62 111 lukukertaa ·
230 vastausta
62k lukukertaa
230 vastausta
Aloitettu autotalli horjuu
Sinun täytyy olla vinotukia kulmissa kaikkiin suuntiin.A abiz sanoi:Hei, olen juuri rakentamassa kahden auton autotallia, kun olin menossa asentamaan pohjavaneria, huomasin, että koko runko heilui. Onko tämä normaalia?
Myös nyt kun kaikki pohjavaneri on paikoillaan, se heiluu jonkin verran, korjaantuuko tämä kun julkisivu asennetaan tai kun tulee enemmän painoa kattotiilistä johtuen?
Olen vähän huolissani että olen unohtanut jotain mitä minun olisi pitänyt asentaa haha, liitän muutamia kuvia jotta voitte nähdä miten runko on rakennettu.
Muuten ajattelen, että pohjavanerin ei välttämättä tarvitse nousta aivan harjaan asti, se noin 5-7 cm rako jonka minulla nyt on voi peittää kattohuovalla, sitten asennan harjalautatukia, harjalautaa ja harjatiivistettä siihen päälle, joten tuntuisi turhalta käyttää aikaa siihen, mitä mieltä olette?
Edit: oletan, että sokkelieriste, joka on noin 1 cm vaahtomuovia, voi tehdä siitä hieman heiluvamman?
D datja sanoi:
Kuten olet kehystynyt ilman vinotukia kulmissa, kaikki voi romahduttaaA abiz sanoi:Terve, olen keskellä parigargen rakentamista, kun olin mennyt ylös laittamaan raakalaudoituksen, huomasin että koko runko horjui. Onko tämä normaalia?
Vaikka nyt kaikki raakalaudoitus on paikallaan, se edelleen horjuu jonkin verran, korjaantuuko tämä kun julkisivu on paikallaan tai kun tulee lisää painoa kattotiilien vuoksi?
Minua hieman huolestuttaa, että olisin jättänyt jonkin puuttumaan, joka pitäisi olla siellä haha, liitän muutamia kuvia niin voitte nähdä miten runko on rakennettu.
Lisäksi ajattelen, että raakalaudoituksen ei tarvitse välttämättä mennä aivan harjaan asti, tuo pieni rako, joka on noin 5-7 cm, voidaan peittää huovalla, sitten laitan harjalautapidikkeen, harjalauta ja harjaeristystä päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa saadakseen se täydelliseksi siellä, mitä mieltä olette?
Edit: oletan, että aluskate, joka on noin 1 cm vaahtomuovia, voi tehdä koko asian hieman horjuvammaksi?
Rakennusveteraani
· Åland
· 2 067 viestiä
Mielestäni on rakennettu jatkuvalla yleisliitoksella kaikissa ylittävissä kattorakenteissa keskipisteestä alusta loppuun, eikö näitä pitäisi kaksinkertaistaa ja liittää eri osiin (naulalevyillä)?A abiz sanoi:Hei, olen keskellä tuplagaragen rakentamista, kun menin ylös asettamaan raakalautaa, huomasin, että koko runko huojuu. Onko tämä normaalia?
Vaikka nyt, kun kaikki raakalauta on paikallaan, se huojuu hieman, korjaantuuko tämä julkisivun kanssa vai kun kattoon tulee lisää painoa kattotiilien ansiosta?
Alan olla hieman huolissani, että olen unohtanut jotain, mitä minun olisi pitänyt laittaa haha, liitän useita kuvia, jotta näette, miten runko on rakennettu.
Muuten ajattelen, että raakalaudan ei välttämättä tarvitse mennä ihan huipulle asti, sen pienen 5-7 cm raon, joka minulla nyt on, voi kai peittää bitumipaperilla, sitten laitanhan harjapuiden pitimet, harjapuun ja harjaeristyksen siihen, niin tuntuu turhalta käyttää aikaa sen täydelliseksi tekemiseen siellä, mitä mieltä olette?
Edit: luulen, että alajuoksueristys, joka on noin 1 cm vaahtokumia, voi tehdä koko jutusta hieman huojuvampaa?
Myöhemmin kiinteä ylittäjä, jotta pysyy yhdessä?
Normaalisti pitäisi olla täyspitkä tai keskellä kulkeva palkki, joka ottaa vakauden.
Tiedän, että rakenteen voi rakentaa monella eri tavalla.
Ota yhteyttä rakennesuunnittelijaan ja anna heidän arvioida kuvat aluksi, pitäisi maksaa 1-2.500 euroa
Ollakseen turvallisella puolella.
Saitko rakennusluvan tälle rakenteelle?
Vai onko autotalli, jota nyt aiot rakentaa, asemakaava-alueen ulkopuolella?
Jäsen
· Stockholms län
· 184 viestiä
Kun rakensin uuden parvekkeen, laitoin vaijerit kulmasta kulmaan vinosti vanttiruuveilla. Tuli paljon vakaampi.A abiz sanoi:Moikka, olen keskellä tekemässä kahden auton autotallia, kun menin laittamaan raakalautaa, huomasin, että koko runko heilu. Onko tämä normaalia?
Vaikka nyt kun kaikki raakalauta on laitettu, se heiluu vähän, ratkaiseeko tämä itsensä julkisivun kanssa tai kun tulee enemmän painoa katon tiilien takia?
Olen vähän huolissani, että olen unohtanut jotain, mitä minun olisi pitänyt laittaa hahah, liitän muutaman kuvan, jotta voitte nähdä, miten runko on rakennettu.
Muuten ajattelen, että raakalautan ei välttämättä tarvitse mennä koko matkan harjakattoon asti, se pieni rako, joka on noin 5-7 cm, voidaan peittää paperilla, sitten laitanhan harjalautahaltijat, harjalauta ja harjan eristys siihen päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa täydelliseksi saamiseen siellä, mitä mieltä olette?
Muokkaus: oletan, että alajuoksujen eristys, joka on noin 1 cm vaahtokumia, voi tehdä koko rakenteen vähän epävakaaksi?
Yksi asia, johon reagoin, on se, että kattotuolit lepäävät vain 45 mm kantavalla pinnalla kummassakin päässä. Spontaanisti tuntuu, että siitä voi tulla erittäin suuri paine pienelle alueelle, erityisesti lumikuormituksen aikana, mutta myös muuten.A abiz sanoi:Moro, olen juuri rakentamassa kaksoisautotallia, kun olin menossa asentamaan raakaponttia, huomasin, että koko runko heiluu. Onko tämä normaalia?
Vaikka kaikki raakapontti on nyt paikallaan, se heiluu jonkin verran, korjaantuuko tämä julkisivun tai katon painon kanssa kattolevyn muodossa?
Olen hieman huolissani, että olen unohtanut jotain, mikä minun olisi pitänyt kiinnittää haha, liitän muutaman kuvan, jotta näette, miten runko on rakennettu.
Muuten ajattelen, että raakapontin ei välttämättä tarvitse ulottua harjaan asti, pieni 5-7 cm rako joka minulla on nyt, voi peittää paperilla, sitten asennan harjalistan pidikkeet, harjalista ja harjaeriste sinne päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa sen täydelliseen asentamiseen sinne, mitä mieltä olette?
Edit: oletan, että aluseristys, joka on noin 1 cm vaahtokumia, voi tehdä siitä hieman heiluvan?
Oma autotallissani on yksi pilari suoraan jokaisen kattotuolin alla. 120 cc kattotuoleilla yksi kattotuoli osuu joka toiselle pilarille. En tiedä, onko se välttämätöntä, mutta se on tukevampi merkittävästi suuremmalla kantavalla alueella.
Hammarbandet ei ole tarkoitettu kantamaan ylhäältä päin tulevia kuormia, vaan estämään seinän pullistuminen ulos/sisään.Pal92 sanoi:
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
Juuri niin fasadi hoitaa, kun se paneeli on paikoillaan, niin siitä tulee jäykkä.A abiz sanoi:
Mutta rakennuksen aikana sinun pitäisi ehdottomasti ristittää kehikko niin, että se on asianmukaisesti kiinnitetty aikana, jolloin ulkoverhouspaneeli naulataan paikoilleen. Sen jälkeen lisätään sisäpuolelle esimerkiksi OSB-levyt, jotka vielä vahvistavat koko taloa.
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
Näin se juuri pitäisi rakentaa, tietenkin matkan varrella tulee joitain poikkeuksia ikkunoiden ja ovien kanssa, mutta jos voi, on ehdottomasti parempi sijoittaa kattotuoli seinäpylvään päälle.Nissens sanoi:
Tässä on upotettu seisova lyömäpuu/kantolinja myös, se ei ole vaarassa kattotuolien/seinäpuiden sijoittelun kanssa.Nissens sanoi:
Yksi asia, joka minua ihmetyttää, on se, että kattotuolit lepäävät vain 45 mm kantavalla alalla kummassakin päässä. Spontaanisti tuntuu, että tämä voi aiheuttaa erittäin suuren paineen pienelle alalle, erityisesti lumikuormituksessa, mutta muutenkin. Omassa autotallissani on tolppa suoraan jokaisen kattotuolin alla. Kun kattotuolit ovat 120 cc, yksi kattotuoli osuu joka toiselle tolpalle. En tiedä, onko se välttämätöntä, mutta se tekee siitä vankan ja huomattavasti suuremman kantavan alan.
Kyllä, minullakin on epäilyksiä tuosta general-liitoksesta siellä ylhäällä enkä olisi koskaan rakentanut niin itse. Mutta olen amatööri enkä tiedä, onko se ok tehdä niin.S Seka70 sanoi:Käsitykseni mukaan on rakennettu läpimenevä general-liitos kaikissa ylittävässä kattopalkkikentässä keskiosasta alkaen loppuun asti, eikö näitä pitäisi tuplata ja liittää eri osioissa (spikmattor)?
Myöhemmin kiinteä ylälaita, joka pitää koossa?
Normaalisti tulisi olla täysimittaisia tai keskellä menevä palkki, joka ottaa vakauden.
Tiedän, että rakenteen voi rakentaa monella eri tavalla.
Ota yhteyttä konstruktiotekijään ja anna heidän asiantuntijakuvia aluksi, pitäisi maksaa noin 1-2.500kr
Olla turvallisella puolella.
Oletko saanut rakennusluvan tälle rakenteelle?
Vai onko autotalli, jonka nyt aiot rakentaa, asemakaava-alueen ulkopuolella?
En usko, että siinä on mitään vaaraa, kattotuolit eivät näytä kotitekoisilta ja todennäköisesti rakennuslupaan sisältyy vaatimukset kattotuolien laskennasta?D datja sanoi:
Googlaa kantava ristikko ja näet esimerkkejä.
Mitä myös? Vain upotettu sääntö kantaa kattotuolit. Kuten kirjoitin, vain 45 mm kantaa kattotuolit kummassakin päässä.FredrikR sanoi:
Hammarband ei vaikuta millään tavalla kattopalkkien pitämiseen ylhäällä…
En näe mitään saumaa ylittävässä hirressä…S Seka70 sanoi:Käsitykseni mukaan on rakennettu läpi kulkevalla general-skarv kaikissa ylittävässälä katto palkisto keskiosas alusta loppuun, eikö näitä pitäisi kaksinkertaistaa ja liittää eri osiin (naulalevyillä)?
Myöhemmin kiinteä ylähirsi pitämään yhdessä?
Normaalisti pitäisi olla täyspitkät tai keskellä oleva palkki, joka tuottaa vakauden.
Tiedän, että rakenteen voi rakentaa monella eri tavalla.
Ota yhteyttä rakennesuunnittelijaan ja anna heidän tarkistaa kuvat aluksi, maksaa noin 1-2.500kr
Pysyäksesi turvassa.
Oletko saanut rakennusluvan tälle rakenteelle?
Vai onko autotalli, johon rakennat, detaljisuunnitelma-alueen ulkopuolella?