Meillä on erkkeri asunnossamme, johon haluan asentaa mittatilaustyönä tehdyn työpöydän, mutta tarvitsen hieman apua ideoimiseen, kuinka kiinnitämme työpöydän seiniin ym.

"Vaatimusmäärittely":
- Työtaso Beijerbyggiltä, 26 tai 38 mm paksu, ei vielä päätetty (https://www.beijerbygg.se/store/privat/kök-bad/kök/bänkskivor/bänkskiva-ek-oljad?artikel=597001)
- Kiinnitys vain seinään, ei jalkoja lattian tasolla (helppo siivota alta...)
- Hylly kansioille, joka kiinnitetään työpöydän alapuolelle (tilansäästö / compact living / ...)

Kysymys:
- Millainen seinäkiinnitys tässä vaaditaan?
- Kuinka pitkälle voi edetä ilman, että tarvitaan jonkinlaisia pöydänjalkoja? (Olisi todella mukavaa, jos niistä voisi luopua...)

Sen tulee kestää:
- Levy + tietokone / ompelukone / kiipeävät lapset... (2-4 vuotta...)
- Hylly työtason alapuolella kansioille (n. 10-15 kpl)

Seinät / erkkerin muotoilu:
- Betoniseinät: Epäselvää, mitä materiaalia tarkalleen, aiemmin poratessamme seinissä on ollut tiilestä kovaankin materiaaliin. Brf-talo on vuodelta 1942.
- Pitkällä sivulla (työpöydän takana) on seinässä patteri, mikä voi vaikeuttaa kiinnitystä, sillä vain 10 cm vapaata tilaa ikkunalaudan alapuolella, joka ulottuu patterin ylle.

Kiitos etukäteen avusta!
/Andreas

• Burspråkissa oleva työpöytä tietokoneella ja ompelukoneella, hyllyt kansioineen pöydän alla; näkymä huoneeseen ikkunan läpi.
  • Burspråk, ikkuna, patteri; yläpuolella kasveja, valokuvia ja koristeita. Edit: Ei luonnosta näkyvissä.
Ehdottomasti helpoin tapa saada se riittävän kestäväksi olisi minun mielestäni laittaa listat/kiskot pitkin koko erkkeri-ikkunaa, joille sitten asetetaan pöytälevy. Eli esimerkiksi 25x38 lista tai vastaava. Kiinnitä ne riittävän pitkillä naulatulpeilla/fasadiankkureilla ja ei ole mitään mahdollisuutta, että se romahtaisi. :)

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
38 mm tammi koolauksella kuten @Jarlsgård kirjoittaa (kuten minulla on tapana käyttää 45x45 ja erittäin pitkiä ruuveja, enimmäkseen vanhasta tottumuksesta) sen päällä voi todennäköisesti tanssia jenkaa ilman että se hajoaa. Mutta jos olet huolissasi, aseta pari jalkaa sisäpuolelle, enemmän tai vähemmän elementtiä vasten. Jos se ei kestä paksua sukua vierailulla, niin olen Saban kuningatar.

MINUN mielestäni jäähdytin on siellä jostain syystä,.. joten sen tiivistäminen ei tule olemaan paras ratkaisu huoneen lämmölle,... voisitko ajatella paria reikää levyyn niin, että ilma voi kiertää?..

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
M MagicFingers sanoi:
VOIN kyllä ajatella, että patteri on siinä syystä,.. joten sen tiivistäminen ei ole paras ratkaisu huoneen lämmölle,... voisiko kuvitella paria reikää levyssä, jotta ilma voi kiertää?..
Se kiertää kyllä joka tapauksessa tarpeeksi. (Minulla on samanlainen ratkaisu työhuoneessani.)

okei, mutta miksi ei yksinkertaisesti laittaa levyä ikkunalaudan päälle ja kiinnittää se sivuilta jollain listalla ylhäältä päin.?

M MagicFingers sanoi:
okay, mutta miksi ei yksinkertaisesti laittaa levyä ikkunalaudan päälle ja kiinnittää se sivuilta listalla ylhäältä.?
Riippuu tietysti siitä, vastaako se haluttua työskentelykorkeutta, mutta muuten olet tietysti oikeassa siinä.

M MagicFingers sanoi:
okei, mutta miksi ei yksinkertaisesti laittaa levyä ikkunalaudan päälle ja kiinnittää se sivuilta jonkin listan avulla ylhäältä päin?
Ei näytä siistiltä. Jos työskentelykorkeus ei ole aivan hullu, niin levyn tulisi olla ikkunalautojen alla.

Tee muutamia siistejä reikiä levyn takareunaan tai aseta tuuletusritilä, niin lämmönlevitys toimii hyvin. Tarvitset varmaankin myös reikiä kaapeleille.

• Tykkään
-RB-
  • Laddar…
BirgitS
Onko erkkeri tarpeeksi syvä, jotta sekä polvet että kansiot mahtuvat siihen?
Tavalliset kuitit ja osa paperista eivät yleensä voi kovin hyvin korkeassa lämmössä, kuten voisin kuvitella, että tulee elementin edessä, varsinkin jos lämmön on vaikea nousta ylöspäin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.