4 918 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Pehmeä sauma mineraalilevyn ja savupiipun välissä?
Hei!
Olen rakentanut uuden sisäseinän 90* muuriosaa vasten. Viimeinen levy muuriosaa vasten on mineritti ja kiinnitetty metallikehykseen. Ongelma on, että levyn ja itse muurauksen välillä on noin 0,5 cm leveä rako. Voiko tässä käyttää tavallista lateksisaumaustahnaa vai onko olemassa jotain muuta saumaustahnaa, joka kestäisi mahdollisesti paremmin lämpöä?
/Chronaus
Olen rakentanut uuden sisäseinän 90* muuriosaa vasten. Viimeinen levy muuriosaa vasten on mineritti ja kiinnitetty metallikehykseen. Ongelma on, että levyn ja itse muurauksen välillä on noin 0,5 cm leveä rako. Voiko tässä käyttää tavallista lateksisaumaustahnaa vai onko olemassa jotain muuta saumaustahnaa, joka kestäisi mahdollisesti paremmin lämpöä?
/Chronaus
Biltema:sta löytyy silikonitiivisteitä, jotka kestävät 200-250+, mutta eivät ole niin hyvin maalattavissa. Vaihtoehtoisesti patruunamuotoista pannkitt(?), hinta noin 100:- esimerkiksi Bauhausista. Kovettuu kiveksi ja kestää yli 1000+, on maalattavissa.
Ystävällisin terveisin, fremax
Ystävällisin terveisin, fremax
Jos savupiippusi tulee niin kuumaksi, että tavallinen akrylaattisauma, maalaussauma jne. ei toimi, on siinä jokin vakava vika. Maksimi 85 astetta on vaatimus savupiippujen ulkopinnalle. Muuratun savupiipun pitäisi olla normaalisti huomattavasti viileämpi. On yleensä normaalia maalata, tapetoida jne. muurattua savupiippua.
Jos olet silti huolissasi, voit käyttää saumausmassaa, joka on tarkoitettu palotiivistykseen.
Jos olet silti huolissasi, voit käyttää saumausmassaa, joka on tarkoitettu palotiivistykseen.
Ahh kiitos vastauksesta, mutta ongelmana on, että sauman pitää olla sekä yliteipattava, joustava (ettei halkea mahdollisissa liikkeissä) että lämmönkestävä. Putki aivan sisäpuolella on vain liesituulettimelle, mutta sinne sijoitetaan noin 20 cm päähän saumoista kamiina, joten oletan, että siellä tulee melko lämmin silti.
Edit: PNO en nähnyt sinun vastaustasi ennen kuin kirjoitin, mutta täytyy tarkistaa saumamassa. Tavallinen akryylisauma kestää enintään 70 astetta, oletan, että siitä voi tulla hieman lämpimämpää, jos joskus tulevaisuudessa poltetaan paljon. (Ainakin nuohoojan mukaan)
Edit: PNO en nähnyt sinun vastaustasi ennen kuin kirjoitin, mutta täytyy tarkistaa saumamassa. Tavallinen akryylisauma kestää enintään 70 astetta, oletan, että siitä voi tulla hieman lämpimämpää, jos joskus tulevaisuudessa poltetaan paljon. (Ainakin nuohoojan mukaan)
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi