4 342 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Pitäisikö koko friggeboden rakenteen kuormat laskea uudelleen viherkaton yhteydessä?
Aiomme rakentaa bodin (3*4,8 metriä) sedumkatolla, jonka istutamme itse. Tämä tarkoittaa, että katon paino kasvaa huomattavasti, ja aion käyttää kn 5.5 laskemaan kattotuolit noin-arvon perusteella Vihreät katot -käsikirjan mukaan. Tähän asti tiedän, miten edetä.
Kysymys on, tarvitsenko laskea edelleen alaspäin rakenteen seiniin, välipohjaan ja pilareihin, vai riittääkö pilariantura ja jämäkkä runko (koolaukset 45*95) kantamaan alaspäin suuntautuvaa kuormaa.
Olen yrittänyt saada käsitystä siitä, kuinka paljon painoa pilarit kestävät, mutta en löydä mitään hyvää lähtökohtaa.
Kysymys on, tarvitsenko laskea edelleen alaspäin rakenteen seiniin, välipohjaan ja pilareihin, vai riittääkö pilariantura ja jämäkkä runko (koolaukset 45*95) kantamaan alaspäin suuntautuvaa kuormaa.
Olen yrittänyt saada käsitystä siitä, kuinka paljon painoa pilarit kestävät, mutta en löydä mitään hyvää lähtökohtaa.
E Elitost sanoi:Rakennamme vajaa (3*4,8 metriä) sedum-katolla, jonka istutamme itse. Tämä tarkoittaa, että katon paino kasvaa melkoisesti, ja aion käyttää perusteena kn 5.5 kattokaarien laskennassa, perustuuen likimääräiseen arvoon Vihreä katot-käsikirjassa. Niin pitkälle tiedän, miten edetä.
Kysymys on, täytyykö minun laskea enemmän alas rakenteen seiniin, lattiavasoihin ja pilareihin, vai onko perustusta ja runkoa tukeva standardi (tukipuut 45*95) riittävä alaspäin suuntautuville kuormille.
Olen yrittänyt saada käsityksen siitä, kuinka paljon painoa yksi pilari kestää, mutta en löydä hyvää perustaa.
Onko lumikuorma mukana laskettu?
En usko, että seinä tai perustusrakenne tarvitsisi vahvistamista pystykuorman kasvun takia,
45x95 cc 120 kannattelee meidän tiilikattoa Tukholmassa.
Kyllä, olen huomioinut sen ennalta arvioidessani katon painoa. Mahdollisesti otan vielä varman päälle, kun teen lopullisen kattoristikoiden rakennuspiirustuksen. Kyseessä on niin vähäinen määrä puuta, että se ei haittaa olla täysin turvallisella puolella.Ulltand sanoi:
Ei, ajattelen, että huomattavasti suuremmat rakennukset kantavat suurempia painoja seinillä ja perustuksilla, ilman että niitä tarvitsee laajentaa. Mutta aloittelijana minulla ei ole paljon omaa kokemusta johtopäätösten tekemiseen, ja silloin on aina riski, että teen jotain väärin, jos improvisoin liikaa.
Joo, siitä olen täysin tietoinenUlltand sanoi:
Se, mistä olen huolissani, on se, että minulta puuttuu tieto siitä, millaiset painot vaaditaan kantavan seinän murtumiseen tai miten 19 tai 20 halkaisijan vahvistettu pilari kestää painoa.
Sedum/yrttikatto olisi 0.9-2,5 kn/m2(jos ei käytetä valmiita kasetteja). Sitten ajattelin, että voisin vain lisätä 2,5, joka on lumivyöhyke. Ja sitten lisäsin vähän varmistaakseni täysin. Mutta jos olen ajatellut väärin, se vain ilahduttaa minua.W witten sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Pystypuiden kyky kantaa kattokuormia riippuu pääasiassa siitä, kuinka ne on tuettu heikossa suunnassa. 45x95 suoraan jokaisen kattoristikon kiinnityksen alla sopii rivi vaakapuita puolivälissä korkeutta.
Ajattelin tehdä kopion rakennekuvauksien autotallista, mutta pienentää pituutta ja leveyttä. Rakennuksen korkeus ei ole kovin tarkkaa, koska asun asemakaava-alueen ulkopuolella.J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Seuraamalla tuota kuvausta se käy hyvin!
Onpa mukava kuulla!J justusandersson sanoi:
Suurimmat erot ovat siinä, että käytän pilariperustusta. Mietin, pitäisikö käyttää 220*45 yhdelle kentälle (cc60) kolmen metrin leveyteen, vai laittaa kantava palkki keskelle. Mutta olisi niin kätevää välttää se. Jatkan laskemista ja mietin, mikä on järkevää siinä valinnassa.
Käytämme myös 14 asteen kattoa sedumilla ja muilla hyvillä kattokasveilla.
Tältä näyttää konseptikuva, mutta se on vain ohjeellinen piirustukselle, jota työstän nyt.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Pooldäck runt glasfiberpool - såga bort hela eller delar av kanten?
Pool -
Hur får jag bort stackmyror som finns på HELA tomten?
Trädgård allmänt -
Bör man värma upp hela huset eller räcker det med dom större ytorna?
Värme allmänt -
Kan jag få bort fläcken utan att slipa om hela bordseländet?
Möbelsnickeri -
Kipsitulpat - miten voi poistaa koko tulpan seinästä (kipsilevystä)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka