Olen kunnostamassa ja aion asentaa klinkkeriä avotakan ympärille. Tämä tulee kohtaamaan mäntylattian. Täytyykö laittaa joustosauma klinkkerin ja lattian väliin vai toimiiko se, että laatta kohtaa lattian?
Olen kunnostamassa ja aion laittaa klinkkerin takan ympärille. Tämä tulee kohtaamaan grangolv. Täytyykö klinkkerin ja lattian väliin laittaa pehmeä sauma vai voiko pelkkä klinkkeri kohdata lattian?
Lukitset trägolv:in liikkumavaran jos asennat sen suoraan...
Kyllä, tai lista, joka sallii hieman liikettä. Voisit toki jättää väliin pienen raon, mutta se ei ole kovin käytännöllistä, sillä kaikki lika ym. kerääntyy sinne😊
Mjukasauma sopii hyvin. On suositeltavaa valita tummempi väri savun ja lian vuoksi takasta.
Näin se näyttää meillä, kun 5 mm sauma Jämtland Grå kalkkikiven ja mäntylattian välissä. Sauma on sellainen, ettei se vuoda kalkkikiveen tai puuhun, ja se asettuu hieman pinnan alapuolelle kuten tavallinen klinkerisauma. Odotan, että se täytyy vaihtaa 10–15 vuoden kuluttua, kun saippuapesu irrottaa sen puusta.
Mjukka saumat sopivat hyvin. On suositeltavaa valita tummempi väri takan noen ja lian takia.
Näin se näyttää meillä, 5 mm sauma Jämtlandin harmaan kalkkikiven ja mäntylattian välillä. Sauma on sellainen, joka ei vuoda kalkkikiveen ja puuhun, ja se on hiukan pinnan alapuolella kuten tavallinen klinkkerisauma. Odotan sen tarvitsevan vaihtoa 10-15 vuoden kuluttua, kun saippuapesu irrottaa sen puusta.
Joustosauma käy hyvin. On suositeltavaa käyttää tummempaa väriä miettiessä avotakan nokea ja roskia.
Näin se näyttää meillä, 5 mm sauma Jämtland Grå kalkkikiven ja mäntylattian välillä. Sauma on sellainen, ettei se vuoda kalkkikiveen tai puuhun ja on hieman pinnan alapuolella, aivan kuten tavallinen laattasauma. Arvioin, että se täytyy vaihtaa 10-15 vuoden jälkeen, kun saippuapesu saa sen irtoamaan puusta.
[kuva]
Hienoa! Kiitos paljon kuvasta! Minulla oli vaikea kuvitella, miten joustosauman voi asentaa ilman, että se näyttää sotkuiselta puulattialla. En halua, että se leviää laudoille, ymmärrätkö? Pyrin samaan lopputulokseen kuin sinä 😃 Onko sinulla vinkkejä mitä voisin sanoa laatoittajalle, jotta se asettuu kuten se on sinulla?
Teippaa molemmat puolet saumasta, täytä eristysnauhaa vasten ja tasoita silikonilastalla oikealla profiililla. Viimeinen kohta on tärkeä lopputuloksen kannalta. Älä käytä sormia profiilin muotoiluun saumassa riippumatta siitä, kuinka paljon tästä luetkaan på byggahus.se.
Testaa ”sivulla” selvittääksesi, mikä näyttää hyvältä teille. Maalarinteippi irrotetaan heti ensimmäisen ”muotoilun” jälkeen saumasta. Jos valmiiseen saumaan tulee pieniä ei-toivottuja ”räyskeitä”, voi varovasti tasoittaa tiskiaineeseen kastetulla sormella. Anna kovettua vuorokauden ajan ja pyyhi sitten kaikki pehmeällä kostealla sienellä.
Teipataan molemmat puolet saumasta, täytetään bottningslistan vasten ja levitetään silikonilastalla, jolla on oikea profiili. Viimeinen on tärkeä lopputuloksen kannalta. Älä käytä sormia muotoilemaan sauman profiilia, kuinka paljon tahansa luet siitä på byggahus.se.
Kokeile "sivussa" päättääksesi, mikä näyttää hyvältä teille. Maalarinteippi vedetään pois heti ensimmäisen sauman "muotoilun" jälkeen. Jos valmiissa saumassa on pieniä ei-toivottuja "lievereiunuksia", voi varovasti pyyhkiä astianpesuaineeseen kastetulla sormella. Anna kovettua vuorokauden ajan ja pyyhi kaikki sitten pehmeällä kostealla sienellä.
Todella hienoa! Tuhannet kiitokset niin perusteellisesta vastauksesta ja hyvistä vinkeistä. Olenko kohtuuton, jos informoin koulutettua ammattilaista tästä? Ajattelen, että mieluummin olen alusta asti selkeä odotuksistani, mutta toisaalta ei halua astua varpaille.
Todella hienoa! Tuhannet kiitokset näin perusteellisesta vastauksesta ja hyvistä vinkeistä. Olenko kohtuuton, jos tiedotan tästä koulutettua ammattilaista? Ajattelen, että olen mieluummin selkeä odotuksistani alusta alkaen, mutta en halua astua kenenkään varpaille.
Ammattilaisesi hoitaa sen loistavasti! Itse käsittelyn kannattaa antaa heidän tehdä, kuten he parhaaksi katsovat. Ohje koski kotikorjaajia. Tärkeintä on, että sinulla on oikeat odotukset. Siksi mainitsinkin, että pehmeä saumaus ei ole ikuisuuden asennus. Minulla on 20 vuotta vanhoja pehmeitä saumoja, jotka ovat alkaneet irrota hieman nyt, mutta sitä ei huomaa, ellei katso tarkasti. 😉
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.