P
Ajattelin rakentaa pienen vaunun vedettäväksi pyörän perässä. Mitat ovat 2m pitkä, 1,3m leveä (soikea kuitenkin) ja 1,6m korkea lattiasta kattoon. Materiaalivalinnasta riippuen paino on 100-400 kg.

Pohdin, mistä löytäisin sopivat pyörät tähän ja pyöräakselit. Ja pitäisikö minun yrittää löytää yksi pitkä akseli vai erottaa ne. Onko jollain vinkkejä, mistä voisin ostaa nämä? Voisin harkita vähän säätää vaunun leveyttä. Mieluiten pinnoitetut, mutta muutkin käyvät.

Rakennan alustan puusta (alla oleva kuva näyttää teräksestä), koska minulla ei ole hitsausmahdollisuutta ja jotta se olisi yksinkertaisempaa. Esimerkiksi Bauhaus myy painekyllästettyä puutavaraa 95x95mm. Sellainen voisi toimia runkona.

Alla olevat kuvat ovat kolmesta eri vaunuprojektista, jotka löysin. Ne ovat kuitenkin vanhoja projekteja ja ulkomaisia, joten niiden neuvojen kysyminen, mistä löytää tarvikkeita Suomessa, on vaikeaa.
Polkupyörän perässä vedettävä vankkuri, jossa on puurakenteinen runko ja tukevat pyörät. Puisista laudoista tehty soikea kärryrunko, jossa on pienet renkaat ja runsaasti tilaa sisällä. Se sijaitsee kuistilla tai kadulla. Metallista valmistettu pyörärakenne, jossa on kaksi akselia ja neljä pyörää autotallissa. Pyöräkärryprojekti: metallikehys, ekrattu rengas ja puinen päätylevy alustana; esimerkki inspiraatioksi rakentamiseen.

Mikä on tarkoitus? Kuulostaa tosi raskaalta, toivottavasti sinulla ei ole mäkiä siellä missä asut.

Lasten tai tavaroiden kuljetus?

P
Hahaha, joo, panostan mahdollisimman helppoon! Ja sähköpyörä. Ja se on tasainen! Ajatuksena on ottaa se mukaan vaihtoehdoksi yhden hengen teltalle.

Katso esim. Pinterestistä "bicycle trailer diy" ideoita varten.

P
Kiitos! Se teen. Ja onko teillä vinkkejä siitä, mistä voi ostaa hjul ja hjulaxlar?

Olen myös utelias siitä, mistä voi ostaa sellaisia pyöriä, jotka eivät ole haarukan sisällä vaan roikkuvat akselilla. Näyttävät olevan nimeltään "lapp wheel" englanniksi. Löysitkö (BengtH) mitään hyvää paikkaa ostaa niitä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.