Olen poistanut ruman ovikarmit eteisen ja olohuoneen väliltä ja verhoillut sivut MDF:llä. Valitettavasti parketti oli asennettu kynnyksen jälkeen, ja nyt minulla on rako, joka tarvitsee jalkalistan.

Lundbergsin(?) levein tamminen jalkalista on vähän ruma ja vain 120mm. Tarvitsen jotain leveämpää.
Pitäisikö mennä paikalliseen puuseppään tai onko jollain vinkkejä, miten tämä pitäisi ratkaista?

Voin lisätä, että MDF on 125mm ja tämän lisäksi tulee listat molemmille puolille. Vasemmalla puolella on jo lista.

• Välikkö entisen kynnyksen kohdalla parketin ja MDF-paneelin välissä, jonne tarvitaan leveämpi jalkalista. Näkyy myös osa jalasta ja sininen laukku.
Viimeksi muokattu:
Ehkä lauta, johon teet jyrsinnän molemmille puolille, jotta se peittää lattian hieman?

Mutta silloin saat jonkinlaisen kynnyksen, eikä ehkä halua sitä?

Etkö saa kiinni vasemman puolen lattiasta lautaa? Silloin voisit jyrsiä siihen rimpa toiselle lattialle asti (oikealle, joka näyttää olevan toiseen suuntaan). Siihen voit laittaa päälle kapeamman listan.

v-g sanoi:
Ehkä lauta, johon teet jyrsintää molemmin puolin, jotta se peittää hieman lattiaa?

Mutta silloinhan siitä tulee eräänlainen kynnys, eikä se ehkä ole se mitä haluat?
Niin minäkin tekisin. Pala höylättyä puutavaraa (tammesta?) ja jyrsin ratkaisevat ongelman. Silloin voit myös helposti kompensoida mahdollisia korkeuseroja lattioiden välillä.

Hmm, voisiko sen ratkaista yläsärmällä?
Minulla on sellainen, jota en ole vielä uskaltanut kokeilla...

gadu^ sanoi:
Hmm, voisikohan tämän ratkaista jyrsimellä? Onhan minulla sellainen, jota en ole vielä uskaltanut kokeilla...
Kyllä, juuri tämän kaltaisiin asioihin ne on tarkoitettu. Nyt on kyse vain uskalluksesta... ;) Kokeile ensin ylijäämäpalalla, jotta saat tekniikan haltuun ennen kuin ryhdyt käsittelemään "parempaa puutavaraa". Jos sinulla on kysymyksiä jyrsimen käytöstä, esitä ne.

Hehe, tämä tulee olemaan hauskaa... Palaan myöhemmin lisäkysymyksillä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.