Aion rakentaa uuden terassin, joka on tehty kyllästetystä puutavarasta. Ensin tulee kolme kantopalkkia, joiden päälle asetan lattianiskat. Lattianiskojen päädyt peitetään kehyksellä, joka yhdistetään ensimmäiseen ja viimeiseen lattianiskaan.
Alaspäin maahan rakennetaan terassilaudoilla. Kuitenkin sivuilta kantopalkin päädyt jäävät näkyviin. Onko olemassa hyviä niksejä tämän ratkaisemiseksi heikentämättä uloimpia lattianiskoja kummallakin puolella?
Minulla on sama rakenne kuin sinulla mitä tulee lattianiskoihin. Ruuvaisin yhteen kaksi kappaletta 45x95, joista toinen on noin 150 mm lyhyempi kuin toinen (minulla on 170 mm lattianiskat). Asetin nämä ulompien lattianiskojen sisäpuolelle sekä etummaiseen "kehykseen". Tein ne niin pitkiksi kuin halusin hameen (tai oikeastaan hieman lyhyemmäksi). Näiden ulkoreuna on siis tasassa päätypuiden tukipalkkien ja kehyksen muodostavien lattianiskojen ulkoreunan kanssa. Sitten ruuvasin terassilaudat hameeksi näihin sekä päätypuihin tukipalkkeihin.
Helpoin tapa lienee lisätä lattiahirsi viimeisen ulkopuolelle ja kantavan runkopuun lyhyen pään ulkopuolelle ja sen jälkeen viistää tämä sitä hirttä vasten, joka peittää etureunan. Sitten jatketaan terassilaudoituksella samalla tavalla kuin etupuolella. Jos lattiahirret ovat 45x145, on mahdollista käyttää 34x145 tähän. Piirrän mielelläni kuvan, jos kiinnostusta löytyy.
Helpoin tapa on ehkä asettaa lisä lattiapalkki viimeisen viereen ja kantopalkin lyhyen pään ulkopuolelle ja sitten jiirata se palkkiin, joka peittää etureunan. Sitten jatkat terassilaudan asentamista samalla tavalla kuin etupuolelle. Jos sinulla on 45x145 lattiapalkkeina, on myös mahdollista käyttää 34x145 tähän. Piirrän mielelläni kuvan, jos kiinnostusta on.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Aion käyttää 145 lautaa, ja lattian palkit ovat itse asiassa myös 145, joten teen näin. Kiitos.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.