Onko kenelläkään hyvää piirustusta siitä, miten rakentaa yksinkertaisia/vakaita pallbockar?

L
Yksinkertaisin.
Sahaa 4 jalkaa. Sahaa lauta 120:een. Naulaa lista laudan alareunaan.
Nyt voit kiinnittää ensimmäisen jalan. Jalka ei mene suoraan alas, vaan se kallistuu ulospäin. Listan vuoksi.

• Tykkään
tinyhaus
  • Laddar…
Krilleman
Det var väl inte det enklaste Lolight?!

Jos on rajattomasti rahaa, on helpointa ostaa useita:
http://www.olmab.se/products.php?cid=95&pid=308

Stabiileja kuin mikä. Minulla on ollut omiani useilla juhlilla tarjoilupöytinä (kovalevy SJ-pallilla kuitenkin) voi kaataa drinkin, jos palloilla on vain tavallinen vahakangas!! ;)

Nämä olen rakentanut, kestää 600kg kipsiä :)
http://www.viivilla.se/gor-det-sjalv/steg-for-steg/bygg-arbetsbockar---bygg--fixa/

Älä välitä piilokulmasta. Kun ne ovat valmiit, aseta tasaiselle alustalle ja laita kynä lattialle mahdollisesti palikan alla, niin että se ylettyy myös lyhimpään jalkaan.

Piirrä viiva kaikkien jalkojen ympäri, sahaa viivojen pitkin ja kas, kaikki jalat ovat oikean pituisia ja kulmassa.

• Tykkään
Göran Almqvist2
  • Laddar…
Teen omani pelkästään 28x70 puutavarasta.
Yksi vaakasuoraan ja yksi pystysuoraan ruuvataan toisiinsa ylätason saamiseksi.
Ruuvataan neljä jalkaparia, jotka ovat silloin kaltevat, neljällä ruuvilla jokaisessa jalassa.
Valmista!

Nämä ovat erinomaisia, koska ne voidaan pinota ja ovat helppoja kantaa.
Olen itsekin yllättynyt siitä, mitä ne kestävät, ainakin useita satoja kiloja.
Minulla on ollut pari 5 vuotta, käytetty runsaasti yrityksessäni. Ne eivät vieläkään näytä merkkejä huojuvuudesta.

• Tykkään
Holyhaze ja 1 muu
  • Laddar…
AG A sanoi:
Teen omani ainoastaan 28x70 sahatavarasta. Yksi makaa ja toinen pystyasennossa ruuvataan yhteen yläriman saamiseksi. Kiinnitän neljä jalkaa, jotka ovat tällöin vinossa, neljällä ruuvilla jokaisessa jalassa. Valmis!
Ei "poikkipalkkia" jalkojen välissä lyhyillä sivuilla, kuten ilmeisesti on tapana? Kuulostaa erittäin yksinkertaiselta ja kätevältä, täytyy kokeilla tilaisuuden tullen. Pidän pinottavuudesta. :thumbup:

AG A sanoi:
Teen omani pelkästään 28x70 puutavarasta.
Yksi vaakatasossa ja yksi pystysuorassa ruuvataan yhteen ylätukea varten.
Ruuvi neljä jalkaa, jotka sitten kallistuvat, neljällä ruuvilla kussakin jalassa.
Valmis!

Nämä ovat loistavia, koska ne voidaan pinota, ja niitä on helppo kantaa.
Olen itse yllättynyt siitä, kuinka paljon nämä kestävät, ainakin useita satoja kiloja.
Olen käyttänyt muutamaa 5 vuotta, runsaasti käytetty yrityksessäni. Ne eivät vieläkään osoita merkkiä huojuvuudesta.
Voitko uhrauksen kuvalla?

Mutta olen samaa mieltä, glespanel on oikea all-round-puutavara :thumbup:

jac sanoi:
Ei "poikkipienaa" jalkojen väliin kummallekin lyhyelle sivulle, kuten näyttää olevan tapana?
Kuulostaa erittäin yksinkertaiselta ja kätevältä, täytyy kokeilla joskus. Pidän pinottavuudesta. :thumbup:
Ei poikkipieniä tai muuta kuin se, mitä olen kirjoittanut.

KnockOnWood sanoi:
Voisitko tarjota kuvan?

Mutta olen samaa mieltä, harvapaneeli on oikeaa yleiskäyttöpuuta :thumbup:
Jos voit odottaa huomiseen aamuun :)

KnockOnWood sanoi:
Voisitko laittaa kuvan?

Mutta olen samaa mieltä, glespanel on oikea all-around-puulaji :thumbup:
Tässä tulee luvattu kuva. Ruuvasin uuden kasaan, kun toinen oli töissä.
Pukkeja on tehty 6 kpl 80 cm pitkiä 28x70, ruuvattu 55 mm trallskruvilla.

Kaksi sahapukkia ruohikolla, vasemmalla vanhempi ja oikealla uusi, rakennettu 28x70 mm puusta, kiinnitetty 55 mm terassiruuvilla.
Puispenkki puutarhassa, rakennettu 6 kpl 80 cm 28x70 lankusta, kiinnitetty 55 mm kansiruuveilla.
Ei-tasapainoinen puinen sahauspukki, tehty kuudesta 80 cm pitkästä 28x70 puurimasta, seisoo nurmikolla kiviympäristön vieressä.

• Tykkään
hulingen ja 7 muuta
  • Laddar…
Rakentaa tällaisia. Helppo vaihtaa ylintä sääntöä, jos olet vahingoittanut sitä.

Puinen sahapukki ulkona, jonka yläpuolen poikkipuu on vaihdettavissa helposti, jos se vahingoittuu.

• Tykkään
hulingen ja 3 muuta
  • Laddar…

• Tykkään
Savolax ja 3 muuta
  • Laddar…
Ajatella, että kestää VIISI vuotta tehdä yksinkertainen ohjevideon :surprised:

• Tykkään
Norrlandskusten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.