Revin lattiaa, 22 mm lastulevy lattianiskojen päällä, liimattu ja ruuvattu, luulin, että se olisi suhteellisen helppoa irrottaa levyt niskoista, mutta se on kuin kiveen kiinnittynyt. Onko tähän mitään hyvää niksiä?, minulla on 80m2 revittävänä ja tässä tahdissa se vie ikuisuuksia. Ainoa mitä keksin on ehkä käyttää pyörösahaa pitkin niskoja. Ajattelin myös käyttää niskat uudelleen, mutta se näyttää olevan mahdotonta.
Se sujuu hyvin reunassa, kuten kuva osoittaa, mutta minulla on vielä 20-25 kpl puuparruja, jotka ovat täysin lastulevyn alla, joten niihin ei taida päästä sähkötasolla? (en ole koskaan käyttänyt sellaista, joten en tiedä).
Olen tehnyt vastaavan noin 40 neliömetriä. Käytimme uppokara, näin saimme nopeasti suurimman osan levyistä pois. Teimme sitten leikkauksen 5 cm kummallakin puolella lattiajalkoja ja sitten leikkauksen 5 cm kummallakin puolella ruuveista ja pystyimme helposti lyömään pois palat ruuvien välissä (jotka ovat vain liimattu lattiajalkoihin). Ruuvit täytyy ruuvata/taivuttaa ylös sitten. Jätti yllättävän vähän jäänteitä, jotka puhdistimme talttasarjalla ja sähkötasohöylällä.
Olen tehnyt vastaavan noin 40 neliötä. Käytimme upotussahaa, joka nopeasti poisti suuren osan levyistä. Teimme sitten leikkaus 5 cm kummallekin puolelle lattiapalkeista ja sitten leikkaus 5 cm kummallekin puolelle ruuveista ja pystyimme sitten helposti lyömään palaset pois ruuvien välistä (jotka ovat vain liimattuja lattiapalkkeihin). Ruuveja saa ruuvata/taivuttaa ylös sitten. Jätimme yllättävän vähän jäämiä, jotka siivosimme talttaraudalla ja sähkötasoittajalla.
Kiitos, niin sen pitää olla, kokeilin vähän enemmän tänään, isommalla sorkkaraudalla, pystyy vääntämään, mutta irti saa vain pieniä palasia. Hitto, mitä vahvaa puuliimaa!
Yksi 40m2 huone valmis, meni hyvin ilman sahaamista suurimmaksi osaksi, ei ollut yhtä hyvin liimattu kaikkialla, noin 80% pystyi irrottamaan sorkkaraudalla ja isolla sorkkaraudalla. Lainasin sähköhöylän, joka toimi hyvin jäljelle jääneen lastulevyn poistamiseen palkeista, jotka aion käyttää uudelleen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.