Hei!

Nyt on tullut aika tehdä yksi viimeinen asia olohuoneessa, nimittäin panna puupaneeli yhdelle seinälle. Olemme jo uusineet koko olohuoneen, mutta säästimme yhden tehostetapetin, jota emme tienneet miltä sen tulisi näyttää. Mutta nyt olemme kyllästyneet siihen ja haluamme vähän merihenkistä tunnelmaa, ja mikä sopisikaan silloin paremmin kuin paneeli.

Seinään laitetaan sahattua paneelia, ja kallistumme nyt raakapontti 20x120 ellei mielestäni laudat ole liian kapeita. Muutoin tulee ulkoverhouspaneeli, mutta silloin minun täytyy luultavasti laittaa tuulensuojapaperi olemassa olevalle seinälle, jotta tehostetapetti ei näy rakojen läpi, joita tulee. Kyllä, rakoja haluan myös :)

On 2 kpl pistorasiaa kummallakin puolella ja tässä tulee pohdinnat. Täytyneekö minun siirtää niitä 20 mm ulos, koska ei varmaan näytä järkevältä ottaa niitä esiin laudoista?
Miten käytän näitä etäisyysrenkaita? Olen todella huono sähköasioissa yleensä, joten kuvat olisivat todella tervetulleita.

Paneeli asennetaan vaakasuoraan ja naulataan seinän koolauksiin. Sitten minun pitäisi olla täysin varma, ettei osu mihinkään sähköjohtoon? Koska ne eivät voi olla kiinni koolauksissa?

Seinä tulee koostumaan paneelista 20mm ja kipsilevystä 13mm, joten dyckert 60mm saattaa olla hieman lyhyitä?

Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan siitä, mitä uskotte olevan parasta puunvalinnassa, värissä, kiinnityksessä jne. :)

Tällä hetkellä kallistumme raakaponttiin ja hopeanharmaaseen petsaukseen, mikä on sama sävy kuin ajopuu.
Kuva siitä, miltä se näyttää nyt
Olohuone, jossa on suuri metsäteemainen seinämaalaus, valkoinen sohvapöytä ja musta sohva koristetyynyineen.

Lisärengas on muovirengas (saatavilla eri korkeuksilla), jonka asetat olemassa olevan laitekoon päälle ja kiinnität sitten vanhaan pidemmällä ruuvilla.
Valkoinen muovinen lisärengas, jota käytetään asennusrasian korkeuden lisäämiseen.

Aukkojen tarkkaan sijoittamiseen suositellaan käyttämään erikoistyökalua, magneettista ns. "hole in one", esimerkiksi http://elbutik.se/product.html/magnetiskt-centreringsdon?category_id=2155

Asennusputki sähkökaapelilla voi hyvinkin olla naulattu säännöstön viereen (sivulle), mutta se voi myös sijaita jossain muualla.
Jos olet epävarma tässä, ilmaisin, joka osoittaa missä kulkee sähkönjohtoja, voi olla avuksi.

Naulaksi olisin valinnut 2,8x75 mm lankanaulan.

• Tykkään
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Kiitos tiedosta! Nyt ymmärrän mitä etärengas on ainakin :) Lainasin kotiin detektorin lukeakseni eilen. Mutta se ei ollut täysin tarkka, mutta sain ainakin vihjeen siitä, miten sähkö kulkee, näyttää kulkevan suoraan ylös sähköpistorasioiden kohdalla aina kattoon asti. Mutta vaikka putket on vedetty koolausten sivuun, en voi mitenkään naulata niihin, jos vain naulaan koolauksiin, vai ajattelenko väärin?

Ei, normaalisti ei. Mutta jos se on heikko sääntö, joka ei ole täysin suora, ja asetat naulasi suoraan, niin..
Normaalisti johdot ovat muoviputkissa. Jos osut putkeen, se tavallisesti taipuu.

Mitä mieltä olette siitä, minkä värin otan raakapontille?
Koko huone on maalattu Beckersin antiikinvalkoisella ja sisäkatto on petsattu Herdinsin paneelivalkoisella, täysin valkoisella.

En ole täysin varma, pitäisikö seinästä tulla ajopuunvärinen vai hieman tummemman sävyinen, jota kutsutaan tervaksi. Molemmat ovat petsejä.
Tai maalata valkoiseksi.
Sisustus on saaristotyyliin ja talo sijaitsee myös meren rannalla, joten haluan tuoda esiin sen tunnelman.

Onko teillä vinkkejä tai ideoita?

Nyt on aika saada tämä valmiiksi. Vihdoin olen saanut oikein tehdyksi pontin, joten huomenna naulaan sen varmasti. Se, mitä pohdin, on etäisyysrenkaat pistorasioille, täytyykö minun irrottaa sähkökaapelit saadakseni renkaan paikoilleen? Koska näyttää siltä, että en voi pujottaa rengasta nelikulmaisen kytkentärasian päälle ja silloin on johdot irrotettava...

Näin se näyttää juuri nyt: Huone, jossa on puuseinä, lamppuja, oranssi verho ja sohvapöytä; sähköjohdot näkyvät huoneen nurkassa. Sähköasennuskotelo, jossa pitkät ruuvit kiinnitettyinä vanhaan koteloon ilman etäisyysrengasta tummapuisen seinän sisällä. Käsi pitelee seinään asennettua sähkörasiaa, jossa on näkyvissä värikkäitä sähköjohtoja. Tausta on puupaneeli ja tapetti.
En käyttänyt etäisyyttä lisäävää rengasta, vaan laitoin vain pidempiä ruuveja vanhaan boksiin.

Ehkä ei ole oikein, mutta en halunnut ruuvata kaapeleita irti saadakseni renkaan paikoilleen. Mutta ehkä minun on tehtävä se joka tapauksessa. Mitä mieltä ovat te sähköalan osaajat?

Näissä, jos katson kuvia oikein, sinun ei tarvitse irrottaa kaapeleita. Ne ovat puristettuina. Laittaisin renkaan paikoilleen. Kestää korkeintaan 5 minuuttia. Katkaise vain virta.

Taitaa olla niin, että ne on puristettu kiinni, koska ei ole irrotettavia ruuveja. En kuitenkaan tiedä, miten se tehdään, ja mieluiten en koskisi mihinkään, mikä liittyy sähköön :) Ne ovat kuitenkin todella tiukasti kiinni seinässä, mutta mutta.

Miten irrotetaan puristetut kaapelit?

Taita alas den röda ploppen, så kan du sen ottaa en mejsel och painaa alas en fjäderbelastad plupp bakom denna. Paina alas och vedä ur kaapelin. Katkaise virta först bara!😃

Kiitos! Ehdottomasti, en unohda sitä:)

Ja varmista, että virta on katkaistu! Tällainen jännitteenilmaisin on erittäin hyödyllinen.

Aion ostaa sellaisen itselleni! Olen nyt käyttänyt ikkunalamppua :) Toimii yhtä hyvin, mutta on hiukan hankalaa hehe

Tyylikäs, mikä oli valitsemasi värin nimi?

• Tykkään
Kentakofot1
  • Laddar…
B Beachboy72 sanoi:
Tyylikäs, mikä oli valitsemasi värin nimi?
Se on Herdins hopeanharmaa, petsi. Aluksi hieman violetin sävyinen, mutta muuttuu sitten hopean kauniiksi.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.