I
Hei,

Olemme remontoineet taloa melko paljon sen jälkeen kun muutimme tänne, ja 2 lattiaa (keittiö (17 m2) ja eteinen (14 m2)) on saanut Kährs tammi parketti 3-sauvainen. Vain lyhyen ajan jälkeen olemme huomanneet, että lattia notkuu huomattavasti tietyissä kohdissa ja narisee. Ei huomaa notkumista kävellessä, mutta se näkyy selvästi.

Marginaalit ovat hyvin suunniteltu ja kaikkien sääntöjen mukaan, mikä tässä tapauksessa tarkoitti, että meidän piti valita hieman leveämmät listat.

Ensimmäinen ajatus on tietysti laittaa ruuvi lattiaan, mutta koska se on kelluva lattia, joka kasvaa/kutistuu vuodenaikojen mukaan, se on suoraan huono idea.

Parketin alla on suuret lastulevyt, jotka 50 vuoden jälkeen eivät varmaan ole täysin suorat. Kun vaihdoimme yhden lattian, siellä oli paperiarkkeja siellä täällä, nyt jälkeenpäin ajatellen tämä oli ehkä tarkoitettu täyttämään epätasaisuudet.

On vaikeaa avata lattia, mutta todennäköisesti ei ole muuta vaihtoehtoa, jos haluaa korjata ongelman. Kysymys on kuitenkin, miten tämä saadaan kuntoon? Pitäisikö ryömiä ympäriinsä räylilautaa käyttäen ja täyttää kuopat jollain tavalla vai miten yleensä tehdään?
 
Oikea tapa on todennäköisesti purkaa lastulevyt, ruuvata uudet koolaukset vanhoihin, jotta saat uudet tasaiset koolaukset, joihin asettaa uudet lastulevyt, ja sitten lattia. Vaihtoehtoisesti voit yrittää höylätä vanhat koolaukset suoriksi. Joka tapauksessa iso työ.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.