D
Ajattelin vaihtaa julkisivun tänä kesänä. Pystysuorat laudat ilman tuuletusrakoa naulattu suoraan asfabordille. Laudat ovat kiinni noin 5 mm välein.

Mietin, pitäisikö minun laittaa pelti julkisivulautojen ja terassin väliin.

miten yleensä tehdään, kun terassi on lähellä julkisivua.
 
  • Fasadin ja terassin rako ilman metallilevyä, näkyy kulunut ruskea puuverhous.
D
Ajattelen, että ehkä hankkisin tällaisen pellin:

Keltainen puinen aita, jonka alareunassa metallilevy, mahdollistaen veden virtauksen pois puun pinnalta.

Ajattelen, että se estäisi vettä roiskumasta terassille ja kastamasta päätypuuta.

en kuitenkaan tiedä, ajattelenko oikein?
 
Seuraan, koska meillä on sama ongelma, tosin hieman suurempi etäisyys terassin ja julkisivun päätypuiden välillä, mutta silti lahonnutta.

Yksi vaihtoehto, jota olen harkinnut, on leikata pala terassista ja antaa julkisivun kulkea terassin alapuolelle, mitä mieltä olette siitä? Perustuen sinun ruuvin kantoihin, se pitäisi onnistua myös sinulla?
 
D
Olen vähän miettinyt jättää pellin pois. Jos asennan pellin, vesi pomppaa pellistä ylös päätypuuhun sen sijaan, että nyt pomppaa terassilaudasta ylös päätypuuhun.
 
Eikö ole helpompaa lyhentää muutama cm terassilaudoista ja antaa paneelin mennä alas niiden alle, niin et saa roiskeita ollenkaan. Sinun pitää kuitenkin maalata ennen kuin kiinnität paneelin, ainakin alaosasta.
 
D
Ei se ole ajankohtaista, koska juuri nykyisen terassin alla olen laittanut muovilistan (pordränlist) johtamaan mahdollisesti vettä pois perusmuurista.
 
D
Onko kellään tietoa siitä, onko sopivaa asentaa plåtlist?
 
D
?
 
D
Nyt aiot asentaa uuden paneelin, mutta jos laittaisit siihen offerbräda:n, joka näkyy linkissä, on edelleen mahdollista, että säleet imevät vettä/lunta, joka on kertynyt offerbräda:n päälle.
 
D Derbyboy sanoi:
Olen edelleen kahden vaiheilla.

Täältä löytyi hieman lisätietoa:

[linkki]
Lukittu artikkeli
 
En tiedä, tekeekö pelti sen paremmaksi tai huonommaksi, koska vesi voi joka tapauksessa valua laudoitusta pitkin pellin alle. Yleensä käytän vain sokkelipaperia, jonka kiinnitän hieman ylös julkisivuverhouksen alle ja annan sen sitten ulottua alas raon väliin talon ja laudoituksen. Näin saat suojan sadevedeltä, joka hiipii sisään paneelin alle, ja se ohjautuu alas perustukseen.
 
D
Kyllä, mutta terassille valuva vesi ei vaikuta julkisivulautojen päätypuuhun.
 
Ei se ole totta, mutta tarvitseeko sinun vetää paneelia niin lähelle trallia? Jos lopetat 1 cm yläpuolella, pitäisi olla rauhallista. Muuten ehdotus uppoffringsbräda kanssa on hyvä. Tai laita vaakasuora panel ;)
 
D
tänään on 3 cm mellan ök trall till uk fasadbräda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.