Hei.
Olen tekemässä remonttia uuden talon keittiöön, ja siellä on vanha ilmanvaihtoaukko keskellä seinää julkisivussa.

Ajattelin ulkopuolelta poistaa tuuletusritilän ja muurata siihen 2 tiiltä (muutamia jäi yli vanhan ikkunan aukosta), jotta se näyttäisi esteettisesti hyvältä muiden kanssa.

Sisäpuolella tulee olemaan kipsi/sileä kangas, joka sitten maalataan.

Kysymykseni on, miten hoidan itse aukon julkisivussa tiilen sisäpuolella, jotta vältyn mahdollisilta kosteusongelmilta jne.

Henkilö työskentelee keskeneräisessä keittiöremontissa, jossa aukko seinässä. Työkaluja pöydällä. Ulkona vihreä metsämaisema. Tiiliseinässä olevan vanhan tuuletusaukon viereinen aukko ja talon sisäosaa, jossa näkyy osittain keskeneräinen remontti.

Pakkaa täyteen eristystä

• Tykkään
Eklundh
  • Laddar…
C
Kun poistuin pari venttiiliä, leikkasin palan styroksia ja tungin sen sisään, sekä täytin eristyksellä ympäriinsä. Mutta se riippuu toki hieman seinärakenteesta.

• Tykkään
Eklundh
  • Laddar…
Riippuu hieman siitä, miten seinä on rakennettu. Jos tiilen takana on ilmarako, sinun pitäisi luultavasti yrittää saada se aikaan myös siellä, missä peität reiän.

• Tykkään
Eklundh ja 1 muu
  • Laddar…
Centano Centano sanoi:
Riippuu vähän siitä, miten seinä on rakennettu. Jos on ilmarako tiilen takana, sinun pitäisi yrittää saada se myös siihen kohtaan, missä peität reiän.
Siellä on ilmarako tiiliverhouksen takana, jonka ajattelen säilyttää, mutta tarvitseeko minulla olla jotain tuulensuojapaperia/täyskiskoa tai vastaavaa ilmarakon ja eristeen välissä sisäseinään päin?

(Tiili / Ilmarako / Jotain suojaa? / eristys / Jotain suojaa? / kipsilevy)

• Tykkään
matkol
  • Laddar…

Paras vastaus

Eklundh Eklundh sanoi:
Siellä on ilmarako tiiliverhouksen takana, jonka aion säilyttää, mutta tarvitsenko jonkinlaista tuulensuojapaperia/tiivistekalvoa tai vastaavaa ilmarakon ja eristyksen välille sisäseinää kohti?

(Tiili / Ilmarako / Jokin suoja? / eristys / Jokin suoja? / kipsi)
Juuri niin, yritä tiivistää aukko samalla tavalla kuin muu seinä on rakennettu. Minä olisin yrittänyt liimata tai saumata jonkinlaisen levy ulos ilmarakoon (ulkokipsi tai öljykarkaistu boardi) sitten eristys ja sitten teipata rakennusmuovia tai paperia riippuen siitä, mitä muualla seinässä on ja sitten kipsi.

• Tykkään
Eklundh
  • Laddar…
Centano Centano sanoi:
Juuri niin, yritä tiivistää reikä samalla tavalla kuin muu seinä on rakennettu. Olisin yrittänyt liimata/tiivistää jonkinlaisen levyn kohti ilmarakoa (ulkokipsi tai jokin öljykarkaistu levy), sitten eristys ja sitten teipata rakennusmuovi tai paperi riippuen siitä, mitä on muualla seinässä, ja sitten kipsiä.
Ilmarako / Tuulipaperi öljytyllä levyllä / Eristys / tuulipaperi / alustapontti / kipsi (alustapontti on, koska muu rakenne on tehty näin.)

Kiitos avusta ja erityisesti vahvistuksesta, että se toimii.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.