Hei,

Olen poistanut "vindskydd" terassiltamme, se ulottui ulkonevan katon reunalta itse ulkoseinään. Jäljelle jää ohut pilari (45x95), joka tukee katon ulkoreunaa.
Ulkoterassi rakenteilla; punainen talo, poistettu tuulensuoja, valkoinen tukipilari, kattorakenne näkyvissä, puurunko lattialle.

Haluaisin poistaa sen, mutta ymmärrän, että sillä on melko tärkeä tehtävä. Joten pohdin laittaa säännön lähelle seinää, joka menee betonilaatasta kattoon asti, kiinnittää sen kunnolla koko matkalta ylös, sekä kaksinkertainen 45x95 (tai liimapuuta), joka kulkee katon alla. Ja vahvistaa lisää kiinnikkeellä, joka menee seinästä kattoon noin puoliväliin.

Onko tämä järkevää?

Katto on ristikkorakenne, joka ulottuu koko matkaltaan pilarille. Ristikon viimeinen tukipuu tulee kuitenkin alas aivan talon kulmassa. (näkyy kuvan ampiaispesän takana)
Ulkopation katto, jonka osana puurunko ja eristeet. Rakenteissa näkyy vaaleaa eristettä ja punaisia puuosia. Nauloja puussa.

Mitä mieltä kaikki asiantuntijat täällä foorumilla ovat?

Terveisin, Calle

Palkki tukee ulkoterassin kattoa, kivipohja, puulattiakehys näkyvissä, aurinkoinen päivä. Ulkoterassi, jossa on osittain purettu katos. Poistettu tuulensuoja, jäljellä ohut tukipilari. Punainen talo ja pihamaa näkyvät taustalla.

Korvissani kuulostaa järkevältä korvata pylväs 45° tukipalalla, joka kannattelee katon kulmaa.

Merkitse se selvästi, jotta ihmiset eivät vahingossa löisi päätään siihen!

En usko, että tuo pilari on kantava. Seuraavilla kattotuoleilla ei ole tukea ulkoreunassa.

Hmmm... ei tosin. Mutta ajattelen, että kun koko ulkonevalla katolla on 2dm märkää lunta, tarvitaan jotain, joka pitää sen ylhäällä... Sitten vaikuttaa oudolta, että se asetettiin sinne alun perin, jos sitä ei tarvita? vai?

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Korvissani se kuulostaa järkevältä korvata pylväs 45° tukipuulla, joka kannattelee katon kulmaa.

Merkitse se selvästi, jotta ihmiset eivät kävele ja lyö päätään siihen!
Haha, olen 197 cm pitkä, joten se olen varmaan itse... :-)

Se on kyllä tärkeää mennä vintille ja tarkistaa, miltä kattotuolit näyttävät. Fackverkstakstolar eivät yleensä ole suunniteltu kestämään kuormaa paitsi päätepisteissään. Katon etureunassa on jotain, joka näyttää palkilta. Se vaikuttaa karkealta ollakseen peitelauta, mutta samalla hieman liian uurretulta/puolitettulta ollakseen palkki.

C CalleVon sanoi:
Haha, minä olen 197 cm pitkä, joten se olen luultavasti minä itse... :)
Joo, mutta ehkä opit.
Pahempaa satunnaisille vierailijoille :thinking:

En näe mitään, joka voisi olla palkki reunassa. Se on myös aika pitkä. Luulen, että seinä on kantava.

Se voi olla niin, että se on rakennettu hieman periaatteiden vastaisesti, mutta se kestää silti. Mielestäni kattoristikko ullakolla kannattaa silti tarkistaa. Katon kaltevuus on hyvin matala. Jos sattuu huono tuuri, lumikuorma voi olla merkittävä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.