5 981 lukukertaa ·
9 vastausta
6k lukukertaa
9 vastausta
Polyuretaanivaahto vai Kittivilla
Mikä eriste toimii parhaiten?
Onko uretaani terveydelle/ympäristölle vaarallista?
Kuinka pitkälle yksi pullo uretaania riittää?
Onko vaahdon mahdollisesti korkeampi hinta sen arvoinen, jotta välttyy tilkitsemiseltä?
Onko uretaani terveydelle/ympäristölle vaarallista?
Kuinka pitkälle yksi pullo uretaania riittää?
Onko vaahdon mahdollisesti korkeampi hinta sen arvoinen, jotta välttyy tilkitsemiseltä?
Olen vetänyt ohuen kaistaleen polyuretaanivaahtoa ulkopuolelta tuulensuojaksi/sadevedensuojaksi. Sisäpuolelta tiivistän ja viimeistelen sen jälkeen pohjalistalla ja saumausmassalla.
Ikkunantoimittajien ja monien puuseppien mukaan, joiden kanssa olen puhunut, on tiivistäminen tärkeää. Polyuretaanivaahdon käyttäminen on huomattavasti nopeampaa, joten ymmärrän, että monet ammattilaiset suosivat sitä.
Markkinoilla on tavallista polyuretaanivaahtoa, joka on mukautettu käytettäväksi pistoolin kanssa (maksaa noin 80 kr). Sitten on olemassa kalliimpaa polyuretaanivaahtoa, joka on kehitetty ikkunoiden tiivistämiseen. Se on joustavampaa ja sillä on liikkumavaraa noin 10–15 prosenttia. Lisäksi se on ympäristöystävällinen.
Ikkunantoimittajien ja monien puuseppien mukaan, joiden kanssa olen puhunut, on tiivistäminen tärkeää. Polyuretaanivaahdon käyttäminen on huomattavasti nopeampaa, joten ymmärrän, että monet ammattilaiset suosivat sitä.
Markkinoilla on tavallista polyuretaanivaahtoa, joka on mukautettu käytettäväksi pistoolin kanssa (maksaa noin 80 kr). Sitten on olemassa kalliimpaa polyuretaanivaahtoa, joka on kehitetty ikkunoiden tiivistämiseen. Se on joustavampaa ja sillä on liikkumavaraa noin 10–15 prosenttia. Lisäksi se on ympäristöystävällinen.
Saavat ja lampaat, se riippuu keneltä kysyy. Kuitenkin pitäisi varmistaa, että käyttää ohuita kerroksia, jos vaahdottaa jotain avattavaa. Muuten vaara on, että vaahto laajenee sivusuunnassa pituuden sijaan ja silloin voi puristaa ikkunan kiinni.
On vain terveydelle haitallista, ellet tietenkään syö sitä, palamisen yhteydessä ja kovettumattomassa muodossa, koska polyuretaanin yksi komponentti on isosyanaatti, jonka katsotaan aiheuttavan allergioita ja astmaa hengityksen ja ihokosketuksen kautta.Gonate sanoi:
Mutta en olisi huolissani, kyse on niin pienistä määristä...
en mikä on paras, en voi vastata, mutta tiivistimme kaikki ikkunamme (tiilitalo).
Se tapahtui erittäin nopeasti, oli yksinkertaista ja pysyy hyvin. (on kestänyt 2 myrskyä tähän mennessä.)
Ei ole ollut ongelmia avattavien ikkunoiden kanssa.
Tärkeää on antaa vaahdon laajentua sekä ulospäin että sisäänpäin, jotta karmien asettamista ei estetä.
Syy siihen, että tiivistimme, oli kahden riippumattoman ammattitimpurin suositus. (jälleen...tiilitalo)
Se tapahtui erittäin nopeasti, oli yksinkertaista ja pysyy hyvin. (on kestänyt 2 myrskyä tähän mennessä.)
Ei ole ollut ongelmia avattavien ikkunoiden kanssa.
Tärkeää on antaa vaahdon laajentua sekä ulospäin että sisäänpäin, jotta karmien asettamista ei estetä.
Syy siihen, että tiivistimme, oli kahden riippumattoman ammattitimpurin suositus. (jälleen...tiilitalo)
Minulla on myös sama pohdinta. Olen tullut siihen tulokseen, että on helpompaa/turvallisempaa käyttää dreva, jos ei ole kokenut, ottaen huomioon vaahdon laajeneminen. Mutta jos käytät dreva, pitäisi käsittääkseni laittaa diffuusiotiivis sauma sisäpuolelle, ja ensin pitäisi asettaa sauman pohjatiiviste, eli on enemmän vaiheita. Saumavaahdon pitäisi olla diffuusiotiivis, jos olen ymmärtänyt oikein.
Polyuretaanivaahto on nopea ja helppo, jos sinulla on vaahtopyssy.
Paljon halvempi kuin drev ja yhtä hyvä.
Aseta pienet puukiilat kehyksen ja karmin väliin ympäriinsä, jotta vaahto ei pääse laajenemaan ja työntämään karmia ulos.
Yksi pullo vaahtoa riittää moniin ikkunoihin.
Paljon halvempi kuin drev ja yhtä hyvä.
Aseta pienet puukiilat kehyksen ja karmin väliin ympäriinsä, jotta vaahto ei pääse laajenemaan ja työntämään karmia ulos.
Yksi pullo vaahtoa riittää moniin ikkunoihin.
tämä skumpistooli, jota mainitsette, ei ole minulle tuttu, ostamassani vaahdossa on putki pullon päällä ja se on vain käytettävä...löytyy kaikista rakennustarvikeliikkeistä.
Luulen, että karmiin kohdistuva asettumisriski vaahdon laajentumisen vuoksi voi olla hieman liioiteltu. Loda ja kiilaa ikkuna paikalleen, suihkuta ja varmista, että vaahto voi laajentua ulospäin ja sisäänpäin. Ei ongelmia! Ongelmat syntyvät, kun on suljettuja tiloja ja laajentumista rajoitetaan.
En ollut koskaan aiemmin käyttänyt vaahtoa, asensin 15 ikkunaa (11 avattavaa), joista ensimmäisen yhdessä kirvesmiesystävän kanssa. Yhdelläkään ikkunalla ei ole ollut karmiasettumisia. Uskomattoman kätevä työkalu rakennusvaahto, kun on kerran alkanut käyttää sitä, ei voi lopettaa.

Vaahto on immuuni kosteudelle mutta HERKKÄ UV-säteilylle!
Luulen, että karmiin kohdistuva asettumisriski vaahdon laajentumisen vuoksi voi olla hieman liioiteltu. Loda ja kiilaa ikkuna paikalleen, suihkuta ja varmista, että vaahto voi laajentua ulospäin ja sisäänpäin. Ei ongelmia! Ongelmat syntyvät, kun on suljettuja tiloja ja laajentumista rajoitetaan.
En ollut koskaan aiemmin käyttänyt vaahtoa, asensin 15 ikkunaa (11 avattavaa), joista ensimmäisen yhdessä kirvesmiesystävän kanssa. Yhdelläkään ikkunalla ei ole ollut karmiasettumisia. Uskomattoman kätevä työkalu rakennusvaahto, kun on kerran alkanut käyttää sitä, ei voi lopettaa.
Vaahto on immuuni kosteudelle mutta HERKKÄ UV-säteilylle!
PU-vaahtoa on kätevä tapa asentaa ikkunoita esimerkiksi tiilitaloihin tai muurattuihin kellarikerroksiin jne., mutta on hyvä muistaa, että säätömahdollisuudet ovat huonommat vaahdottaessa verrattuna karmiruuviin. Minkä menetelmän haluaa käyttää, on tietenkin oma valinta, mutta yksi vinkki on, että nykyajan energiatehokkaissa ikkunoissa, joissa kehykset painavat paljon enemmän kuin perinteisissä ikkunoissa, karmiin kohdistuu rasitusta ikkunaa avattaessa/suljettaessa ja sen vuoksi haluan ainakin itse voida säätää ikkunaa, koska kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät pidä siitä, kun asiat takertelevat/eivät toimi.
Klikkaa tästä vastataksesi