Hei,
Olemme parhaillaan suunnittelemassa attefallare ja olemme todenneet, että olemassa olevan talomme täytyy täyttää vähintään EI30 sille sijoitukselle, jonka haluamme. Olemassa oleva talo on 100+ vuotta vanha ja koostuu (ulkoa sisäänpäin) Kalkputs noin 30 mm, vanha paneelattu puuverhous 25 mm, paneelattu lankku 70 mm, ilmarako ("eristys") 10 mm (jossa toisinaan sahanpurua mutta enimmäkseen ilmaa), paneelattu 25 mm, kipsilevy 12 mm.
Olen hakenut, etsinyt, soittanut, kysynyt mutta löydän vain yhden esimerkin Dafos verkkosivulta, että 50 mm paneelattu lankku itsessään on EI30.
Seuraava askel on palkata palokonsultti, mutta on kova halu tietää jo nyt (lomakausi, joten vaikea löytää ketään). Kiitos etukäteen.

Rickard.
En minäkään osaa laskea sitä, joten en voi "todistaa" mitään, mutta on täysin epärealistista, että seinä ei saavuttaisi ei30 ottaen huomioon, mitä tiedän siitä.

Voit kokeilla googlata "additionsmetoden brand", jos haluat yrittää.

• Tykkään
ElFeo2
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sanoi:
En minäkään osaa laskea sitä ja siksi en voi "todistaa" mitään, mutta on täysin epärealistista, ettei seinä saavuttaisi ei30, kun otetaan huomioon, mikä tiedän sen tekevän.

Voit kokeilla googlata "additionsmetoden brand", jos haluat yrittää sitä.
On olemassa paljon kursseja ja kirjoja siitä, miten lasketaan, mutta löydän erittäin vähän tietoa verkosta. Sitten täytyy silti tietää jokainen materiaali, eikä sitä löydy myöskään. Spontaanisti olen samaa mieltä kanssasi, että sen ”pitäisi” täyttää…

Kun rakensin autotallin talon lähelle, ei ollut vaatimuksia olemassa olevalle talolle. Autotallin sen sijaan piti täyttää ei30.
Eikö riitä, että Attefallaren rakennetaan ei30?

M Mellanbarn sanoi:
Kun rakensin autotallin talon lähelle, ei olemassa olevalle talolle asetettu vaatimuksia. Autotallin piti kuitenkin täyttää ei30. Joten eikö riitä, että Attefall-rakennus rakennetaan ei30:n mukaisesti?
Valitettavasti ei riitä, attefall-rakennukset ovat pieniä taloja, joten ne luokitellaan eri tavalla ja se on yhdistelmä läheisyyttä, sekä tätä että tuota, mikä nostaa vaatimuksia (tai attefall-rakennuksen EI60, mutta silloin tulee ongelmia ikkunoiden jne. kanssa). Vaimoni on asiantuntija siitä, että se on tarpeellista, joten minulla ei ole yksityiskohtia (arkkitehti, joku CAD-ohjelma, joka laatii vaatimukset). Valitettavasti hän ilmoittaa "minun oli pakko laskea tällaisia asioita koulussa, mutta ei mitään käsitystä miten", en voi syyttää häntä siitä :)

Katso vaan. Sitten on vain oltava iloinen siitä, että se on teidän oma talo, joka on lähellä, olisi aiheuttanut ongelmia, jos olisitte saaneet luvan naapurilta rakentaa lähelle hänen taloaan. 😀

M Mellanbarn sanoi:
Näet niin. Silloin on vain iloista, että se on teidän oma talo, joka on lähellä. Se olisi ollut hankalaa, jos olisitte saaneet luvan naapurilta rakentaa sen talon lähelle. 😀
Valitettavasti näin on myös. Mutta siihen suuntaan emme tarvitse ikkunoita, joten ratkaisu on korkeampi luokitus attefallarelle siihen suuntaan. Aivan helkkarin hankalaa tämä joka tapauksessa…

Mikael_L Mikael_L sanoi:
Olen ladannut PDF:n Parocilta, jossa additionsmetodi löytyy asiakirjan lopusta. Tässä viestissä: [linkki]
Kiitos, ehkä voin onnistua sen kanssa, mutta kysymys on, lasketaanko massiivinen pontattu puuseinä puupohjaisena levynä, ei ole oikein mitään moderneja materiaaleja talossani.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.