Hei,

Olen vaihtamassa päätyjulkisivun 1 1/2 kerroksiseen taloon. Tänään siinä on säleikköpaneeli. Mietin, etten asentaisi uudelleen puuta. Haluan välttää maalaamisen 3-5 vuoden välein (etelään päin).

Onko jollakulla kokemusta pellistä tai vastaavasta? Sen pitäisi näyttää hyvältä eikä kuin peltovaja.

Kommentteja tai ehdotuksia?

Pellistä tuli suosittu julkisivumateriaali joitakin vuosia sitten. Se kuulostaa kyllä huoltovapaammalta kuin mitä se todellisuudessa on. Pellin tiivis kerros tarkoittaa, että mitä tapahtuu pinnan alla mahdollisten vuotojen myötä, ei voida tarkkailla ennen kuin vauriot, kuten mätä tai kosteushaitat, ovat vakavia.

Meillä on vanha talo, johon lisäeristettiin ja laitettiin peltipaneeli 30 vuotta sitten. Paneelilla on tavallisen keltaisen pystylaudoituksen ulkonäkö, ja se on itse asiassa todella hyvännäköinen (peltipaneeliksi...).

Ja näiden 30 vuoden jälkeen peltipaneeli on yhä kuin uusi. Ei minkäänlaisia naarmuja missään. Todella vaikuttavaa. Ei vaadi mitään huoltoa.

Nyt olemme laajentamassa ja vaihdamme samalla peltipaneelin perinteiseen paneeliin, joka mielestämme sopii paremmin 1800-luvun taloomme. Peltipaneelin alla ei ole vaurioita tai merkkejä huonosta ilmastosta.

Jos huolehdit siitä, että ylä- ja alapäässä on tuuletusraot, eikä paneleiden hieman elottomampi ilme haittaa, voin vain suositella sitä. Huolehdi vain siitä, että sinulla on varapelti varastossa, sillä kolhut julkisivussa eivät ole kivoja....

/Roger

Kiitos ajatuksista.

Olen nyt päässyt niin pitkälle, että olen katsellut hieman verkkosivustoja. On yritys nimeltä Rydab. Heillä näyttää olevan melko tyylikkäitä levuja. Pitäisi hankkia yksi 1 1/2 -kerroksen yläosaan.

Mitä mieltä olette levystä (taas)?

Jörgen

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.