Hei!

Minulla on vanha autotalli talossa, jonka haluan muuttaa "tavalliseksi huoneeksi". Autotallin portit pitäisi poistua, ja sen sijaan haluan yksinkertaisen oven ja ikkunan siihen seinään.

Mikä on parasta - muurata seinän aukko lecaharkoilla vai rakentaa seinä puusta? Seinä tulee vanhan autotallin lattian päälle. Tällä on metallinen reuna autotallin porttien alla, joka saattaa joutua poistettavaksi?

Jos valitsee muurauksen lecaharkoilla - miten tehdään, kun lähestytään olemassa olevan seinän yläosaa? Lecaharkot eivät todennäköisesti sovi tarkasti reunaan asti. Sahaatko lecaharkon pituussuunnassa vai?

Toivottavasti kysymykset ovat jokseenkin selviä ja että teillä on muutamia vinkkejä antaa.

Ystävällisin terveisin,
Kaison

Valitse sama materiaali kuin muu seinä. Lecaharkot voidaan sahata tai päälle voi valaa puuta. Käytä tervakattohuopaa kiven ja puun välissä.
/CC

Seinä on muuten itse asiassa rakennettu betoniharkosta. Pitäisikö minun valita se sen sijaan?

Terveisin
Kai

Sitten sinun pitäisi joko valita sama tai Lecablocken. Jätä puuvaihtoehto väliin.
/CC

Ok..leca tai betonielementti..Se kallistuu varmaankin lecaan.

Kuinka tehdä sillä teräspalkilla, joka toimii vahvikkeena levyn reunalla (siis autotallin ovien alla). Onko se poistettava?

Haluaisin myös tietää, miten parhaiten ankkuroin uuden seinän lattiaan ja olemassa olevaan seinään.

/Kai

Teräspalkki, josta puhut, on varmasti kulmateräs, jota on käytetty "törmäyssuojana" kun autot menevät sisään ja ulos autotallista.

jos se on samassa tasossa lattian kanssa, ei se varmaankaan häiritse.

Ankkurointi pohjaan riittää varmaan kuten yleensä, eli muurata Gullexilla.

..//N

Mutta miten kiinnittää pohjaan? Porataanko betoniraudat laattaan, jotka sitten ulottuvat hieman ylöspäin alimmassa lecaharkkokerroksessa?

Ystävällisin terveisin
Kai

Toki se on mahdollista tehdä kuten sanot, mutta sillä tavalla voi olla vaikeaa saada kivet tarkalleen sinne, mihin haluat ne, kiitos raudoitusrautojen.

Tuntuu vähän kuin vyö ja henkselit tekisi sillä tavalla.
Sekoittaisin Gullexia ja muuraisin pelkästään.

1 osa Gullexia 2 osaa hiekkaa, niin sinulla on seos, johon voit luottaa!

..//N

Olen tehnyt tämän ja otin yhteyttä suunnittelijaan, joka sanoi minulle, että muuraamalla 19 cm lecaharkolla (nykyinen seinä 20 cm paksu), joka raudoitetaan 2 kpl 8 mm raudoitustankoa joka toinen kerros, ja joka myös kiinnitetään olemassa olevaan reikäkivilattiaan kemiallisella ankkurilla. Jotta kemiallinen ankkuri ei häviäisi onteloihin, pitää käyttää eräänlaista "muoviverkkosukkaa", joka pitää ankkurimassan paikallaan ennen kuin se kovettuu. Tein tämän, koska minun piti täyttää noin 120 cm seinän ulkopuolella.

Minun tapauksessani nykyinen lattia ei mennyt samalle tasolle seinän kanssa koska salpaovet olivat ulkopuolella. Olin siksi pakotettu poraamaan kulmarauta pois jotta voisin valaa lisäosan. Tällöin huomasin myös, että betonilattia oli erittäin ohut ja ilman raudoitusta... Se oli vain porattava pois koko uuden seinän alta ja parannettava perustuksia ennen kuin seinä muurattiin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.