Olen suunnittelemassa laajennusta, josta voi lukea täällä https://www.byggahus.se/forum/threads/tillbyggnad-35m-hur-svart-kan-det-va.395747/

Nyt kun olin ulkona kävelyllä, törmäsin kaivinkoneenkuljettajaan, joka oli alueella, ja hänellä oli aikaa tulla ensi viikolla. Siitä tuli sitten paljon nopeampi aikataulu kuin olin ajatellut.

Tarvitsisin hieman palautetta mitoituksestani, etten ole suunnitellut ihan pieleen.

Rakennussuunnitelma, jossa näkyy 6x7 metrin alue maassa. Piirros sisältää mustat ympyrät pilareille ja punaiset sekä siniset viivat rakennusrungoille.

Musta merkintä - mitä kaivetaan
Pyöreät ympyrät - plintit 200 mm
Punaiset viivat - kaksois 45x195 C24 painekyllästetty
Siniset viivat - 45x220 C24 rakennuslankku

Laajennus yhdessä tasossa. Ristikko kattotuolit 27° kaltevuudella.
Vaikuttaako järkevältä?

Mihin suuntaan kattotuolit tulisi asettaa?

J justusandersson sanoi:
Mihin suuntaan kattotuolit pitäisi olla?
Samaan suuntaan kuin punaiset viivat. Ajattelin käyttää samoja kattotuoleja kuin talon nykyisessä osassa.

Rakennesuunnitelma piirustus kattoristikoista, joissa on mitat ja merkinnät rakennusprojektia varten.

Punakattoinen talo, edessä puunrunkoja ja sahaustyökaluja. Takana metsää ja pilvinen taivas.

Sitten ehdotan, että vaihdat suuntaa palkeillasi, sekä punaisilla että sinisillä. Kattokuormat siirtyvät pituussuunnassa ulkoseinien kautta alas ja on hyvä olla kunnon kantava palkki alla. Neljä punaista kaksinkertaista ruuvattua liimapuuta 45x220 painekyllästetyillä neljällä pohjalla kummankin alla. Sinisille riittää sitten 45x170 C24.

• Tykkään
maah
  • Laddar…
Kiitos, hyvä selitys
Kuitenkin haluan lisää eristystä, siksi 220mm.
Lähellä taloa olevat pilarit voivat olla vaikeita saada niin lähelle taloa kuin olisi toivottu. Voiko kantavilla palkeilla olla pieni uloke siellä?

Kyllä sitä voi olla, painottaen pientä.

• Tykkään
maah
  • Laddar…
Yksi lisäkysymys lattiaregulaattoreiden jatkamisesta.
Etäisyys pilareiden välillä ja myös niiden punaisten lattiaorsien kohdalla on noin 2,6 m.
Pitääkö minun tehdä niin, että jatkokset osuvat jokaisen lattiaorsin yläpuolelle siirrettynä joka toisen lattiaregulaattorin kohdalla?
Eli ensimmäisellä rivillä tulee regulaattori 5,2 + 2,6 m, toisella rivillä päinvastoin 2,6 + 5,2 m.

Se kuulostaa järkevältä. Onhan aina syytä välttää ns. generalskarvar.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.