2 539 lukukertaa ·
27 vastausta
3k lukukertaa
27 vastausta
Poraa kallioon kaidetta varten
Poravasaralla ja sopivalla poralla.
Jula tarjoilee kampanjan SDS-maxkoneestaan juuri nyt. Ehkä paljon kuitenkin sijoittaa lähes 1200 kr koneeseen ja poraan yhtä reikää varten, mutta silloin sinulla on kone jäljellä. Vuokraaminen firmalta maksaa noin puolet siitä summasta, mutta voit luultavasti päästä halvemmalla esimerkiksi hyvän huollon kautta.
Jula tarjoilee kampanjan SDS-maxkoneestaan juuri nyt. Ehkä paljon kuitenkin sijoittaa lähes 1200 kr koneeseen ja poraan yhtä reikää varten, mutta silloin sinulla on kone jäljellä. Vuokraaminen firmalta maksaa noin puolet siitä summasta, mutta voit luultavasti päästä halvemmalla esimerkiksi hyvän huollon kautta.
Poravasara on oikea valinta kiveen ja betoniin. Lue käyttöohje. On tärkeää voidella. Poraa vain lyhyt hetki, ehkä korkeintaan 1 minuutti tai niin kauan kuin pystyy poraamaan ilman, että pora tulee liian kuumaksi. Vaihda sitten toiseen poraan tai odota, että pora jäähtyy. Jos poraa käyttää liian kuumana, se kuluu nopeasti loppuun.
Mitä voitelua ajattelet? Toivottavasti porausvasaran mekaniikan voitelua rasvalla!T TommyC sanoi:Porausvasara on oikea valinta kiveen ja betoniin. Lue käyttöohje. On tärkeää voidella. Poraa vain lyhyen aikaa, ehkä korkeintaan 1 minuutti tai niin kauan kuin voit porata ilman että pora kuumenee liikaa. Vaihda sitten toiseen poraan tai odota, että pora jäähtyy. Jos poraa käyttää liian kuumana, se kuluu nopeasti.
Ostin tuon Jula-koneen joku viikko sitten. Tietysti täyteen hintaan... Se on tähän asti toiminut erinomaisesti poraamalla lukuisia 20mm reikiä kiveen. Mukana tuli rasvatuubi, jonka voi täyttää koneeseen kannen alla yläosassa.
Niin minäkin teen. Valitettavasti mokasin kun rasva loppui ja lisäsin yleistä litiumrasvaa jostain vanhasta autotallipurkista. Se tulee kuitenkin liian juoksevaksi kun se lämpenee, joten istukka on nyt todella öljyinen käytössä. Luulen, että pitäisi ostaa korkealämpötilarasvaa, joten olen tehnyt niin nyt. Kerro jos olen väärässä!Halcyon sanoi:
Tuo hoitaa homman. Hyvä hintakin. Jos aiot porata useita reikiä, osta kaksi poraa sen kokoista mitä aiot porata. Vaihtele poria niin, että ne eivät ehdi lämmetä liikaa (jolloin kärki halkeaa). Jäähdytä se, jota et käytä, vedellä täytetyssä ämpärissä.R Rolle85 sanoi: