Hei, olen luonnostelemassa autokatosta ja olen tullut siihen tulokseen, että lumikuorma 250kg/m2 aiheuttaa 15500N puristuskuorman per pylväs. Mitä tarvitaan tämän kestämiseksi? Haluaisin mielellään pienen esimerkin, jotta ymmärrän, miten lasketaan puristuskuorma puussa.

Mielellään rakennuspuusta eikä liimapuusta tai teräksestä.

Ajattelin kolmea 195x45 tai 220x45. Riittävätkö ne?

Ystävällisin terveisin

Nicklas

Viimeksi muokattu:
Paras vaihtoehto on, jos voit löytää jonkin apuvälineen netistä. On hurjan paljon asioita, jotka täytyy ottaa huomioon.

Spontaanisti ajateltuna luulen, että pelkällä tavallisella mittojen mukaan höylätyllä puutavaralla siitä tulee hankalaa - sinunhan on myös siirrettävä kuorma jotenkin perusmuuriin. Lisäksi sinun täytyy miettiä taivutusjäykkyyttä. Sinullahan ei ole seinistä tulevaa levytystä hyödyksi?

Mieti, pitäisikö sinun lisätä pari pilaria. Pieni varastotila tai kehys ylhäällä saattaa ratkaista taipumisen jäykkyyden.

Puhdas pystysuora kuorma siinä koossa riittää hyvin 45x70.......jos varmistetaan, ettei se väänny......joten kaikki ehdotetut vaihtoehdot toimivat luultavasti hyvin. Ajattelen kuten Locke, että tässä on muita tekijöitä, jotka vaikuttavat toteutukseen......

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.