Minulla on talo, joka on rakennettu lähellä olevalta kalliolta räjäytetyn kiven päällä.
Taloon perustukset, kellarin seinät, ovat myös räjäytyskivistä tehtyjä ja ne on sidottu toisiinsa jonkinlaisella laastilla.

Tänään illalla minun piti porata kellarissa (sisällä), mutta minulla on kolme ongelmaa:
1) laasti murenee helposti, joten mikään tulppa ei pysy kiinni (katso kuva)
2) minulla ei ole välineitä porata itse räjäytettyyn kiveen, eli kovaan luonnonkiveen.
3) lisähuomio: poraamistani rei'istä tulee ilmaa. Miksi?
 
  • Kruusimainen seinäpinta sisätiloissa, jossa on useita reikiä, ja rapautunut laasti on murenemassa; seinään porattu reikä näkyvissä.
Tavalliseen kiveen voi porata erinomaisesti poravasaralla.
Astetta parempi kone kuin iskuporakone, joka todennäköisesti vain tärisee ja metelöi.
Mistä betoni, joka pitää kivet yhdessä, on tehty, on vaikea tietää, samoin kuin mistä rei'istä tuleva ilma tulee.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.