4 531 lukukertaa ·
7 vastausta
5k lukukertaa
7 vastausta
Poista kattolistat kokonaan ja käytä ilman niitä remontissa, paras ratkaisu?
Aion pian aloittaa muutaman huoneen sisäremontin ja olen yhä enemmän siirtynyt siihen, että haluan edetä ilman kattolistoja. Ajattelin myös yrittää poistaa jalkalistat, mutta saa nähdä, onko se mahdollista meidän talossamme.
Katossa vaihdan vanhat mäntylaudat kattokipsiin, koska pidän sileistä pinnoista, mutta miten saan sen täydelliseksi reunojen ja kulmien kohdalla? Pitäisikö kipsin olla kiinni seinässä vai pitäisikö siinä olla väli? Ja pitäisikö sitten tasoittaa, vai käytetäänkö esimerkiksi lateksia seinän ja katon väliin?
Talo on kevytbetoniseinillä ja sisäpuolella on puulautoja sekä kipsiä, rakennettu 1960, jos se merkitsee jotain.
Kiitollinen vinkeistä, ja jos haluatte, että käytän kattolistoja, voitte mielellään jättää mielipiteenne huomioimatta.
Katossa vaihdan vanhat mäntylaudat kattokipsiin, koska pidän sileistä pinnoista, mutta miten saan sen täydelliseksi reunojen ja kulmien kohdalla? Pitäisikö kipsin olla kiinni seinässä vai pitäisikö siinä olla väli? Ja pitäisikö sitten tasoittaa, vai käytetäänkö esimerkiksi lateksia seinän ja katon väliin?
Talo on kevytbetoniseinillä ja sisäpuolella on puulautoja sekä kipsiä, rakennettu 1960, jos se merkitsee jotain.
Kiitollinen vinkeistä, ja jos haluatte, että käytän kattolistoja, voitte mielellään jättää mielipiteenne huomioimatta.
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä

Eli jos huone oli 2,8 m pitkä, käytin leikatut 3m levyt.
Tein tämän tyylisesti
https://www.byggahus.se/forum/threads/slaett-gipstak.32434/
Olen myös kipsannut ovi- ja ikkuna-aukot.
Nauha myös seinien kulmissa, ne ovat olleet paikallaan pari vuotta ilman halkeamia, ne katon ja seinän välillä noin puoli vuotta.
Levyn kuvan puolella leikkasin pois viistotun reunan seinän puolelle.
Viimeksi muokattu:
Olen myös miettinyt jättää ikkunat ja ovet ilman listoja.
Miten olet tehnyt saadaksesi sen näyttämään hyvältä kehyksiä ja ikkunalaudat vasten? Onko se uritettu niin, että voit laittaa kipsilevyä vasten, vai oletko vain tasoittanut välin?
Miten olet tehnyt saadaksesi sen näyttämään hyvältä kehyksiä ja ikkunalaudat vasten? Onko se uritettu niin, että voit laittaa kipsilevyä vasten, vai oletko vain tasoittanut välin?
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä
Seinissä on kannattimet ikkunoiden ympärillä, sitten ikkunat ovat noin 15 mm pienemmät kummaltakin puolelta asennusta varten, joten olen ensin asentanut OSB-levyn syvennykseen ympäriinsä ja sitten kipsilevyn sen päälle, jotta kipsilevy yltäisi hieman karmiin.Grillen sanoi:
Kipsilevyn olen asettanut tiiviisti ikkunaa vasten, sitten tasoittanut ja maalannut, olen pitänyt tasoituslasta ikkunaa vasten ja sitten maalannut pienellä telalla sitä vasten, jotta en saisi maalia karmiin.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi