Y
Olen kiinnittämässä toista seinää autotallissa juuri nyt.

Luulin, että minun pitäisi jättää 2mm väliä osb-levyjen väliin.

Mutta pitäisikö levyjen leijua hieman betonilattian yläpuolella vai voivatko ne olla suoraan lattialla, mikä helpottaisi projektia.

Hei.

En tiedä mikä on oikein tai väärin. Olen itse remontoinut kellaria ja aion alkaa kiinnittää väliseiniä. Tulen asettamaan OSB-levyt pari mm betonilattian yläpuolelle minimoidakseni kosteuden riskin.

Henrik

• Tykkään
Krokstrand
  • Laddar…
Onko sinulla syllin alla eristys? Uskon, että vastaat kyllä, pitäisikö silloin mielestäsi laittaa muuta puuta betonin päälle?

Laita kaksi palaa masoniittia, joille asetat levyn, kiinnitä se ruuveilla keskeltä ylöspäin, poista masoniitit (ennen kuin ruuvaat täysin alas, helpompi poistaa, kun voi hieman taivuttaa levyä).

Ja jos sinulla ei ole masoniittia, ota pilkottu metritanko, tai mitä tahansa, joka on pari millimetriä paksu.

Y
Ok. Muutamia mm yläpuolella.

Mutta... Seuraava vaihe on remonttikipsilevy, pitäisikö senkin leijua?

Entä jos seisotaan ja kastellaan lattia, eikö olekaan kovin hyvä, että vesi ohittaa levyt ja kostuttaa koolaukset sen sijaan?

Vai laitetaanko tavallisesti silikonit alareunaan?

Voin kertoa suunnitelmastani.

Minulla on höyrynsulkumuovi autotallissa, osb:n takana, sitten normaali kipsilevy GN 13,5 (tai mikä se nyt onkaan, gyproc kuitenkin).
Tämä muovi on levitetty lattialle.
Ajattelin leikata sen noin 4 cm kipsilevyn ulkopuolelle, kääntää ylös ja niitata kiinni.
Tiivistän raon jollakin yleistiivisteellä, luultavasti sillä mustalla sikaflex ATconnectionilla, jota käytin harjatiilien kanssa (jäljellä on yksi tuubi).
Naulaan yksinkertaisen ja maalatun lattialistan muutaman mm levyn yläpuolelle.

Viimeksi muokattu:
Pitäisi varmaan lisätä, että en tiedä onko tämä se tapa, jolla yleensä tehdään, luultavasti ei, liikaa näpertelyä tavalliselle kirvesmiehelle. Kuinka paljon aiot pärskiä?

Mutta tiedän, että on olemassa sokkelieristys valmiilla reunalla sisälevyille. Kun minun piti pystyttää autotalli, sitä ei ollut paikallisessa rakennuskaupassa ja sen saaminen kesti liian kauan. Uskon, että sitä kutsutaan sokkelisuoja.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.