitten ehkä pitäisi kokeilla tähdätä hieman ylemmäs. 2cm:n pitäisi riittää, eikö niin?

S Screed sanoi:
Ehkä pitäisi yrittää tähdätä hieman ylemmäs. 2 cm pitäisi riittää, eikö?
Olen samaa mieltä, sen pitäisi riittää.

Pidän peukkuja!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.