Täällä on monia, jotka tuntevat, kuinka laskea kantavuuden palkeissa jne., ja haluaisin vain saada vähän näkemyksiä. Minulla on vanha talo 1700-luvun lopusta ja olen parhaillaan kunnostamassa kylpyhuonetta yläkerrassa. Aiemmin siellä on ollut laattoja ja lattialämmitys jne., mutta ennen sitä siellä oli ensin lankkulattia, sitten 2 kerrosta kipsiä, sitten siihen laitettiin matala lämmityskaapeli laattaliimassa. Se painoi melko paljon, mutta nyt kun teen sen, ajattelin laittaa lattialastulevyn, sitten tasoitusmassaa ja sitten lämmityskaapelit sekä laatat. Tasoitusmassa painaa luultavasti hieman enemmän kuin kipsilevyt, joita siellä oli aiemmin.
Asiaan kuuluu, että olen vaihtanut 2 palkkia lattiarakenteessa, kun kunnostin alakerran keittiötä, uudempiin tuoreisiin. Sain käsiini Kalmarin linnasta poistetut ydinpuupalkeista, joten ne ovat vakaampia.
Kuvassa kaikki palkit ovat noin 20x20cm ja kaikki ulkoreunaan nähden nojaavat joko talon ulkoseinään tai sisäseinään, joka on myös hirrestä.
En voi kuvitella, että olisi ongelmia kestää nykyaikaisen kylpyhuoneen painoa? Mitä mieltä olette? Se onkin enemmän kuin CC 30 kuvassa, mutta palkkien väliin on upotettu niin paljon kuin mahdollista, jotta olisi käytännössä CC 30 koko ajan (keittiön katossa on vähän upotettuja spotteja, jotka ovat palkkien välissä, joten niitäkin piti ottaa huomioon jne.)
Sillä lattialla voit ajaa panssarivaunulla! 2,4 m pitkä palkki näillä mitoilla ja c/c 1 m kestää jakautuneen kuorman useita tonneja metriä kohden. 20x20 cm vastaa palkkia, jonka mitat ovat 45x330 mm.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.